کد خبر : 1654653 | 18 آذر 1398 ساعت 18:29 | 66.9K بازدید | 0 دیدگاه

در گفت و گو با کارشناس حقوقی ورزش؛

تنها راهِ حل مشکل استقلال و استراماچونی

ماجرای فسخ قرارداد آندره آ استراماچونی هنوز در صدر اخبار ورزشی قرار دارد و بیشترین انتقادات متوجه مدیران استقلال است.

تنها راهِ حل مشکل استقلال و استراماچونی

به گزارش" ورزش سه"، هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل ماشین سازی و همچنین کارشناس مسایل حقوقی ورزش در این رابطه نظر دیگری دارد:" این مشکلات مختص استقلال نیست و در همه باشگاه ها وجود دارد."

 


قهر استراماچونی


"قهر استراماچونی از دست مدیران باشگاه نیست؛ موضوع این است که هیچ بانک ایرانی قادر به انتقال پول به خارج نیست. به همین دلیل پول توسط صرافی ها و برخی از شرکت ها در ترکیه و دوبی انجام می شود." نصیرزاده با بیان موضوع همچنین گفت:" بانک های گیرنده این پول باید اطمینان حاصل کنند که پول از کجا آمده است. وقتی چند صرافی مختلف به یک حساب پول واریز می کنند بانک به پلیس گزارش می دهد و ممکن است بگویند منشا این پول ها قانونی نیست. "


او افزود:" ما این کار را برای بازیکنان خارجی مان انجام می دهیم. باشگاه استقلال برای حل این مشکل باید از وزارت ورزش و امورخارجه کمک می گرفت تا مشکلی برای حساب استراماچونی و واریز پول وجود نداشته باشد. همانطور که گفتم ما برای بازیکنان برزیلی که در برزیل یا هنگ کنگ حساب دارند همین روش را استفاده می کنیم. قهر استراماچونی اشتباه بود چرا که انتقال پول سخت است و باید به او پول نقد می دادند."


نصیرزاده در ادامه گفت:" هرکس دیگری هم در استقلال مدیر بود این اتفاق می افتاد. مشکلاتی که برای استراماچونی پیش آمده به خاطر تحریم های آمریکا است. باشگاه های ایرانی مجبور هستند برای پرداخت پول از واسطه استفاده کنند و بانک واسطه ها را غیرقانونی می داند. در مورد استراماچونی هم چند صرافی به حساب او پول ریخته اند و این مشکلات به وجود آمده است."

 

 


تنها راهکار


"تنها راهی که وجود دارد این است که فدراسیون به بخش فدراسیون ملی فیفا نامه بزند و به آن ها بگوید که از پولی که پیش فیفا دارند و کمک های نقدی سالیانه فیفا مطالبات استراماچونی را بدهد و استقلال پول را به فدراسیون بدهد. فدراسیون قبلی برای مطالبات کی روش همین روش را داشت و وکیلش مطالبات او را از فیفا می گرفت. البته از وقتی ترامپ با رئیس فیفا ملاقات کرده یکسری محدودیت های جدید به وجود آمده است.

دیدگاه‌ها