کد خبر : 1653958 | 15 آذر 1398 ساعت 22:42 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

فردا 2 سهمیه دیگر برای تکواندوی ایران قطعی می شود

سجاد در فینال؛ شکست لحظه آخری میرهاشم

سجاد مردانی با رسیدن به فینال در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار گرفت و میرهاشم حسینی هم با وجود شکست در نیمه نهایی تقریبا سهمیه خود را قطعی کرده است.

سجاد در فینال؛ شکست لحظه آخری میرهاشم

به گزارش "ورزش سه"، مرحله فینال گرندپری 2019 امروز به میزبانی شهر مسکو در شرایطی آغاز شد که ایران با داشتن 4 تکواندوکار امیدوار به قطعی کردن 3 سهمیه المپیک بود.


سروش احمدی که در همان دور اول برابر حریف خود شکست خورد و حذف شد، اما او شانس چندانی برای کسب سهمیه نداشت.
در وزن 58- کیلوگرم آرمین هادی پور که در رده چهارم رنکینگ قرار داشت، با وجود شکست در نیمه نهایی سهمیه المپیک خود را قطعی کرد و فردا برای کسب مدال برنز تلاش می کند.

 

در وزن 68- کیلوگرم میرهاشم حسینی که در رده هفتم رنکینگ قرار داشت و برای رسیدن به فینال خیز برداشته بود، بعد از درخشش در مسابقات یک هشتم و یک چهارم، در نیمه نهایی برابر حریف کره ای خود که رنک اول دنیا را در اختیار داشت، ایستاد.
میرهاشم در این مبارزه سخت تا یک دقیقه آخر پیش بود و حتی چند ثانیه مانده به پایان توانست نتیجه را 20-20 برابر کند، اما دقیقا یک ثانیه مانده به پایان اسیر هوشیاری رقیبش شد و در نهایت 23 بر 20 شکست خورد. حسینی با وجود شکست در این مبارزه تا حد زیادی سهمیه خود را قطعی کرده چون رقبایش طوری نتیجه گرفتند که او می تواند در میان 5 نفر برتر قرار بگیرد. با این حال فردا میرهاشم با کسب مدال برنز می تواند بدون هیچ حرف و حدیثی سهمیه المپیک 2020 را کسب کند.

 

در وزن 80+ کیلوگرم سجاد مردانی روز درخشانی را پشت سر گذاشت. این تکواندوکار ایرانی برای کسب سهمیه المپیک فقط باید به مدال طلای این مسابقات برسد و در این مسیر خیلی هوشیار عمل کرد. رادیک ایسایف از آذربایجان رقیب مردانی در نیمه نهایی بود که کاپیتان تیم ملی ایران با نتیجه 8 بر 7 از سد او گذشت و به فینال رسید. حالا سجاد مردانی فردا باید در فینال گام آخر را هم محکم بردارد تا تعداد سهمیه های تکواندوی ایران به عدد 3 برسد.

دیدگاه‌ها