کد خبر : 1657554 | 02 دی 1398 ساعت 09:56 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

فرار مالکان خصوصی فوتبال؛ فراری‌شان ندهیم

کمتر تیم هایی هستند در فوتبال ایران که به طور خصوصی اداره می شوند اما مالکان خصوصی در فوتبال به دلیل برخوردها بعد از چند فصل ترجیح می دهند، از فوتبال کنار بروند.

فرار مالکان خصوصی فوتبال؛ فراری‌شان ندهیم

به گزارش "ورزش سه"،  هزینه در فوتبال از سوی بخش خصوصی در آنسوی مرزها سرمایه گذاری است که در سایه سودهی محبوبیت هم به همراه دارد اما هزینه در فوتبال ایران تنها از دست دادن سرمایه و البته شجاعت است و در شرایطی که بازگشت سرمایه ای وجود ندارد گاها برخوردهایی با مالکان خصوصی می شود که از فوتبال دلسرد می شوند و رفتن را به ادامه حضور ترجیح می دهند.

 

در روزهای اخیر زنوزی گلایه هایی را در فضای مجازی مطرح کرده و دلسردی خود را به رخ کشید و شاید به همین بهانه دیگر برای تراکتور هزینه نکند. فرهاد صنیعی فر هم که مالک 60 درصد از سهام باشگاه نساجی بود، همه سهام خود را به حدادیان دیگر مالک باشگاه واگذار کرد و از فوتبال کنار رفت. در حالی که او این فصل به تنهایی 17 درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان نساجی را پرداخت کرده بود.

 

بلیط فروشی بازی ها دست شرکت توسعه و تجهیز است. باشگاه ها ریالی بابت حق پخش نمی گیرند. مبلغ تبلیغات محیطی هم ناچیز است و از سویی هزینه ها در لیگ یک و لیگ برتر الا ماشاالله زیاد است و طبیعتا بخش خصوصی که برای فوتبال هزینه می کند، جای تقدیر و تشکر دارد و بی تعارف هر کسی این شهامت را ندارد، سرمایه ای که به زحمت و خون دل به دست آورده برای فوتبال هزینه کند، به خصوص که بازدهی ندارد. در چنین شرایطی به جای اینکه مسئولین و البته تماشاگران تیم ها قدردان بخش خصوصی باشند، گاهی دست به رفتارهایی می زنند که مالکان خصوصی فوتبال را فراری می دهند. در همین هفته های اخیر انتقادهایی که به زنوزی و صنیعی فر در فضای مجازی شد، موجب شد تا مالک باشگاه تراکتور اذعان کند که از هزینه برای تراکتور خسته شده است و صنیعی فر هم همان طور که اشاره شد از فوتبال رفت. پیش از این هم چنین اتفاقاتی به دفعات رخ داده بود که اشاره به آن تکرار مکررات است. و البته همه رفتارهای بد از سوی تماشاگران نیست. گاهی مسئولین به جای اینکه دوشادوش تیم های خصوصی و برای شادی مردم تلاش کنند و امکاناتی به طور رایگان در اختیار تیم ها بگذارند، از تیم خصوصی سهم می خواهند!

 

صنیعی فر رفت. نباید به گونه ای رفتار کرد که حدادیان مالک جدید باشگاه نساجی هم رفتنی شود. راستی اگر زنوزی دست از حمایت از تیم تراکتور بردارد کسی برای حمایت مالی از این تیم وجود دارد؟ چرا حمیداوی مالک باشگاه شهر خوردو هر هفته باید در مورد داوری ها به سازمان لیگ نامه بزند؟ چرا در ساوه هیچ کمک مالی و معنوی به تیم خوشه طلایی نمی شود؟ و حتی در هفته های ابتدایی این فصل تیم نمی توانست بازی های خانگی خود را در ساوه برگزار کند.  

 

هزینه بخش خصوصی در فوتبال یک نعمت است و باید هوای چنین آدم هایی را داشت که سرمایه خود را در فوتبال هزینه می کنند. باید به آنها کمک کرد و دلگرمی داد و در کنارشان بود و از همه مهمتر تماشاگران به جای نقد در فضای مجازی و توئیت پیام های توهین آمیز قدردان باشند.

 

1130306

 

تندیس مهندس فقید مسعود درویش که به پاس 17 سال هزینه برای تیم شموشک از سوی مردم نوشهر ساخته شد. هر چند بعد از فوت او خانواده اش دیگر حاضر نشدند برای شموشک هزینه کنند و امروز این تیم دیگر وجود خارجی ندارد.

دیدگاه‌ها