کد خبر : 1657995 | 04 دی 1398 ساعت 09:41 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

شکست هایی که آقا یحیی را از تیم ملی دور می کند

شهر خودرو با هدایت یحیی گل محمدی بازی با تراکتور در تبریز را با نتیجه 3-1 واگذار کرد و به طور حتم تکرار این شکست های آقا یحیی را از تیم ملی دور خواهد کرد.

شکست هایی که آقا یحیی را از تیم ملی دور می کند

به گزارش "ورزش سه"، اینبار شرایط مالی فدراسیون فوتبال به گونه ای است که به مربی ایرانی هم فکر می کند. حتی اگر بستر فرهنگی برای استفاده از مربی ایرانی در تیم ملی مهیا نباشد. به این خاطر که فیفا هم سهم ایران از درآمدهای بین المللی را به خاطر تحریم ها نمی پردازد. یکی از گزینه هایی که در نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در مورد آن بحث شد یحیی گل محمدی بود. مربی جوانی که در سال های اخیر در تیم هایی چون نفت – ذوب آهن و شهرخودرو کارنامه قابل دفاعی داشته و در برهه ای کاندیدای حضور دوباره در راس کادر فنی تیم پرسپولیس هم بود. در این نشست یکی از اعضاء پرسید چرا مربی ایرانی نه؟ مگر نه اینکه با مربی خارجی به تیم های بحرین و عراق باختیم؟

 

چهار ماه دیگر تا زمان بازی های تیم ملی وجود دارد و تیم ملی با توجه به فشردگی بازی ها نمی تواند در این برهه حتی مینی اردو برگزار کند. از اینرو فدراسیون فوتبال می خواهد با آرامش مربی انتخاب کند و تاکیدها بر این بوده اگر قرار به حضور دوباره مربی خارجی باشد، باید از مربی استفاده کنیم که فوتبال ایران را به خوبی بشناسد و زمان زیادی برای شناخت از فوتبال ایران و فوتبالیست ها صرف نکند. به خصوص که اگر در یکی از چهار بازی آینده دچار لغزش شویم صعود ایران به جام جهانی آتی به چالش کشیده می شود. بهترین گزینه برای انتخاب مربی در چنین مسیری برانکو است.

 

دیگر هم به خوبی می دانند برانکو و یحیی گل محمدی گزینه های مربیگری تیم ملی هستند. در صورت عدم توافق مالی فدراسیون فوتبال با برانکو، یحیی گل محمدی این شانس را خواهد داشت که مربی تیم ملی شود اما شکست های تیم شهر خودرو در لیگ برتر اگر قرار به تکرار باشد آقا یحیی را از تیم ملی دور خواهد کرد. به خصوص همان طور که اشاره شد در حال حاضر بستر فرهنگی فوتبال ایران برای استفاده از مربی داخلی مهیا نیست.

علیرضا هاشمی شاد

دیدگاه‌ها