کد خبر : 1656999 | 29 آذر 1398 ساعت 17:37 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

اسب رقصان فراری در انتظار همیلتون؛

چرا لوییس همیلتون چاره‌ای جز پیوستن به فراری ندارد؟

لوییس همیلتون باید به فراری بپیوندد تا قهرمان بلامنازع فرمول یک شود.

چرا لوییس همیلتون چاره‌ای جز پیوستن به فراری ندارد؟

 

 

به گزارش "ورزش سه"، بردن هشت عنوان قهرمانی جهان رکورد تا کنون بی‌رقیب مایکل شوماخر را خواهد شکست. اما هویج بزرگ‌تری جلوی چشم حکمران فعلی فرمول یک با شش قهرمانی جهان قرار گرفته که می‌تواند او را برای رفتن به مارانلو وسوسه کند.

ستایش آشکار فراری از همیلتون و همیلتون از فراری در آخرین هفته‌ی فصل 2019 فرمول یک در ابوظبی چیزی بود که آشکارا جلوی چشم همه اتفاق افتاد و باعث شد سوالی که تاکنون به ندرت مطرح شده بود پرسیده شود؛ آیا قهرمان فعلی جهان تصمیم دارد به فراری در پایان دادن به انتظار طولانیش برای قهرمانی جهان کمک کند؟

اما سوالی که ما واقعا باید بپرسیم این است: چرا که نه؟

 

آخرین قهرمانی جهان فراری 12 سال پیش بود، وقتی که همیلتون، فرناندو آلونسو و مک‌لارن علیه هم شدند تا این کار برایشان به قیمت از دست رفتن قهرمانی و تقدیم آن روی سینی نقره به کیمی رایکونن و اسب‌های رقصان فراری تمام شود.

 

 

1462143

 

 

در واقع فراری از زمان هفت قهرمانی جهان کوبنده‌ی شوماخر و آخرین تاجگذاری او در سال 2004 دیگر هرگز به مدل برازنده‌ی فراری، قهرمان جهان نشده. برای تیمی که انتظار دارد بهترین نتایج را کسب کند و ظرف 15 سال گذشته بیشترین سرمایه‌گذاری را در پروژه‌ی فرمول یک خود انجام داده، نتایج این سال‌ها خجالت‌آور بوده است.

 

اما پیوستن همیلتون به سرخ‌ها کمتر به فراری و بیشتر به همیلتون مربوط است. با شش عنوان قهرمانی در جیب و شانس شکستن رکورد شوماخر، همیلتون فصل 2020 را در 35 سالگی آغاز می‌کند و آینده‌ی دراز مدتش نامعلوم است. توتو ولف رییس مرسدس یک شانس 25% درصدی داده که همیلتون پس از بردن هشتمین جام قهرمانیش مرسدس را ترک کند تا د ر2021 به فراری بپیوندد، اما این چشم‌انداز بیشتر و بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شود اگر در ماه‌های آینده فراری و همیلتون همچنان به شوخی کردن راجع به همکاریشان در آینده ادامه دهند.

 

 

1462133

 

 

همیلتون پس از پیروزی در آخرین مسابقه‌ی فصل فرمول یک در ابوظبی گفت: " طبیعتا هر چیزی که پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد، همیشه بین شما و کسی که با او جلسه داشته‌اید محرمانه باقی می‌ماند. برای سال‌های خیلی زیادی من هیچوقت با کسی مذاکره نداشتم و گزینه‌های دیگری را در نظر نگرفتم چرا که ما دقیقا در مسیر درست به سمت هدفمان قرار داشتیم. ما هنوز در همان مسیریم و چیزهای کمی وجود دارد که بتواند آن را تغییر دهد. من جایی که هستم را دوست دارم پس اینکه به کار دیگری بپردازم تصمیمی نیست که به سرعت بگیرم. اما برای من عاقلانه و هوشمندانه این است که بنشینم و فکر کنم اگر این آخرین بخش حرفه‌ی من باشد، چه چیزی از آن می‌خواهم. من می‌خواهم که همچنان ببرم. نمی‌توانم بگویم که همینطور که پیش می‌رویم چه اتفاقی خواهد افتاد."

 

اما شاید جابه‌جایی تنها شانس واقعی همیلتون باشد تا ثابت کند برترین راننده‌ی تاریخ فرمول یک است.

