کد خبر : 1656118 | 25 آذر 1398 ساعت 13:01 | 46.7K بازدید | 0 دیدگاه

ویلموتس باید سه ماه غرامت بدهد

تاج: برانکو و چند گزینه برای تیم ملی مطرح هستند

رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین سخنانش اعلام کرد که در حال مذاکره با برانکوایوانکوویچ برای سپردن هدایت تیم ملی فوتبال به او هستند.

تاج: برانکو و چند گزینه برای تیم ملی مطرح هستند

به گزارش"ورزش سه" مهدی تاج که امروز (دوشنبه) در مجمع هیات فوتبال استان کردستان حضور پیدا کرده بود، در حاشیه این مراسم در واکنش به مهندسی انتخابات هیات فوتبال کردستان گفت:"  در اساسنامه فدراسیون فوتبال این است که برای هیات نیازی به گذاشتن سرپرست نیست و بخشی از اعتراضات به این مهم بود که البته در این ماجرا دقیقا بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال عمل شد. در خصوص بحث مهندسی انتخابات هیات فوتبال کردستان نیز لازم است توضیح بدهم که بر اساس اساسنامه تعیین اعضای مجمع کاملا واضح و شفاف است و هیچگونه بحثی در خصوص مهندسی در میان نبوده است. همچنین اعضای مجمع جدای از روسای هیات های شهرستانی، از برترین افراد در رشته های مختلف از جمله مدیران باشگاه ها، نمایندگان ورزشکاران، داوران و مربیان بوده و از میان بهترین ها انتخاب شده اند. شرایط برگزاری مجمع کاملا در چهارچوب قوانین و مقررات برگزار شد و هیچ گونه شبهه ای در این میان وجود ندارد."

 


داستان خصوصی سازی


رئیس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، گفت: "دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید حتما واگذار شوند که اگر این مهم عملیاتی شود بخش زیادی از مشکلاتی که امروز به عنوان نمونه در بحث سرمربی استقلال به وجود آمده است، دیگر تکرار نخواهد شد. در واقع وقتی که بخش خصوصی مدیریت در این دو باشگاه را بر عهده داشته باشد با توجه به اینکه از جیب خود خرج می کند دیگر اجازه نمی دهد که این چنین مشکلاتی برای این دو تیم به وجود آید."


تاج افزود: "به هر حال در بحث واگذاری این دو باشگاه هیچ شکی نیست ولی نکته مهم این است که واگذاری باید منطبق با خرد و عقل جمعی باشد و با توجه به اهمیت این دو باشگاه و اینکه بسیار مورد توجه مردم هستند و به همین دلیل نمی شود بدون کار کارشناسی تیم ها را واگذار کرد. به نظر من باید به بهترین شرایط ممکن این دو تیم را واگذار کرد تا دیگر شاهد مشکلاتی که برای بعضی از تیم های واگذار شده به بخش خصوصی در لیگ یک به وجود آمد و این تیم ها کاملا رها شدند، نباشیم. اصل واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس کار درستی است ولی باید این کار با نهایت تدبیر و بررسی کارشناسی انجام شود."

 


رقم قرارداد ویلموتس 


رئیس فدراسیون در بخش دیگری از صحبت هایش به ماجرای قرارداد مارک ویلموتس اشاره کرده و گفت:" در خصوص قرار داد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز اسناد و قرارداد کاملا مشخص بوده و در زمان عقد قرارداد علاوه بر خود من، وزیر محترم ورزش و جوانان نیز حضور داشته و هم اکنون این قرارداد در اختیار مراجع ذیصلاح نیز گذاشته شده است."


او  در واکنش به مطرح شدن رقم ۳ میلیون دلار قرارداد ویلموتس، گفت: "من نمی دانم نماینده محترم وقتی رقم این قرارداد را سه میلیون دلار اعلام می کنند، این رقم را از کجا آورده اند. آیا ایشان در مذاکرات بوده اند؟ قرارداد ویلموتس کاملا مشخص است و در اختیار تمامی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و... قرار داده شده است و محرمانه بودن برای مراجع ذیصلاح اصلا ملاک نیست."


او درباره پرونده ویلموتس افزود:" هیچ مشکلی از نظر ما وجود ندارد و با توجه به اینکه فسخ قرارداد از طرف آقای ویلموتس صورت گرفته و این مهم قبل از دیدار ایران و عراق بوده است بنابراین مشکلی در این خصوص نداریم. قرارداد آقای ویلموتس از جمله قراردادهای بسیار خوبی است که در آن قید شده غرامت به دو طرف وقتی پرداخت می شود که مدت زمان آن سه ماهه باشد. یعنی اگر ما ثابت کنیم که او نباید قرارداد را فسخ می کرد،  باید سه ماه به ما غرامت پرداخت کند."


رئیس فدراسیون فوتبال افزود: "اگر او  فسخ قرارداد را دقیق بداند و بگوید که پول را به موقع به من پرداخت نکرده ایم که البته پرداخت نکردیم، می تواند سه ماه غرامت بگیرد. قرارداد آقای ویلموتس بسیار خوب است و هیچ گونه جای ابهامی ندارد و نوع غرامت در آن کاملا تعریف شده است و بیش از سه ماه هم نیست و عدد آن حتی برای یک سال از کل قرارداد سه میلیون دلار هم نیست." او اضافه کرد:" رقم قرارداد ویلموتس خیلی کمتر از این رقم سه میلیون دلار است و فدراسیون فوتبال راغب بود که کل قرارداد ویلموتس را منتشر کند ولی بر اساس یکی از بندهای آن که قید شده که انتشار قرارداد نیازمند تعامل دو طرف است، نتوانست این کار را بکند. عدم انتشار قرارداد به این دلیل است که ممکن است فرصتی برای طرف مقابل فراهم کند که وی معترض شود که چرا این قرارداد منتشر شده است." او همچنین گفت:" یک میلیون ۸۶۰ هزار دلار قرارداد قبلی ویلموتس با ساحل عاج بود که البته مقداری در قرارداد با ما افزایش پیدا کرده است."

 


مذاکره با گزینه های تیم ملی


رئیس فدراسیون فوتبال درباره سرنوشت نیمکت تیم ملی ایران گفت:" برانکو یکی از گزینه های تیم ملی است و با او در حال مذاکره هستیم و البته همزمان با وی افراد دیگری نیز هستند که با آنها در حال مذاکره هستیم. الان خیلی بازی ملی نداریم و به همین دلیل خیلی عجله ای در این زمینه نداریم!  بحث انتخاب سرمربی تیم ملی در جریان است."


تاج در پایان در خصوص همکاری باشگاه ها با تیم امید، گفت: " همه باشگاه ها اعلام کرده اند که بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار می دهند و مشکلی در این زمینه نداریم."

 

دیدگاه‌ها