کد خبر : 1656678 | 28 آذر 1398 ساعت 10:00 | 58.2K بازدید | 0 دیدگاه

توقف ال‌کلاسیکو با توپ‌های زرد کاتالونیایی‌ها(عکس)

دیدار ال‌کلاسیکوی دیشب به دلیل پرتاب توپهای زرد به درون زمین از سوی هواداران بارسا به نشانه حمایت از جنبش استقلال کاتالونیا مدتی متوقف شد.

توقف ال‌کلاسیکو با توپ‌های زرد کاتالونیایی‌ها(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه ال‌کلاسیکوی دیشب که در نوکمپ بین بارسلونا و رئال مادرید برگزار شد حدود دو ماه از تاریخ اولیه‌اش با تاخیر برگزار می‌شود ولی با اینحال، هواداران بارسا می‌خواستند هر طور شده از این فرصت که نگاه همه دنیا را به ورزشگاه شهرشان معطوف کرده برای نشان دادن خواسته‌های خود و حمایت از جنبش استقلال کاتالونیا استفاده کنند.

 

1461594

 

با اینکه قرار بود ال‌کلاسیکوی اول فصل جاری روز 26اکتبر برگزار شود ولی بعد از آنکه مقامات قضایی اسپانیا چندین نفر از چهره‌های سرشناس سیاسی کاتالونیا را به دلیل برگزاری رفراندوم استقلال این منطقه در سال 2017 به زندان انداخته و احکام سنگینی برای آنها بریدند، تظاهرات و درگیری‌ها در این منطقه باعث شد فدراسیون فوتبال اسپانیا ال‌کلاسیکو را برای چیزی نزدیک به دو ماه به تعویق بیندازد تا دیشب شاهد برگزاری این دیدار در نوکمپ باشیم.

 

از ابتدای بازی سکوهای نوکمپ با رنگهای قرمز و زرد که علامتهای کاتالونیا هستند پوشیده شده بود و تماشاچی‌ها پلاکارهادهایی با شعارهای حمایت از جنبش کاتالونیا به دست داشتند و پرچم‌های این ایالت در گوشه و کنار استادیوم به چشم می‌خورد.

 

اما مهمترین اقدام هواداران استقلال کاتالونیا در نیمه دوم مسابقه انجام شد. در یک اقدام از قبل برنامه‌ریزی شده آنها کاری کردند که بازی متوقف شده و بعد از مدتی دوباره از سر گرفته شود.

 

1461592

 

درحالیکه تعداد زیادی توپ زردرنگ از اطراف به سمت زمین پرتاب شد بازیکنان دو تیم از جمله لیونل مسی و گرت بیل با نگاه متعجب شاهد این اعتراض تماشاچیان بارسا بودند. بلافاصله نیروهای امنیتی و حفظ نظم ورزشگاه وارد زمین شده تا توپها را جمع کنند ولی همین حرکت باعث شد بازی متوقف شود و تماشاچیان با سر و صدای زیاد شعارهایی در حمایت از ایده سیاسی خود سر دهند.

 

1461593

 

در اواخر بازی هم از بلندگوهای ورزشگاه به تماشاچیان هشدار داده شد که برای خروج از استادیوم از برخی خروجی‌ها استفاده نکنند چون گزارش شده که در برخی خیابانهای شهر آتش روشن شده و بهتر است کسی از خروجی‌های نزدیک به آن مناطق خارج نشود.

 

دیدگاه‌ها