 

هفت عنوان قهرمانی جهان شوماخر او را کمابیش بهترین راننده‌‌ای که فرمول یک به خود دیده، کرده است. اما خیلی‌ها هستند که می‌گویند شوماخر هرگز نتوانست استعداد ذاتی آیرتون سنا در رانندگی، سرعت خالص جیم کلارک، درخشش دنباله‌دار خوان مانوئل فانجیو، یا ثبات و مهارت آلن پروست را تکرار کند. حتی حکمرانی بی‌چون و چرای شوماخر بر فرمول یک با پیروزی در 91 گرند پری که تاکنون بی‌گزند باقی مانده بود، الان با پیروزی همیلتون در 8 مسابقه‌ی دیگر از دست این راننده‌ی آلمانی خواهد رفت.

 

 

1462136

 

 

خب پس چطور شما تبدیل به بهترین راننده‌ی فرمول یک می‌شوید؟

 

هشت قهرمانی جهان به طور قطع کمک می‌کند که دستاوردهای شوماخر را پشت سر بگذارید. اما چه چیزی در ثابت کردن اینکه شما بهترین راننده‌ی نسل خود هستید از این که در تیم‌های مختلف –سه تیم- این کار را بکنید، تاثیرگذارتر خواهد بود؟ در زمانی نه چندان دور این سباستین وتل بود که سرآمد رانندگان نسل خود به شمار می‌آمد، اما 4 قهرمانی پشت سر هم با ردبول، کسی را مجاب نکرد که او بهترین راننده‌ی تاریخ است. پس وتل به فراری رفت، جایی که در به دست آوردن چیزی که از او انتظار می‌رفت ناکام مانده و حالا پس از شکست خوردن از هم‌تیمی تازه‌واردش چارلز لکلرک دراین فصل، خود را قابل جایگزینی می‌بیند. اگر همیلتون به عنوان یک گزینه بالاخره به بازار نقل و انتقالات فرمول یک بیاید، حکم پایان همکاری وتل و فراری صادر خواهد شد.

 

 

1462148

 

 

فرناندو آلونسو هم  کار مشابهی را امتحان کرد. او از رنو به مک‌لارن و سپس فراری رفت تا شاید بتواند به دو عنوان قهرمانی جهانش عنوان دیگری را بیفزاید، اما مانند وتل او هم کم آورد و موفق نشد. همیلتون تا اینجا چنین مشکلی را نداشته، او اولین قهرمانیش را 11 سال پیش با مک‌لارن به دست آورد – البته با موتور مرسدس- و سپس به مرسدس رفت تا 5 قهرمانی دیگر را به چنگ بیاورد و اکنون باید دل و جرئت شیر را داشت که روی قهرمانی دوباره‌ی او در 2020 شرط نبست.

 

با فرض اینکه فرمول یک با قهرمانی هفتم همیلتون به استقبال فصل 2021 برود، با توجه به قراردادهای حال حاضر رانندگان یک خانه‌تکانی حسابی برای این ورزش و رانندگانش در راه است. و البته یک تصمیم مهم که باید گرفته شود: آیا همیلتون با موفق‌ترین تیم این نسل به همکاری ادامه می‌دهد تا با شکستن رکورد شوماخر هشتمین قهرمانی جهانش را دشت کند؟ یا به دنبال کسب عظمت بی‌چون و چرا در فراری خواهد رفت؟

 

تنها یک مرد موفق شده با سه تیم مختلف برنده‌ی عنوان قهرمانی جهان شود؛ رکورد شگفت‌انگیز فانجیو که با سه تیم آلفارومئو، مرسدس و مازراتی قهرمان جهان شده او را در جایگاهی دست‌نیافتنی قرار داده است.

 

 

1462139

 

 

اما اگر همیلتون بتواند همین موفقیت را تکرار کند، نه تنها موفق می‌شود کاری را انجام دهد که دو رقیب اصلی‌اش در فراری نتوانستند انجام دهند، بلکه می‌تواند به فانجیو در اختصاصی‌ترین کلاب فرمول یک بپیوندد.

نگاهی به تاریخ و اطمینان از اینکه همیلتون یک سابقه‌ی درخشان از فتوحات همه‌جانبه در تعداد برد، قهرمانی و پل‌پوزیشن از خود به جا خواهد گذاشت، مشخص می‌کند که چرا همیلتون باید همراهی بسیار موفق خود با مرسدس را قطع کرده و به فراری برود تا تبدیل به قهرمان راستین فرمول یک گردد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها