کد خبر : 1655594 | 23 آذر 1398 ساعت 11:00 | 40.7K بازدید | 0 دیدگاه

24 ساعت حساس برای طلسم شکنی تراکتور؛

جای کاپیتان مسعود در یادگار امام خالی نبود! (گزارش)

جلسه ویژه با مسئول فنی تیم و سپس سرگروهی در حلقه اتحاد و بستن بازوبند بر بازوی اشکان دژاگه؛ مسعود شجاعی اگر چه در مقابل فولاد محروم بود اما نقش خود به عنوان کاپیتان را به بهترین شکل ایفا کرد.

جای کاپیتان مسعود در یادگار امام خالی نبود! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال تراکتور پس از 53 روز در یک مسابقه لیگ برتری به پیروزی رسید. این دو ماهِ سخت به دشواری و با چهار شکست تلخ برای تی‌تی‌ها سپری شد و البته تغییر و تحولاتی گسترده را نیز در بر داشت. استقلال، سپاهان، صنعت نفت و ماشین سازی موفق به پیروزی برابر تراکتور شدند و همچنین در ابتدا مصطفی دنیزلی و سپس غلامرضا صادقیان، باشگاه قرمزپوش تبریزی را ترک کردند؛ یکی به درخواست خود و دیگری با خواست هواداران.

 

اما در روزهایی که تراکتور جای خالی یک سرمربی و یک مدیر مقتدر را احساس می‌کرد، کاپیتان اول تراکتور نقشی پررنگ در کنترل تیم ایفا کرد و با استفاده از تجربه بالای خود، تیم را به سمت خروج از بحران هدایت کرد. تراکتور البته در روزی طلسم ناکامی هایش را شکست که کاپیتان مسعود را در زمین مسابقه نداشت ولی تاثیر روحی و حتی فنی حضور این بازیکن باتجربه، در نمایش تی تی های قرمزپوش نمایان بود.

 

1) نیم ساعت پس از پایان تمرین تراکتور در استادیوم بنیان دیزل، مسعود شجاعی به همراه اشکان دژاگه راهی «هتل کایا» شد. او در حالی این تصمیم را گرفت که با توجه به محرومیت از دیدار با فولاد، خیلی ها انتظار داشتند به استراحت بپردازد اما کاپیتان تراکتوری ها ترجیح داد تا به اردو برود و همراه بازیکنان باشد. پس از حضور در طبقه دهم هتل و استقرار در اتاق، شجاعی به رستوران رفت و ناهار را همراه دیگر بازیکنان صرف کرد. بعد از این که همه بازیکنان راهی اتاق ها شدند، شیخ لاری به سوی میز شجاعی و دژاگه رفت و جلسه سه نفره آغاز شد.

 

2) غلامرضا صادقیان پیش از استعفا، شجاعی را به نوعی مشاور شیخ لاری در هدایت تراکتور معرفی کرده بود. اما مسعود که کاپیتان تیم ملی محسوب می‌شود، ترجیح داد تا در موضوع انتخاب ترکیب یا تعویض ها نظری ندهد و با وجود این که شیخ لاری نظر او را مقدم بر خود می‌دانست، شجاعی تنها به بیان چند نکته در این جلسه اکتفا و بیشتر نقش شنونده را ایفا کرد. پس از پایان جلسه، شیخ لاری به اتاق کنفرانس خبری رفت و دوباره به تمجید از مسعود شجاعی کاپیتان تیم پرداخت.

 

 

3) دو و نیم ساعت مانده به شروع بازی، بازیکنان تراکتور راهی اتوبوس می‌شوند تا هتل کایا را به سمت استادیوم یادگار امام ترک کنند. برف پاییزی تبریز، سطح زمین را سفیدپوش کرده و در مسیر هواداران تراکتور دیده می‌شوند. شجاعی نیز با وجود محرومیت به استادیوم می‌رود و هنگام گرم کردن با وجود غیبت، با تشویق هواداران روبرو می‌شود. در لحظه بازگشت به رختکن، بازوبند را بر بازوی اشکان دژاگه می‌بندد و حلقه اتحاد تشکیل می‌شود. حلقه ای که با صحبت های امیدبخش همراه است و لزوم کسب نتیجه برای شادی هوادارانی که در سرمای منفی دو درجه تبریز به استادیوم آمده بودند.

 

4) بازی که تمام می‌شود، هواداران با خوشحالی یادگار امام را ترک می‌کنند و با گرمای تشویق و خوشحالی خود، سرما را به باد فراموشی می‌سپارند. در رختکن نیز بازیکنان و مربیان از بازگشت تیم به فرم خوب قبلی خوشحالند. این بار ساکت الهامی به نشست خبری می‌رود و در میکسدزون نیز برابر خبرنگاران قرار می‌گیرد. در خلال صحبت هایش به نقش مسعود شجاعی در این پیروزی اشاره می‌کند و او را مهره ای کلیدی می‌داند. اما در میکسدزون همه منتظر خودِ مسعود و البته اشکان دژاگه هستند.

 

 

5) این دو به عنوان آخرین بازیکنان رختکن را ترک می‌کنند ولی ترجیح می‌دهند صحبت نکنند. شاید هرکسی به جای کاپیتان شماره 7 تراکتور بود، یک برد مهم را زمانی برای روشنگری درباره شایعات بی پایه و اساس می‌دانست اما شجاعی ترجیح می‌دهد سکوت کند و همه چیز را به زمان بسپارد. کمی جلوتر چند هوادار تراکتور منتظر هستند تا با کاپیتان خود سلفی بگیرند. درخواست آن ها با موافقت و استقبال این دو مواجه می‌شود؛ بازیکنانی که از پیروزی برابر کاپیتان سابق خود یعنی جواد نکونام بسیار خوشحال و ذوق زده بودند.

 

6) ویدیویی که از لحظه پس از گل تراکتور منتشر شده که اشک شوق کاپیتان مسعود را نشان می‌دهد که مثل یک کاپیتان منتظر درخشش همبازیانش بود. شاید اصلا آینده مسعود در چنین جایگاهی باشد... شاید خیلی ها بگویند جای او در میانه میدان خالی بود اما این درست نیست چرا که او از 24 ساعت پیش از بازی تا اتمام مسابقه در کنار بازیکنان بود و در پایان نیز با اتوبوس باشگاه، استادیوم را ترک کرد.

 

دیدگاه‌ها