کد خبر : 1656276 | 26 آذر 1398 ساعت 12:05 | 44K بازدید | 0 دیدگاه

عدم توافق با برانکو

شرط فدراسیون فوتبال برای انتخاب مربی ایرانی

بازی های تیم ملی در تعطیلات نوروز پیش رو برگزار می شود. با توجه به فرصت کافی که تا فرا رسیدن این تاریخ وجود دارد، فدراسیون فوتبال می خواهد پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را در آرامش پیش ببرد.

شرط فدراسیون فوتبال برای انتخاب مربی ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، در نشست های تخصصی که در این باره در فدراسیون فوتبال برگزار شده اعضاء به این نتیجه مهم رسیدند؛ در این برهه از زمان و با توجه به بازی های مهمی که پیش روی تیم ملی قرار دارد اگر قرار است مربی خارجی هدایت تیم ملی را برعهده گیرد باید مربی ای باشد که از فوتبال ایران و مهره هایش شناخت کافی داشته باشد. چون مربی جدید خارجی غیر از این، اگر وارد تهران شود ممکن است به ماه ها و یا سال ها زمان نیاز داشته باشد تا تیم ملی و فوتبال ایران را بشناسد و اگر در این مسیر در یکی از بازی ها شکست بخورد تیم ملی فوتبال ایران شانس حضور در جام جهانی آتی را از دست خواهد داد.

 

تنها گزینه خارجی که چنین شرایطی دارد و می تواند هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد برانکو است که مهدی تاج در حاشیه نشست مجمع عمومی هیات فوتبال استان کردستان مذاکره با او را تایید کرد. البته رییس فدراسیون فوتبال بر این نکته هم تاکید داشت که همزمان با چند گزینه دیگر هم در حال مذاکره هستند. برانکو موافقان زیادی در کمیته فنی فدراسیون فوتبال دارد به این خاطر که او فصل گذشته مربی پرسپولیس بوده و به خوبی بازیکنان داخلی و لژیونرها را می شناسد و زمانی که در تیم ملی استارت بزند نیاز به زمان برای شناخت از بازیکنان ایرانی و فوتبال ایران نخواهد داشت و طبیعتا با آمادگی در انتظار حریفان بعدی تیم ملی خواهد بود.

 

در روزهای اخیر به دفعات بحث حضور مربی ایرانی نیز در تیم ملی مطرح شده است. حتی تابش – رییس کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی این سوال را مطرح کرده که چرا فدراسیون فوتبال باید با این حجم از مشکلات مالی میلیون ها دلار به مربی خارجی بدهد در حالی که در بین گزینه های داخلی هم مربیانی شایسته هدایت تیم ملی هستند. فدراسیون فوتبال در عدم گزینش مربی ایرانی خیلی مقصر به نظر نمی رسد چرا که شرایط فوتبال ایران در یکی دو دهه اخیر به گونه ای پیش رفته که هر مدیری هم جای مهدی تاج بود به خصوص بعد از رفتن کارلوس کی‌روش، مربی خارجی انتخاب می کرد. با وجود حاکم شدن این فرهنگ بر فوتبال ایران، حضور مربی ایرانی در راس کادر فنی تیم ملی زمانی محتمل به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال با برانکو به توافق نهایی دست پیدا نکند. در این صورت یکی از گزینه های داخلی سرمربی تیم ملی می شود، که شانس یحیی گل محمدی بیشتر از سایر نفرات است. ممکن است به خاطر انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی به فدراسیون فوتبال هجمه وارد شود اما این هجمه تا زمانی خواهد بود که تیم ملی با مربی جدید خود به میدان برود. در صورت نتیجه گیری همه آنهایی که در صف انتقاد از تیم ملی بودند حامی تیم ملی و مربی ایرانی خواهند شد.


 برانکو یا یحیی گل محمدی؛ در روزها یا شاید هفته های آتی یکی از این دو مربی تیم ملی خواهند شد که طبیعی است شانس برانکو بیشتر باشد.

 

دیدگاه‌ها