کد خبر : 1655252 | 21 آذر 1398 ساعت 11:05 | 32K بازدید | 0 دیدگاه

رقبای بالقوه قهرمان فصل گذشته چمپیونزلیگ

لیورپول حریف می‌طلبد؛ کسی مایل به نبرد نیست

با مشخص شدن تیمهای صعود کرده به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به نظر می‌رسد کمتر تیمی مایل است در این مرحله با مدافع عنوان قهرمانی و فینالیست دو دوره قبلی رقابتها، لیورپول، روبرو شود.

لیورپول حریف می‌طلبد؛ کسی مایل به نبرد نیست

به گزارش "ورزش سه"، پیش از آنکه لیورپول به اتریش سفر کند تا در هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا میهمان سالزبورگ باشد، یورگن کلوپ اعتراف کرد نگران است. لیورپول برای مسجل شدن صعودش ازگروه E بدون اما و اگرهای سایر بازی‌های گروه، نباید در این بازی تن به شکست می‌داد اما با عملکردی که قرمزپوشان مرسی‌ساید به نمایش گذاشتند و به سبب آن بازی را 2 بر صفر بردند، مشخص شد کلوپ آنقدرها هم لازم نبود نگران چیزی باشد. لیورپول برای صعود فقط کافی بود از سفرش به دامنه کوه‌های آلپ امتیاز بگیرد. با توجه به پیروزی آسان قابل پیش‌بینی ناپولی در بازی خانگی همزمان مقابل خنک (دیداری که در نهایت با برد 4 بر صفر ناپولی تمام شد) لیورپول در صورتی که به سالزبورگ می‌باخت ممکن بود حذف شود و سرنوشتی که سال 2013 برای چلسی رخ داد هم برای مردان کلوپ تکرار شود. چلسی در آن سال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها در مرحله گروهی حذف شد. پیروزی آسان لیورپولی‌ها در سالزبورگ با توفانی که در همان نیمه اول به راه انداختند، سبب شد که میهمان انگلیسی به عنوان تیم اول صعود کند تا در مرحله یک هشتم نهایی شانس بیشتری برای برخورداری از یک قرعه آسان داشته باشد. در حالی که تقریباً یک نیمه از فصل گذشته است، لیورپول بار دیگر نشان داد تیمی است که امسال آمده همه جام‌ها را درو کند.

 

1458733

 

عزم جزم برای قهرمانی در لیگ برتر جزیره

در لیگ برتر انگلیس، مردان کلوپ با حاشیه امنیتی هشت امتیازی صدرنشین هستند و با اصلی‌ترین رقیب‌شان در کورس قهرمانی یعنی منچسترسیتی هم 14 امتیاز فاصله دارند. به این ترتیب به نظر نمی‌رسد که با این روند کسی جلودار لیورپولی‌ها باشد و بتواند مانع رقم خوردن اولین قهرمانی آن در لیگ برتر انگلیس از سال 1990 شود. در اروپا هم اما لیورپول تیمی است که روبه‌رو شدن با آن برای هر حریفی یک کابوس خواهد بود. آنها در ابتدای این فصل با غلبه بر چلسی در ضربات پنالتی دیدار سوپرجام اروپا اولین جام‌شان را کسب کردند و چند روز دیگر هم به قطر سفر می‌کنند تا شانس خود را برای فتح جام جهانی باشگاه‌ها امتحان کنند. اگر تیم‌ جوانان‌شان هم شگفتی‌‌‌آفرینی کند و بتواند با غلبه بر استون‌ویلا به نیمه نهایی جام اتحادیه صعود کند (در همان روزهایی که تیم اصلی باشگاه در قطر است) آن وقت می‌توان انتظار اضافه شدن یک جام دیگر به افتخارات این فصل قرمزپوشان مرسی‌ساید را داشت و شانس تکرار سه‌گانه قهرمانی داخلی فصل گذشته منچسترسیتی را برای مردان کلوپ هم قائل بود. زمانی که فصل شروع شد، هیچ کسی فکر نمی‌کرد لیورپول در تمامی جام‌‌هایی که در این فصل در آنها حضور پیدا می‌کند، مدعی قهرمانی باشد اما پیروزی خارج از خانه مقابل تیمی سرسخت مثل سالزبورگ، یادآوری این واقعیت بود که لیورپول هنوز هم بدون شک یکی از قدرت‌‌های فوتبال اروپا است.

 

یورگن کلوپ پس از بازی درباره نمایش شاگردانش گفت: «عجب تیمی، عجب عملکردی. بازی سختی بود اما بازیکنان ما کارشان را استثنایی انجام دادند. وجود چنین رویکردی در تیم فوق‌العاده است. بازی از آن بازی‌هایی بود که پتانسیل به دردسر انداختن شما را داشت اما ما به هدف‌مان رسیدیم. من برای کارهایی که سالزبورگ در این فصل انجام داده نهایت احترام را قائل بوده‌ام اما واقعیت این است که تیم من واقعاً باهوش است و من هم عاشق همین خصلت آن هستم. بازیکنانم به چیزی که من می‌گویم گوش می‌کنند و همان را در زمین بازی به اجرا درمی‌آورند.»

