کد خبر : 1655447 | 22 آذر 1398 ساعت 14:44 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

لیورپول؛ پردرآمدترین از نظر حق پخش تلویزیونی

باشگاه لیورپول در سال گذشته پردرآمدترین باشگاه دنیا از نظر حق پخش تلویزیونی بوده است.

لیورپول؛ پردرآمدترین از نظر حق پخش تلویزیونی

به گزارش "ورزش سه"، مسئله حق پخش تلویزیونی یکی از مهمترین بخش های درآمدزایی در دنیای فوتبال است. در همین رابطه "سازمان فوتبال و امور مالی" در گزارشی اعلام کرد که باشگاه لیورپول بیشترین درآمد را از نظر حق پخش تلویزیونی در سال گذشته داشته است. قرمزهای آنفیلد از این راه حدود ۱۷۲.۸ میلیون یورو درآمد زایی کردند که در نوع خود رقمی حیرت انگیز و جالب توجه به نظر می‌ رسد. بعد از لیورپول نیز دو باشگاه دیگر انگلیسی با فاصله بسیار نزدیک قرار دارند. منچستر سیتی با ۱۷۱.۱ میلیون یورو و چلسی با ۱۶۵.۶ میلیون یورو در رتبه های بعدی بعد از لیورپول قرار دارند.

 

1459519

 

نزدیک ترین تعقیب کننده های غیر انگلیسی باشگاه‌های نام برده بارسلونا و رئال مادرید هستند. این دو باشگاه به ترتیب ۱۵۴.۸ و ۱۴۴.۸ میلیون یورو از راه حق پخش تلویزیونی درآمد داشته اند. همچنین اتلتیکو مادرید نیز بعد از رئال و بارسا با ۱۱۰.۹ میلیون یورو درآمدزایی قرار دارد. این در حالی است که بعد از اتلتیکو، سویا قرار دارد که ۷۴.۵ میلیون یورو از راه حق پخش تلویزیونی درآمد داشته است.

 

1459521

 

تیم های ایتالیایی اما از نظر حق پخش تلویزیونی وضعیت خوبی را تجربه نکرده اند. یوونتوس باشگاهی است که در سری آ بیشترین درآمد زایی را از نظر تلویزیونی داشته است. بیانکونری تنها باشگاه ایتالیایی بوده است که یک سال گذشته از حق پخش تلویزیونی بیش از ۱۰۰ میلیون یورو دریافت کرده است. یووه از این راه ۱۰۰.۲ میلیون یورو درآمد زایی داشته است. بعد از یوونتوس نیز میلان با ۸۷.۳، اینتر با ۸۷.۲، رم با ۷۹.۳ و لاتزیو با ۶۱.۸ میلیون یورو درآمد زایی قرار دارند. جالب است بدانید که باشگاه هادرسفیلد بدترین باشگاه انگلیسی از نظر دریافت حق پخش تلویزیونی بود. آنها در فصل گذشته لیگ برتر حدود ۱۰۹.۵ میلیون یورو از راه حق پخش تلویزیونی درآمد داشته اند؛ رقمی که از تیم اول ایتالیا یعنی یوونتوس حدود ۱۰ میلیون یورو بیشتر است.

دیدگاه‌ها