کد خبر : 1655023 | 20 آذر 1398 ساعت 08:16 | 242.6K بازدید | 0 دیدگاه

با نمایندگانی از پرسپولیس و استقلال

تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر

تیم هفته چهاردهم لیگ برتر در حالی شکل گرفته که تیم‌های ذوب‌آهن و ماشین سازی هر کدام با دو بازیکن بیشترین نماینده را در ترکیب دارند.

تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر

 

به گزارش "ورزش سه" هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر تحت تاثیر خروج استراماچونی از ایران و نبودن او در بازی استقلال مقابل پیکان بود. دیداری که در نهایت با نتیجه تساوی 2-2 پایان یافت و دو تیم به یک امتیاز رسیدند. در این بین حساس ترین دیدار هفته در مشهد بین دو تیم سپاهان و شهر خودرو برگزار شد. جدالی که باز هم برنده نداشت و دو تیم به نتیجه 1-1 رضایت دادند.

 

تراکتور نیز در دربی تبریز مغلوب ماشین سازی شد و رسول خطیبی توانست با 2 گل تیم سابق خود را شکست دهد. فولاد خوزستان هم در خانه با تک گل ایوب والی بر پارس جنوبی پیروز شد تا به رده پنجم جدول برسد. ذوب‌آهن هم پس از شکست تلخ مقابل پرسپولیس با دو گل نساجی را مغلوب کرد تا اوضاع خود را سر و سامان دهد.

 

اما مهم ترین بازی روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد. پرسپولیس با کالدرون به سومین پیروزی پیاپی خود رسید و توانست با نتیجه 2-1 گل گهر را شکست دهد و به یک قدمی صدر برسد. نفت مسجد سلیمان هم باخت برابر سایپا را با برد عوض کرد و توانست با نتیجه 2-1 برنده از زمین خارج شود. دیدار دو تیم صنعت نفت و شاهین بوشهر نیز با تساوی 1-1 به پایان رسید تا پرونده هفته چهاردهم اینگونه بسته شود.

 

تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر به شرح زیر است:


دروازه‌بان:


معراج اسماعیلی ( ذوب‌آهن )


گلر جوان ذوب‌آهن با سه واکنش بسیار خوب علیرضا منصوریان و تیمش را از بحران نجات داد. او در اواسط نیمه اول توانست سانتر ارسالی از سمت چپ را به خوبی مهار کند و موقعیت برای مهمان از دست رفت. اما اوج کار اسماعیلی چند دقیقه بعد بود؛ جایی که با تعلل مدافعان ذوب یک پنالتی برای نساجی به دست آمد اما ضربه عباس زاده را گلر جوان میزبان با واکنشی عالی برگشت داد و تیمش را در بازی نگه داشت. در نیمه دوم نیز او ضربه سر جعفری از داخل محوطه جریمه را با دو دست و به زیبایی برگشت داد تا چهارمین کلین شیت او در هفتمین بازی ثبت شود.

 

1458428



مدافعان:


وریا غفوری ( استقلال )


کاپیتان و مربی موقت استقلال در بازی برابر پیکان یکی از روزهای خوب خود را پشت سر گذاشت. او که در لیگ نوزدهم یکی از آماده ترین بازیکنان تیمش است در دقیقه 4 مسابقه فرصت داشت با یک شوت زیبا گل اول را به ثمر برساند اما شیخ ویسی کاپیتان مهمان او را ناکام گذاشت. در ادامه سانترهای خوب او از سمت راست موقعیت های خوبی را برای استقلال پدید آورد اما بازیکنان آن ها را از دست دادند. در نیمه دوم نیز گل غفوری این تیم را از فشار شدید پیکان خارج کرد. او از پاس رضاوند نهایت استفاده را برد و با شوت رو پا و سنگین توپ را به طاق دروازه شیخ ویسی رساند تا گلزنی های وی ادامه پیدا کند.

