کد خبر : 1656503 | 27 آذر 1398 ساعت 14:39 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

وزیر خط دفاعی در جم آفتابی شد

پرنده بلاژ ناجی پارس جنوبی جم می‌شود؟

طبق شنیده ها عصر امروز رحمان تهران را به مقصد عسلویه ترک می کند تا به جمع جمی ها بپیوندد.

پرنده بلاژ ناجی پارس جنوبی جم می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، رحمان رضایی که بعد از درخشش در ذوب آهن به عنوان یک چهره ناشناس به اردوی تیم ملی توسط بلاژویچ دعوت شده بود، با لقب پرنده در نهایت روزهای خوبی را در جمع شاگردان این سرمربی کروات پشت سر گذاشت. او در ادامه موفق شد جواز حضور در لیگ ایتالیا را کسب کند و با هفت سال حضور در لیگ این کشور با تیم‌های پروجا، لیورنو و مسینا یکی از باسابقه‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران محسوب می‌شد.


اکنون رحمان رضایی بعد از هفت سال از اعلام خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال، به دنبال تجربه نهایی‌اش است و به عنوان سرمربی به دنبال این است تا بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ بکشد. این در حالیست که او یک سال بعد از اعلام خداحافظی‌اش و در شرایطی که طی این مدت مدارک مربیگری خود را در ایتالیا کسب کرد و عضو کمیته مربیان فوتبال ایتالیا نیز محسوب می‌شد، اولین تجربه خود را در تیم‌های پایه و با پیکان استارت زد. دومین تجربه او در راه آهن و اینبار به عنوان کمک مربی رقم خورد تا او در سومین تجربه مربیگری‌اش به عنوان دستیار امیر قلعه نویی راهی تراکتور شود. رحمان رضایی در فصل گذشته و در مقطعی اما مربیگری برق نوین شیراز را نیز عهده‌دار شد و توانست با جوانان بومی این تیم  را در لیگ نگه دارد. کار بزرگی که در بازی حساس و تاریخی مقابل خونه به خونه به اوج رسید که باعث نرفتن این تیم به لیگ برتر و صعود نساجی به لیگ برتر شد اتفاقی که هوادارن نساجی همیشه آن را به خاطر می سپارند و اکنون در سودای این است تا اولین تجربه مستقل خود را به عنوان سرمربی روی نیمکت پارس جنوبی استارت بزند.

 

1435852


ریسک بزرگ برای رضایی


با این حال حواشی و مشکلاتی که پارس جنوبی طی دو سال اخیر با توجه به کاهش منابع مالی و حمایت‌ها داشته‌، این حضور را با ریسک بزرگی همراه خواهد کرد. موضوعی که باعث شد حتی مربی باتجربه‌ای همچون فراز کمالوند و پیش از آن مهدی تارتار نیز با درک این موضوع خیلی زود قطع همکاری خود با این باشگاه را اعلام کنند. ریسک بعدی نیز مربوط به همان مشکلات مالی است که باعث شده پنجره نقل و انتقالات زمستانی این باشگاه بسته باشد و بازیکنان کنونی نیز به دلیل عدم دریافت مطالبات و طبق بند جدایی، در شرایط فسخ قرارداد قرار داشته باشند که در صورت وقوع این اتفاق این مساله نه برای رحمان رضایی که حتی برای پارس جنوبی جم هم می‌تواند یک چالش بزرگ و خطرناک در راه سقوط به لیگ آزادگان تلقی شود.

 

رحمان در مسیر یحیی، ویسی، تارتار و...


فوتبال ایران طی سالیان اخیر تغییر نسل جالب توجهی روی نیمکت‌های مربیگری داشته است. از میان مربیانی که به تازگی روی نیمکت تیم‌ها و حتی در مسائل کارشناسی حضور یافته‌اند می‌توان به یحیی گل محمدی اشاره کرد که عملکرد مثبتی در پرسپولیس، ذوب آهن، نفت و حتی شهرخودرو از خود به جا گذاشته است. مدافع سابق پرسپولیس بعد از پایان دوران فوتبالی‌اش و تجربه اندوزی به عنوان کمک مربی در تیم‌های نساجی و صبای قم، اکنون توانسته به خوبی جایگاه خود را در میان مربیان فوتبال ایران ارتقا بخشد. مهدی تارتار نیز طی سالیان اخیر و بعد از اینکه مدتی دستیاری علی دایی، فیروز کریمی و ... را در کارنامه‌اش ثبت کرد، اکنون به عنوان سرمربی مستقل کار خود را دنبال می‌کند و این موضوع برای عبدالله ویسی و نسل دیگری از مربیان فوتبال ایران نیز در حال تکرار است. به نظر می‌رسد رحمان رضایی نیز با کاراکتر ویژه‌ای که در اختیار دارد و با هوش سرشاری که پیش از مورد تمجید بلاژویچ در تیم ملی و دل نری در پروجا قرار گرفته بود، اکنون به دنبال این است تا نقش تازه‌ای را در فوتبال به خود اختصاص دهد و می‌توان به آینده مربیگری او نیز کاملا امیدوار بود. خصوصا در تیمی که با حضور از لیگ دسته دوم و با در اختیار داشتن جوانان بومی این امیدواری را ایجاد می‌کند که فارغ از مشکلات، بار دیگر ستاره‌هایی همچون علی دشتی، فرشاد محمدی مهر، میثم تیموری، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی و ... را به فوتبال ایران معرفی کند. باید منتظر ماند و دید رحمان رضایی با سابقه طولانی حضور در فوتبال ملی، بین المللی و دریافت مدارک مربیگری در اروپا کار خود در صورت توافق با پارس جنوبی به چه شکل دنبال خواهد کرد و آیا قادر خواهد بود به یک برند جدید مربیگری تبدیل شود یا خیر. بازیکنی که در زمان حضور در فوتبال اروپا و در تیم مسینا با لقب وزیر خط دفاعی معرفی شده بود و اکنون رویاهای بزرگتری را در سر دنبال می‌کند.

 

مسئولین جم امیدوارند با رحمان این تیم را که در شرایط سختی به سر می برد به موفقیت برسانند اتفاقی که با توجه به تجربه رحمان رضایی دور از دسترس نیست.

 

 

دیدگاه‌ها