کد خبر : 1653922 | 15 آذر 1398 ساعت 18:04 | 57.5K بازدید | 0 دیدگاه

قهر و شعار تی‌تی‌ها قبل از پایان نیم‌فصل؛

دنیزلی، متهم ردیف اول در تساوی عجیب یادگار

توقف خانگی تراکتور مقابل شاهین بوشهر یکی از نتایج شگفت‌انگیز این هفته لیگ برتر بود.

دنیزلی، متهم ردیف اول در تساوی عجیب یادگار

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور در سرمای سوزناک تبریز مقابل شاهین بوشهر متوقف شد و دنیزلی در کنفرانس خبری پس از مسابقه نیز این یک امتیاز را جای خوشحالی دانست چراکه نوار شکست‌های پیاپی آنها پاره شد. به همین بهانه، در زیر نگاه کلی به دیدار تراکتور و شاهین و حواشی پیرامون آن خواهیم داشت.

 

 

تی تی؛ بغضی که ترکید

در دیدار تراکتور و شاهین بوشهر، تی تی‌ها از تعداد ۱۰۰هزار نفر در دیدار با استقلال به یک هزار نفر رسیدند و اگر این ریزش بزرگ را به سرمای هوا ربط دهیم، خیلی بی‌انصافی کرده‌ایم. ما صحنه‌هایی از این تی تی‌ها به یاد داریم که گواه این موضوع است و آنها در برف و کولاک نیز پا پس نمی‌کشند، مگر اینکه از تیم خود قهر کنند.
تی تی‌ها دیگر از نتایج بد تیم خود خسته شده‌اند و این یک اولتیماتوم بزرگ بود، اما یک تساوی مقابل تیم قعرنشین شاهین بوشهر آنها را خشمگین‌تر کرد تا دیگر سکوت را چاره کار ندانند و صدای اعتراضی که بلند شد و یقه بازیکنان را گرفت " قرمزی کوینح بابا غیرت ایستر" باشد.
البته این شعار در ابتدای کار و زمان گرم کردن بود و در ادامه این شعارها را با ادبیات تندتری شنیدیم که افسوسِ آنها از امکاناتی بود که در اختیار .... قرار گرفته بود. پس، همین موضوع نشان می‌دهد که تی تی‌ها مشکل را در مدیریت کلان و ساپورت مالی نمی‌بینند و مشکل در رده‌های پایین‌تر است.

 

1457086

 

مصطفی دنیزلی؛ متهم ردیف اول

دنیزلی با تکیه بر سوابق درخشانش در فوتبال ترکیه، به‌عنوان سکان‌دار تراکتوری که می‌خواست قهرمان لیگ شود، انتخاب شد و در شروع لیگ نیز به با بردهای یک گله که خود بازیکنان آن را بی‌ربط به شانس نمی‌دانستند به بالای جدول رسید ولی به یکباره از بردهای یک گله به تیم نساجی ۴ گل زدند و انگار سهمیه بازی‌های آتی را خرج کرده باشند. بعد از آن، باخت‌ها شروع شد و تراکتور اکنون به رده هشتم جدول رسیده است. بازی‌های نه چندان دلچسب تراکتور، در سایه‌ی بردهای یک گله بود و اکنون آن عملکرد و نمایش نه چندان خوب قبلی، با باخت‌های پیاپی کار را برای افندی سخت‌تر کرده است. این تصویر نشان می‌دهد که دنیزلی در بن بست عجیبی گرفتار شده است.

 

1457199

 

مارادونا؛ تکنیک به جای تاکتیک

در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ آرژانتین دو بر یک انگلستان را شکست داد و مارادونا در میانه‌های زمین خودی توپ را در اختیار گرفت و پا به توپ شد و هر انگلیسی که جلوی او می‌آمد را دریبل زد و در آخر با دریبل دروازبان، گل زد. گلی زیبا با تاکنیک جادوگر نه تاکتیک تیمی. اکنون تراکتور تبدیل به تیمی شده است که روی تکنیک فردی بازیکنان زوم شده و هیچ تاکتیک و برنامه خاصی برای رسیدن به گل و پیروزی در این تیم دیده نمی‌شود و در این شرایط یک جای کار ایراد دارد. میمبلا بازیکن برتر تراکتور مقابل شاهین بود ولی او مارادونای پرو هست، نه آرژانتین! در آستانه سال ۲۰۲۰ هستیم و علم فوتبال و تاکتیک تیمی حرف اول را در هر بردی خواهد زد و این موضوعی است که با تراکتور غریبه شده است.

