کد خبر : 1657372 | 01 دی 1398 ساعت 11:54 | 44.3K بازدید | 0 دیدگاه

خشم لیورپول از پنالتی‌ای که لغو شد

جنجال VAR در فینال جام باشگاه‌های جهان(عکس)

پنالتی‌ای که داور دیدار لیورپول- فلامینگو در فینال جام باشگاه‌های جهان ابتدا به دلیل خطای رافینیا روی سادیو مانه اعلام کرد و سپس با بررسی توسط VAR از تصمیم خود برگشت خبرساز شده است.

جنجال VAR در فینال جام باشگاه‌های جهان(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول دیشب در دوحه قطر در فینال جام باشگاه‌های جهان به مصاف فلامینگوی برزیل رفت. دیدار دو تیم در 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و در وقتهای اضافه بود که فیرمینو گل پیروزی‌بخش قرمزها را به ثمر رساند تا لیورپول اولین قهرمانی خود در این رقابتها را جشن بگیرد.

 

1462776

 

اما در وقتهای قانونی بازی لیورپول صاحب یک پنالتی شد که بعد از مدتی با بررسی صحنه منجر به خطا توسط VAR، داور از تصمیم خود برگشت تا خشم لیورپولی‌ها را به دنبال داشته باشد.

 

1462777

 

در این صحنه رافینیا بازیکن فلامینگو روی سادیو مانه، ستاره سنگالی لیورپول خطایی انجام داد که باعث شد داور در سوت خود دمیده و اعلام پنالتی کند. در این صحنه که در وقتهای تلف‌شده اتفاق افتاد درحالیکه سادیو مانه به سمت گل در حال حرکت بود توسط رافینیا متوقف شد و عبدالرحمن جاسم اعلام کرد یک پنالتی در اختیار لیورپول قرار خواهد گرفت.

 

1462780

 

اما بازیکنان فلامینگو دور الجاسم حلقه زده و به تصمیم او اعتراض کردند و داور در نهایت تصمیم گرفت صحنه را یک بار دیگر توسط VAR بازبینی کند.

 

1462778

 

داور بازی بارها صحنه آهسته را از زوایای گوناگون از مانیتور کنار زمین تماشا کرد تا نهایت تصمیم خود را بگیرد. او به زمین بازگشت و با ملغی کردن تصمیم اولیه خود حکم داد که روی مانه خطایی انجام نشده است.

 

1462779

 

بازیکنان لیورپول از این تصمیم داور به شدت عصبانی بودند و اگر در این بازی در نهایت با گل فیرمینو به پیروزی نمی‌رسیدند این تصمیم جنجالی مسلما امروز با سر و صدای به مراتب بیشتری همراه بود.

 

دیدگاه‌ها