کد خبر : 1656955 | 29 آذر 1398 ساعت 13:33 | 189.3K بازدید | 0 دیدگاه

برداشت اشتباه؛ از هوادار تا کارشناس

ماجرای عجیب پنالتی پرسپولیس که مردود شد!

در بازی پرسپولیس و پارس جنوبی، یک پنالتی به سود سرخپوشان اعلام شد اما دقایقی بعد داور در مشورت با کمک های خود، این تصمیم را برگرداند؛ اما این اتفاق چگونه رخ داد؟

ماجرای عجیب پنالتی پرسپولیس که مردود شد!

 

به گزارش "ورزش سه"، دیروز پرسپولیس با گل دقیقه پایانی مهدی ترابی پارس جنوبی را شکست داد تا همچون لیگ هفدهم، یک پیروزی شیرین را از جم به دست آورد. این نتیجه در حالی رقم خورد که به نظر کارشناسان، علی صفایی داور وسط این مسابقه و کمک های او، اشتباه تاثیرگذاری در جریان بازی نداشتند اما لحظاتی بعد از سوت پایان، صفحات و کانال های هواداری منتسب به تیم های استقلال و سپاهان موجی بر علیه داور بازی ایجاد کردند که درون مایه آن «تلاش برای پیروزی پرسپولیس» بود؛ چه از طریق گرفتن پنالتی و چه وقت اضافی.

 

درباره وقت های تلف شده باید گفت که داور حتی کمتر نیز وقت اضافه را گرفت و باید حدود هفت دقیقه آن را اعلام می‌کرد. اما ماجرای اصلی به پنالتی برمی‌گردد و البته باید پرسید که یک پنالتی که برگردانده شده و تاثیری در نتیجه مسابقه نداشته، چرا این چنین جنجال هایی را به وجود آورده است؟

 

در دقیقه 64 این بازی، توپ با سینه مگنو باتیستا برخورد کرد. داور و تمام بازیکنان باگذر از این صحنه بازی را ادامه دادند اما به نظر می‌رسد، مهدوی داور پشت دروازه از طریق سیستم رادیویی به صفایی تاکید کرده که این صحنه پنالتی است و توپ به دست مگنو خورده است. فیلم های ویدیویی نیز نشان می‌دهند که داور وسط در شرایطی پنالتی را اعلام کرد که پشت به صحنه بود و مشخصا با نظر داور پشت دروازه، پنالتی گرفته است.

 

1462092

 

1462093

 

حالا بازخوانی صدای سیستم رادیویی تیم داوری نشان می‌دهد که موضع صفایی «عدم پنالتی» و مهدوی «تاکید بر پنالتی» بوده است. بنابراین داور وسط تصمیم گرفت تا پنالتی را برگرداند که اتفاقا این تصمیم او نیز درست بود. یک منبع مطلع از کمیته داوران درباره این جریان های هواداری می‌گوید: داورِ ما در این بازی تصمیم درست را گرفت اما جریان های هواداری به شکلی عجیب بر علیه او موضع گرفتند و حالا برای انتخاب داور در بازی های هفته بعد مشکل به وجود می‌آید. اگر صفایی اشتباه تصمیم می‌گرفت مشکلی نبود اما او تصمیم درست گرفته و به جای تقدیر، توهین می‌شنود.

 

نکته جالب این که علاوه بر هواداران، کارشناسان داوری هم قضاوت اشتباهی در این باره داشته اند و به جز سعید مظفری زاده، تقریبا همه آن ها داور وسط را مقصر دانسته و او را متهم به عدم تمرکز کرده اند!

دیدگاه‌ها