 

 

علیرضا ابراهیمی ( گل‌گهر سیرجان )


گل‌گهر بعد از تنها یک باخت و سه مساوی در چهار بازی گذشته‌اش، این هفته هم سعی داشت در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را متوقف کند ولی با وجود اینکه بازی خوبی ارائه داد ولی روی نبوغ مهدی ترابی و گل و پاس گل طلایی او دو گل دریافت کرد، اما با این شرایط بدون تردید اگر نمایش خوب علیرضا ابراهیمی در خط دفاعی گل‌گهر نبود، این تیم می‌توانست شکست سنگینی متحمل شود؛ کاپیتان بلند قامت سیرجانی‌ها بازیِ تیمش در نیمه زمین خودی را نظم بخشید و علاوه بر آن با قطع توپ‌های به موقع، برتری در بیشتر نبردهای تن به تن، زدن ضربات سر و ... مطمئن ظاهر شد. ضمن اینکه این مدافع میانی دو بار دروازه گل‌گهر را نجات داد و اجازه نداد شوت‌های محکم پرسپولیسی‌ها به دروازه این تیم برسد. عمکلرد خوب ابراهیمی برابر سرخ پوشان در دقیقه ۸۸ با ضربه سر مطمئن و زیبایی که روی ارسال برزای زد و تک گل تیمش را به ثمر رساند، تکمیل شد تا جزو برترین‌های هفته قرار بگیرد.

1458837

 

ادورادو دوسانتوس (ماشین‌سازی)


خط دفاعی ماشین‌سازی انسجام خوبی در دیدارهای اخیرش پیدا کرده که یکی از اصلی‌ترین عوامل آن حضور ادواردو دوسانتوس در این پست است؛ مدافع برزیلی ماشین‌سازی این هفته مقابل تراکتور یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و نه تنها در کارهای دفاعی موثر بود، در فاز هجومی نیز به موقع اضافه می‌شد و توانست پاس گل دوم تیمش را نیز به زنده‌روح بدهد. اما با این وجود دوسانتوس در خط دفاعی عملکرد چشمگیرتری داشت که موجب شد از او به‌عنوان یکی از بهترین‌های ماشین‌سازی یاد کرد؛ او مقابل تراکتور با دقت پاس ۱۰۰ درصدی، پنج دفع توپ و سه قطع پاس ازجمله نفرات برتر زمین بود.

 

1458842

 

محمد ستاری ( پیکان )


مدافع چپ پای پیکان یکی از بازیکنان خوب این تیم در بازی برابر استقلال بود. جناح راست آبی‌ها یکی از نقاط ضعف آن‌ها در لیگ نوزدهم به حساب می‌آید و موقعیت‌های زیادی از این سمت به دست می‌آوردند. اما حضور به موقع ستاری در خط دفاع و نفوذ کم او از سمت راست باعث شد تا فرصت زیادی برای استقلال به دست نیاید. ستاری هم‌چنین با ارسال چند پاس خوب و سریع و انتقال توپ از دفاع به حمله، پیکان را در حالت ضد حمله قرار می‌داد و به این دلایل در تیم منتخب هفته قرار گرفت.

 

1458844



هافبک‌ها:


احمدرضا زنده‌روح (ماشین‌سازی)


بدون تردید باید او را غیر منتظره‌ترین بازیکن این فصل ماشین‌سازی دانست؛ کسی که در تمام مسابقات این فصل تیمش فراتر از تصور کار کرده و توانسته ۶ گل بزند تا در رده دوم برترین گلزنان قرار بگیرد؛ احمدرضا زنده‌روح در دربی آذربایجان مرد اول میانه زمین بود و در تقابل با هافبک‌های خلاق و سرشناس تراکتور، اجازه نداد آنها موقعیت‌سازی زیادی داشته باشند؛ او با ۲۴ پاس موفق، دو تکل صحیح، دو دفع توپ، هفت قطع توپ، دو برتری در نبردهای هوایی و ... آمار درخشانی از خود بر جای گذاشت؛ زنده‌روح علاوه بر این بازی موثر و مشارکت در کارهای دفاعی و هجومی، با ضربه سر دقیق، گل دوم ماشین‌سازی برابر تراکتور را زد تا با این نمایش خوب در جمع ۱۱ بازیکن برتر هفته حضور داشته باشد.

