کد خبر : 1658729 | 08 دی 1398 ساعت 09:51 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

در آرزوی شرایط نرمال

پارس ؛ یک فرصت تازه برای هومن افاضلی

با فرا رسیدن تعطیلات نیم فصل، به تدریج تکلیف نیمکت های بی مربی لیگ روشن می شود.

پارس ؛ یک فرصت تازه برای هومن افاضلی

به گزارش «ورزش سه» تیم پارس جنوبی جم که بعد از استعفای فراز کمالوند، چند روزی را بدون مربی گذرانده بود و اتفاقاً با مربیگری موقت یک مربی بومی به نام عرفان جم رتبه، پیکان را شکست داده بود عاقبت هومن افاضلی را به عنوان مربی جدید تیمش برگزید.


هومن افاضلی معمولاً هدایت تیم هایی را به عهده می گیرد که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و این بار هم سنت شکنی نکرده. او پیش از این مربی تیم هایی مثل صبا، نفت و اروند خرمشهر بوده که همگی به خاطر مسائل مالی دچار حاشیه شده اند.


اگر بخواهیم شوخی های مرسوم شبکه های اجتماعی را ملاک قرار دهیم، هومن افاضلی عموماً به عنوان مربی ای شناخته می شود که با تیم های مختلف سقوط به دسته پایین تر را تجربه کرده اما فارغ از این شوخی، این نکته را هم نمی توان نادیده گرفت که افاضلی هیچ وقت فرصت آن را نداشته که در شرایط «نرمال» هدایت یک تیم باشگاهی را به عهده بگیرد.


مساله دیگری که درباره هومن وجود داشته این بوده که سال ها به عنوان «دستیار» در فوتبال ایران مطرح بوده و در سال های طولانی در کادر فنی مربیان تیم ملی از بلاژویچ و برانکو تا علی دایی حضور داشته. افاضلی سالهاست که تصمیم گرفته دیگر دستیار و نفر دوم یک تیم نباشد اما همچنان سایه آن روزها، روی کارنامه اش سنگینی می کند.


افاضلی در آستانه 48 سالگی حالا موقعیت آن را پیدا کرده که روی نیمکت یک تیم پرهوادار بنشیند و اگرچه پارس جنوبی جم هم دچار مشکلات مالی زیادی است (و کمالوند هم فقط به همین دلیل از تیم جدا شده) اما به مراتب وضعیت مناسب تری نسبت به تیم های قبلی اش دارد.


هومن افاضلی در شرایطی نفر اول نیمکت پارس جنوبی جم می شود که این تیم فقط 4 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و 14 بازی باقی مانده، مهم ترین ماموریتش رساندن تیم جمی به منطقه ای امن در جدول است.

دیدگاه‌ها