 

1457088
 

 

 

 احسان؛ آچار فرانسه ای برای افندی

دنیزلی از روزی که به تراکتور آمد، دست به مهره شده و تغییرات زیادی را در ترکیب اعمال می‌کند و اینکه یک بازیکن تخصص چه پستی را دارد و ندارد، برایش چندان مهم نبوده که احسان حاج‌صفی یکی از بازیکنانی است که در اکثر پست‌های دنیزلی به بازی گرفته شده است؛ در دیدار با شاهین نیز بعد از مدت‌ها حاج‌صفی به دفاع چپ برگشت و جالب اینکه طبق آمار، یکی از خوب‌های تراکتور در این دیدار بود؛ البته خوب بودن او تنها به این دیدار خلاصه نمی‌شود و حاج‌صفی آچار فرانسه‌ای برای دنیزلی شده که هر گره ای را باز می‌کند.

 

1457089

 

 

مسعود شجاعی؛ دیوار کوتاه کاپیتان

آمار بازی تراکتور و شاهین، مسعود شجاعی را به‌عنوان بازیکن برتر قرمزها برابر شاهین معرفی کرده و این موضوع نشان می‌دهد که این بازیکن با تجربه در طول ۹۰ دقیقه توانسته عملکرد مثبتی داشته باشد ولی دیواری کوتاه‌تر از کاپیتان تیم ملی در تبریز پیدا نشده تا بعد از هر شکستی اولین سوالی که از دنیزلی می‌شود، این است که مسعود چرا تعویض نمی‌شود؟ آیا واقعا مشکل این روزهای تراکتور حضور مسعود شجاعی در ترکیب این تیم است؟

 

1457090


 

اشکان؛ خسته‌تر از آنیم که آرام بشینیم

اشکان دژاگه همان اشکان سابق در تراکتور نیست و این موضوع بدان معنا نیست که عملکرد این بازیکن را زیر سوال ببریم. اشکان به‌عنوان یک بازیکن کاملا حرفه‌ای در زمان حضورش در زمین تلاش می‌کند ولی به نظر می‌رسد انگیزه‌های او مثل سابق نیست. اشکان اگر برابر شاهین ستاره زمین نبود ولی یکی از خوب‌های تراکتور به حساب می‌آمد ولی این خوب بودن، برای نام اشکان دژاگه کافی نیست و همه انتظار ستاره بودن از او را دارند. اینکه اشکان تلاش می‌کند ولی انگیزه ندارد نشان می‌دهد که شاید درست از او بازی گرفته نمی‌شود.

 

1457092

 

 

مازولا و فورچونه؛ دلارهای زبان بسته

دو بازیکنی که خریدشان سر و صدای زیادی در نقل و انتقالات تراکتور ایجاد کرد، مازولا و کوین فورچونه بود؛ نفراتی که قرار بود ستاره‌تر از بازیکنان ملی ایرانی باشند و قدرت خط حمله تراکتور را بالا ببرند ولی مصدومیت‌های متوالی، آماده نبودن و البته کیفیت پایین‌شان در مسابقات، آنها را به یک بازیکن معمولیِ خارجی در نگاه هواداران بدل کرده است. مازولا و فورچونه جزو گران قیمت‌ترین بازیکنان لیگ برتر هستند ولی به نظر می‌رسد به درستی برای خرید این بازیکنان هزینه نشده و این باشگاه می‌توانست با همین مبالغ، نفرات با کیفیت‌تری به جای آنها جذب کند. اکنون نیز شرایط تراکتور با حضور این دو بازیکن روی نیمکت طوری شده که بعضا می‌توان نفرات ذخیره این تیم را گران‌تر از بازیکنان اصلی دانست.

 

1457093

دیدگاه‌ها