کد خبر : 1656080 | 25 آذر 1398 ساعت 10:52 | 31K بازدید | 0 دیدگاه

نیمه‌تمام ماندن دیدار رایو- آلباسته در لالیگا2

جنجال نژادپرستی در اسپانیا؛ "تو نازی هستی!"

دیدار دو تیم رایو وایکانو و آلباسته در لیگ دسته دوی اسپانیا به دلیل سر دادن شعارهای نازی علیه بازیکن اوکراینی آلباسته که سابقه بازی در وایکانو را داشته، نیمه‌کاره رها شد.

جنجال نژادپرستی در اسپانیا؛ "تو نازی هستی!"

به گزارش "ورزش سه"، دیروز در لیگ دسته دوی اسپانیا موسوم به سگوندا دیویزیون، در جریان دیدار دو تیم رایو وایکانو و آلباسته که در زمین وایکانو برگزار می‌شود، سر دادن شعارهای نازی علیه بازیکن اوکراینی آلباسته، رومن زوزولیا، باعث شد این بازی نیمه‌کاره رها شود. رائول مارتین پرسا، رئیس باشگاه وایکانو بعد از این اتفاق‌ها سر دادن شعارهای نازی را محکوم کرد و گفت باشگاه او هم در این ماجرا قربانی شده است.

 

داور مسابقه دو تیم، خوزه آنتونیو لوپوز توکا، بعد از آنکه زوزولیا، بازیکن آلباسته که تیم مهمان بود در نیمه اول بارها و بارها هدف شعارهای نازی قرار گرفت در نهایت و بعد از پایان نیمه اول تصمیم گرفت این بازی را نیمه‌کاره رها کرده و اعلام پایان کند.

 

1460644

 

زوزولیا که اوکراینی و ملی‌پوش سابق اوکراین است در سال 2017 به صورت قرضی از رئال بتیس به رایو وایکانو پیوست ولی بعد از آنکه خبرهایی منتشر شد که مدعی بود زوزولیا با گروه‌های افراطی دست‌راستی ارتباط دارد هواداران وایکانو به این انتقال اعتراض کردند. اتهامی که زوزولیا به شدت تکذیب می‌کرد.

 

رئیس باشگاه وایکانو در حساب توییتری خود نوشت که بعد از نیمه کاره ماندن بازی دیروز این باشگاه از داور خواسته که نیمه دوم در استادیومی با سکوهای خالی برگزار شود ولی این درخواست مورد قبول داور قرار نگرفته.

 

1460646

 

رئیس باشگاه رایو وایکانو در این باره گفت:" امشب برای رایو و فوتبال شب غمگینی است. ما توهین‌های بخشی از هواداران را به شدت محکوم می‌کنیم. فوتبال برای اتحاد است و نه تفرقه. در فوتبال نمی‌توان چیزهایی که امروز شاهدش بودیم را تحمل کرد. ما قبلا هم خواستار پایان دادن به این رفتارها شده بودیم و هیچ نوع خشونتی را تحمل نخواهیم کرد".

 

رئیس رایو وایکانو درباره احتمال جریمه و تعلیق باشگاهش هم گفت:" تعلیق و جریمه رایو؟ رایو که خودش قربانی است. ما از همه امکاناتی که در اختیار داشته‌ایم استفاده کرده‌ایم. مربی ما به سمت آن گروه از هواداران رفت و از آنها خواست به حریف احترام بگذارند. ما هم قربانی هستیم".

 

دیدگاه‌ها