کد خبر : 1654292 | 17 آذر 1398 ساعت 13:02 | 53.1K بازدید | 0 دیدگاه

شیخ لاری و انگیزه بازگرداندن تیم محبوبش به کورس

بازگشت دُردانه دهداری به تراکتور در نقش ناجی (عکس)

احد شیخ لاری بعد از سال ها به عنوان نفر اول کادرفنی روی نیمکت تراکتور می نشیند.

بازگشت دُردانه دهداری به تراکتور در نقش ناجی (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"،  با جدایی مصطفی دنیزلی از جمع تراکتوری ها مدیران این باشگاه مسئولیت فنی تیم را تا زمان انتخاب سرمربی جدید به احد شیخ لاری سپرده اند؛ مردی که در فوتبال آذربایجان سوابق زیادی دارد و به عنوان بازیکن و مربی خدمات ارزنده ای را به تراکتور ارائه کرده است.


شیخ لاری در حالی فردا بعد از سال ها سرمربی موقت تراکتور خواهد بود که آخرین حضورش به عنوان سرمربی در این تیم به حدود 16 سال قبل برمی گردد. او در اولین دوره لیگ حرفه ای فوتبال ایران به عنوان سرمربی مدتی در تراکتور کار کرد. او البته از نیمه راه هدایت تراکتور را برعهده گرفت و توانست نتایج نسبتا خوبی نیز با این تیم کسب کند اما موفق به حفظ تیم در لیگ برتر نشد و همان سال تراکتور به دسته یک سقوط کرد.

 

1457781


شیخ لاری پیش از آن زمان به عنوان دستیار در کادرفنی تراکتور چند بار حضور داشت. بعد از سقوط تراکتور به لیگ یک هم او چند بار به عنوان سرمربی هدایت تراکتور را برعهده گرفت اما نتوانست بار دیگر تیم را به لیگ برتر برگرداند تا در نهایت سرخپوشان فوتبال تبریز در سال 1388 با هدایت فراز کمالوند بار دیگر به لیگ برتر برگردند.  


شیخ لاری در دوران بازی خودش هم یکی از بهترین بازیکنان فوتبال آذربایجان و تبریز محسوب می شد. او اوایل در پست مهاجم بازی می کرد و گل های حساسی هم برای تیمش به ثمر می رساند. همین عملکرد خوب باعث شد تا مرحوم پرویز دهداری سرمربی وقت تیم ملی نیز شیخ لاری را دعوت کند و حدود 20 بازی نیز به او فرصت حضور در زمین بدهند. مربی موقت کنونی تراکتور برای تیم ملی فوتبال 4 گل نیز به ثمر رساند و به عنوان بازیکن محبوب دهداری معروف شده بود. علاقه زیاد سرمربی وقت تیم ملی به شیخ لاری مساله ای نبود که بتوان در آن دوره کتمانش کرد اما با همه این مسائل پای پرواز تیم ملی این مهاجم تبریزی به طرز عجیبی از حضور در مسابقات جام ملت های آسیا بازماند و هیچ کس هم دلیل این موضوع را متوجه نشد.

 

1457780


شیخ لاری که بعدها پست فوتبالش از مهاجم به مدافع تغییر پیدا کرد، در کنار امیر ضیایی و سیدمحمد علوی 3 تفنگدار فوتبال تبریز بودند که همه از آنها به عنوان نسل طلایی فوتبال آذربایجان یاد می کنند. اینها بازیکنان مهمی در دوره خودشان محسوب می شدند که توانستند به تیم ملی نیز برسند و بازی کنند.


حالا با عبور از آن سال ها شیخ لاری بار دیگر مسئولیت فنی تراکتور را برعهده گرفته است. او که از ابتدای فصل به عنوان سرپرست در کنار تیم محبوبش بود، حالا در قامت نفر شماره یک نیمکت کارش را جلو می برد و بسیار امیدوار است تا بتواند در بازی با ماشین سازی که فردا برگزار می شود یک برد دلچسب به دست بیاورد. بی تردید او انگیزه زیادی برای موفقیت در تیم کهکشانی فوتبال آذربایجان دارد و باید دید آیا او می تواند تراکتور را به کورس قهرمانی برگرداند یا خیر.

 

1457779

دیدگاه‌ها