کد خبر : 1658483 | 07 دی 1398 ساعت 09:53 | 20.7K بازدید | 0 دیدگاه

حکایت عجیب و غریب پیروزی ولوز در مولینکس

یک کارت قرمز و دو VAR؛ داوری جنجالی ولوز-سیتی

دیدار دیشب منچسترسیتی و ولوز یکی از پرحاشیه‌ترین و پرتعلیق‌ترین دیدارهای هفته‌های اخیر لیگ برتر انگلیس بود، دیداری با کارت قرمز، پنالتی‌های تکرار شده، حواشی VAR و شکست مدعی قهرمانی.

یک کارت قرمز و دو VAR؛ داوری جنجالی ولوز-سیتی

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی و ولوز دیشب در هفته نوزدهم لیگ برتر در دیداری مهم برای هر دو تیم به مصاف هم رفتند ولی این مسابقه به خصوص در نیمه اول به یک جدال پر از تعلیق و حاشیه تبدیل شد. در همان 12 دقیقه اول دروازه‌بان سیتی با دریافت کارت قرمز از زمین بیرون رفت و 10 دقیقه بعد بر سر یک ضربه پنالتی، کار به جایی رسید که ظرف دو دقیقه دو بار از VAR استفاده شد، داور حکم به تکرار پنالتی داد تا در نهایت رحیم استرلینگ اولین گل بازی را برای سیتی به ثمر برساند.

 

اولین صحنه‌ای که نقطه آغاز تعلیق‌ها و هیجانات این بازی بود در همان اوایل مسابقه اتفاق افتاد. درحالیکه بازی بدون گل ادامه داشت، کانر کودی با ارسال یک توپ بلند از بالای سر مدافعین سیتی، دیوگو یوتا که به سرعت در حال پیش‌تاختن به سمت دروازه سیتیزن‌ها بود را پیدا کرد. ادرسون، دروازه‌بان برزیلی سیتی به این نتیجه رسید که در این موقعیت چاره دیگری ندارد جز اینکه از دروازه‌اش بیرون بیاید. ادرسون بیرون از محوطه جریمه به یوتا رسید و بعد از آنکه مهاجم ولوز توپ را از بالای سرش عبور داد او را با خطا متوقف کرد.

 

1464471

 

داور بازی مارتین اتکینسون بدون کوچکترین تردیدی به سمت ادرسون رفته و به او کارت قرمز نشان داد تا شاگردان گواردیولا درحالیکه تنها 12 دقیقه از بازی گذشته بود ده نفره شوند.

 

1464469

 

واکنش پپ به این اتفاق غیرمنتظره به میدان فرستادن کلودیو براوو به جای سرخیو آگوئرو بود. آگوئرویی که بعد از مدتی مصدومیت و دوری از میادین، برای اولین بار از ماه نوامبر به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفته بود. گویی شانس با آگوئرو یار نبود تا حضور او بعد از این مدت طولانی تنها 12 دقیقه ادامه داشته باشد.

 

1464465

 

با این همه، شاگردان گواردیولا که ده نفره شده بودند اولین گل بازی را به ثمر رساندند هر چند این گل سیتی، دومین صحنه عجیب و بحث برانگیز مسابقه دیشب را رقم زد. لئاندر دندانکر در محوطه جریمه ریاض محرز را سرنگون کرد تا داور بعد از بررسی صحنه با استفاده از VAR حکم به یک ضربه پنالتی به نفع سیتی بدهد.

 

اما رویی پاتریسیو دروازه‌بان ولوز موفق شد ضربه پنالتی رحیم استرلینگ را دفع کند اما داور به فاصله کمتر از دو دقیقه بار دیگر به سراغ VAR رفت و به این نتیجه رسید که بازیکنان ولوز زودتر از موعد وارد محوطه جریمه‌شان شده‌اند و در نتیجه اعلام کرد که استرلینگ باید یک بار دیگر پنالتی‌اش را تکرار کند.

 

1464467

 

در کمال شگفتی، دومین پنالتی پشت سر هم استرلینگ هم توسط رویی پاتریسیو دفع شد اما از بخت خوب او و شاگردان پپ، توپ در بازگشت به صورت تصادفی جلوی پایش افتاد تا او دروازه خالی را باز کرده و اولین گل بازی و سیتی را به ثمر برساند.

 

1464468

 

نیمه دوم بازی هم هر چند بدون جنجال داوری سپری شد ولی شاهد یک درام پرهیجان فوتبالی بود. با اینکه استرلینگ در این نیمه یک گل دیگر زد تا سیتی 2-0 از حریفش پیش بیفتد و سیتیزن‌ها خیال کنند که سه امتیاز این بازی مال آنها است، ولوز در ادامه با یک کامبک رویایی توانست سه بار دروازه شاگردان پپ را باز کند و در نهایت با نتیجه 3-2 به پیروزی برسد.

 

1464466

 

دیدگاه‌ها