 

1458185

 

طالب ریکانی(صنعت نفت آبادان)


هافبک باتجربه نفتی ها در همه بازی های این فصل یکی از اصلی ترین بازیکن خط هافبک این تیم محسوب شده است. طالب ریکانی که چندین سال است در تیم های خوزستان و به خصوص نفت آبادان بازی می کند با توانایی حفظ و قطع توپ زیاد در مرکز میدان نقش زیادی در موفقیت تیمش داشت. او با قدرت حمل توپ خودش هم بارها از بازیکنان مستقیمش رد شد و توانست روز خوبی را سپری کند. حالا ریکانی با صنعت نفت به روزهای بهتری می اندیشد که در انتظار تیمش است.

 

1346793

 

مهدی ترابی ( پرسپولیس )


مهدی ترابی در دیدار مقابل گل گهر ششمین گل فصل را به نام خودش ثبت کرد تا بار دیگر عصای دست کالدرون و تیم پرسپولیس بشود. این بازیکن از جناج چپ تا پشت محوطه جریمه نفوذ و با شوت زیبا و مهار نشدنی گل اول را از فاصله 30 متری وارد دروازه فراهانی کرد. البته این تنها تاثیر مستقیم ترابی روی سه امتیاز پرسپولیسی ها نبود و او پاس گل دوم بازی که البته با اشتباه عبدالله حسینی گل به خودی شد را نیز ارسال کرده بود تا مثل بازی های اخیر سرخپوشان ویژه ترین چهره تیمش و البته بازی باشد.

 

 

امین قاسمی نژاد ( شهر خودرو )


امین قاسمی‌نژاد مثل همیشه ستاره شهرخودرو بود ولی درخشش او تنها به یک امتیاز تیمش ختم شد؛ او که از ابتدای بازی با حرکت سریع و تکنیکی خود از سمت چپ زمین خطرساز ظاهر شده و با شوت‌های محکم دروازه سپاهان را تهدید کرده بود، پاس تنها گل تیمش را نیز داد و یک شوت هم زد که به دست نورافکن برخورد کرد ولی با اشتباه داور پنالتی اعلام نشد. قاسمی‌نژاد از فصل گذشته بازیکن تاثیر گذار مشهدی‌ها در بخش هجومی بود و حالا بعد از بازگشت از مصدومیت شدید بار دیگر یار ثابت یحیی گل محمدی شده و در چند هفته اخیر نمایش خوبی از خود به جا گذاشته است. موضوعی که قبل از آغاز پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باعث خوشحالی کادر فنی این تیم می‌شود.

 

1458845

 


مهاجمان:


محمدرضا خلعتبری ( ذوب‌آهن )  


مهاجم با تجربه ذوبی‌ها بعد از رهایی از بند مصدومیت سرانجام در جدال با نساجی از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت. این بازیکن در صحنه گل اول تیمش از توپ دزدی ارسلان مطهری نهایت استفاده را برد و با ضربه پای چپ دروازه خالی مهمان را باز کرد. در ادامه خلعتبری با استفاده از سرعت و تکنیک خود موقعیت‌های خوبی نیز به دست آورد اما توسط حقیقی خنثی شد. شماره 9 ذوبی‌ها در نیمه دوم از سمت چپ زمین سانتر خوبی به محوطه جریمه انجام داد تا مطهری با ضربه سر گل دوم را به ثمر برساند. یک گل و یک پاس گل از خلعتبری که علاوه بر نجات ذوب‌آهن، او را به تیم هفته رساند.

 

1458840

 

فرزاد حاتمی ( نفت مسجدسلیمان )


روند ۱۳ هفته شکست‌ناپذیری نفت مسجدسلیمان نزدیک بود در یک مسابقه مانده به پایان نیم‌فصل مقابل سایپا قطع شود ولی شاگردان تارتار در نیمه دوم به بازی برگشتند و با درخشش فرزاد حاتمی موفق شدند از سد نارنجی پوشان عبور کنند؛ پس از آنکه این مسابقه به تساوی کشیده شد، حاتمی که مهاجم نوک نفت بود، تلاش زیادی برای زدن گل برتری تیمش داشت ولی دو شوت او یک بار با واکنش حامد فلاح‌زاده و یک بار دیگر با اختلاف اندک از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت، اما در لحظات پایانی این مهاجم بلندقامت توانست تاثیرگذاری‌اش را نشان دهد و توپ ارسالی از میانه زمین را با یک ضربه سر مهار نشدنی از روی خط محوطه جریمه تبدیل به گل برتری نفت کند.

 

1458839

 

 

دیدگاه‌ها