 

1459190

 

لیگ قهرمانان، نقطه قوت لیورپول و یورگن کلوپ

حالا که از گروهی سخت صعود کرده، لیورپول وارد مرحله‌‌ای از رقابت‌ها می‌شود که طی دو فصل اخیر نشان داده راه نتیجه گرفتن در آن را می‌داند. لیورپولی که دو فصل متوالی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است، از آنچنان تجربه و پتانسیلی برخوردار است که هیچ تیمی نمی‌تواند ادعا کند در بازی‌های رفت و برگشتی مرحله حذفی مقابل قرمزهای آنفیلد شانس بیشتری برای موفقیت دارد. حرف زدن از تأثیر زیاد بازی در آنفیلد روی عملکرد لیورپول شاید کلیشه‌ای شده باشد اما عملکردهای باورنکردنی فصل گذشته مقابل بارسلونا و پیش‌تر از آن مقابل منچسترسیتی نشان داد که این تیم وقتی در خانه و در حضور هوادارانش بازی می‌کند واقعاً قدرتی بی‌نظیر است. امتیاز بازی در خانه را هم که کنار بگذارید، باز هم دلایل دیگری برای اینکه لیورپول را جزو مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل لیگ قهرمانان بدانیم وجود دارد. تیم تحت هدایت کلوپ کامل‌ترین تیم حال حاضر اروپا است و این در حالی است که رقبای بالقوه این تیم هر یک به نوعی ضعف نشان داده‌اند یا به دلیل قرار داشتن در دوره تغییر و تحول، ثبات ندارند.

 

بارسلونا هنوز باید شوک باخت فصل گذشته‌اش در آنفیلد را هضم کند. سیتی در لیگ برتر 14 امتیاز از تیم کلوپ عقب افتاده است و اگر دوباره در اروپا سر راه لیورپول قرار بگیرد، باز هم تیمی شناخته خواهد شد که شانس کمتری برای صعود دارد. بایرن مونیخ؟ این تیم فصل گذشته در مجموع دو بازی رفت و برگشت به آسانی مغلوب لیورپول شد. در همین حال رئال مادرید و یوونتوس هم هر دو به نظر می‌رسد که حداقل 12 ماه با روزهای اوج‌شان فاصله دارند. تاتنهام ژوزه مورینیو شاید حریف خطرناکی باشد اما تا الان که هیچ تیمی به اندازه سالزبورگ شانس حذف کردن لیورپول از لیگ قهرمانان را نداشته است که البته نماینده اتریش هم با وجود انجام تمام تلاشش در نهایت مقابل مردان کلوپ کم آورد و تسلیم شد.

 

1459189

 

رویای قهرمانی در دو جام بزرگ

در حالی که فصل به نیمه راه نزدیک می‌شود، برای اینکه موفقیت لیورپول برای رقم زدن یک فصل تاریخی را قطعی قلمداد کنیم شاید خیلی زود باشد. با این حال احتمال اینکه این تیم در لیگ برتر بخواهد گرفتار سقوط آزادی شود که در پایان آن جام قهرمانی را از دست بدهد هم بعید است. در اروپا هم با وضعیتی که دیگر تیم‌های مدعی دارند، لیورپول همچنان آن تیمی است که همه مدعیان لیگ قهرمانان ترجیح می‌دهند تا جای ممکن با آن روبه‌رو نشوند. شاید در حال حاضر سخت‌ترین مسیر برای رسیدن به جام برای لیورپولی‌ها جام حذفی انگلیس باشد - تورنمنتی که از سال 2006 موفق به فتح آن نشده‌اند - چون یک قرعه برای بازی خارج از خانه مقابل رقبایی امثال منچسترسیتی، منچستریونایتد یا لسترسیتی ممکن است نصیب مردان کلوپ شود. در طول یک بازی 90 دقیقه‌ای آن هم خارج از خانه هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. بدشانسی، دخالت‌های جنجال‌آفرین VAR یا روبه‌رو شدن با حریفی که فراتر از حد انتظار بازی می‌کند، همه و همه مواردی هستند که ممکن است رؤیای قهرمانی در جام حذفی را برای لیورپول بر باد دهند اما در حالی که سایر بزرگان قاره سبز در حال بازسازی هستند، لیورپول توانسته بهترین تیم حال حاضر اروپا را بسازد. پس باز هم می‌توانید انتظار دردسرسازی این تیم برای تمام رقبایی که سر راهش قرار می‌‌گیرند را داشته باشید.

 

منبع: ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها