کد خبر : 1654384 | 17 آذر 1398 ساعت 18:11 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

شناسایی و دستگیری هوادار نژادپرست منچسترسیتی

تماشاگری که روز گذشته به فرد و جسی لینگارد بازیکنان منچستریونایتد توهین نژادپرستانه کرده بود، توسط پلیس شهر منچستر دستگیر شد.

شناسایی و دستگیری هوادار نژادپرست منچسترسیتی

به گزارش "ورزش سه"، تصاویر تلویزیونی بازی دیشب سیتی و یونایتد نشان داد که در جریان بازی دست کم یکی از هواداران سیتی زمانی که فرد در مقابل او قرار گرفت با درآوردن ادای میمون به او و جسی لینگارد توهین نژادپرستانه کرد. کمی بعد از این هم یک فندک که از سکوها پرتاب شده بود به ستاره برزیلی منچستریونایتد اصابت کرد. 24 ساعت بعد، هوادار نژادپرست شناسایی شد.

 

 

1457870

 

 

اکنون پلیس شهر منچستر اعلام کرده که این فرد که یک بازنشسته ارتش انگلیس است، دستگیر شده اما جزئیات بیشتری درباره او منتشر نشده است.

طبق اطلاعات موجود در صفحه فیسبوک این هوادار که آنتونی بورک نام دارد، یک مهندس عمران است. همسر سابق بورک در گفت‌و‌گو با نشریه دیلی‌میل اعلام کرد که نیروهای پلیس منچستر صبح امروز بورک را دستگیر کرده‌اند، ضمن اینکه پیام‌هایی تهدید‌ به مرگ نیز برای اعضای خانواده او ارسال شده است:« او امروز صبح دستگیر شد. او با من زندگی نمی‌کند. واقعاً وحشتناک است. من و فرزندانم را تهدید به مرگ کرده‌‌اند. واقعاً شوکه شده‌ام. او اصلاً چنین آدمی نبود. خانواده خودش سیاه‌پوست هستند.»

 

1457750

 

1457751

 

 

در همین حال مدیران شرکتی که بورک در آن کار می‌کند نیز نسبت به رفتارنژادپرستانه او واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که در حال بررسی ماجرا هستند و در صورت اثبات تخلف این شهروند انگلیسی به طور جدی با او برخورد خواهند کرد.

باشگاه منچسترسیتی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که با پلیس منچستر برای شناسایی عوامل سر دادن شعارهای نژادپرستانه در دربی شهر منچستر همکاری می‌کند. گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که بورک به دلیل رفتار نژادپرستانه‌اش به صورت مادام‌العمر از حضور در ورزشگاه اتحاد محروم شود.

دیدگاه‌ها