کد خبر : 1658834 | 08 دی 1398 ساعت 15:45 | 129K بازدید | 0 دیدگاه

جزئیات عملکرد تازه واردهای تیم کالدرون؛

بهترین خرید تابستانی پرسپولیس؟ (گزارش)

شش خرید تابستانی تیم پرسپولیس عملکرد نسبتا خوبی در لیگ نوزدهم داشتند و به کسب نتایج خوب سرخ ها کمک کردند.

بهترین خرید تابستانی پرسپولیس؟ (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس با صدرنشینی و میانگین بیشتر از 2 امتیاز در هر بازی به تعطیلات رفت. شاگردان گابریل کالدرون در حالی از 16 بازی 34 امتیاز کسب کردند که شرایط خوبی در ابتدای فصل نداشتند اما با هدایت سرمربی آرژانتینی رفته رفته به فرم خوب قبلی رسیدند و در آخرین بازی ها، علاوه بر کسب نتیجه، نمایش درخشانی را نیز ارائه دادند.

 

نکته جالب اما درخشش بازیکنان تازه وارد پرسپولیس است. از مهدی عبدی که گل دربی را زد تا وحید امیری و محمدحسین کنعانی زادگان که اغلب فیکس بودند تا فرشاد احمدزاده که باوجود تمام نقایص، یک پاس گل ارسال کرد. اما حالا در آستانه آغاز نقل و انتقالات زمستانی، شاید بد نباشد که جزئیات عملکرد تازه واردهای پرسپولیس را مورد واکاوی قرار بدهیم.

 

1. امیر روستایی
تعداد بازی: 3
گل: 0
پاس گل: 0

تعداد دقایق: 102
کارت زرد و قرمز: 0

 

 

امیر روستایی از پیکان به پرسپولیس ملحق شد و در لیست زیر 23 ساله های این تیم جای گرفت. کسی انتظار نداشت در افتتاحیه لیگ، کالدرون به او میدان دهد اما کادرفنی پرسپولیس این بازیکن را در ترکیب اصلی قرار داد و به عنوان وینگر راست از او بازی گرفت. اما روستایی بعد از بازی نخست، دیگر در ترکیب اصلی قرار نگرفت و تنها دو بار به عنوان یار تعویضی استفاده شد. او در مجموع 102 دقیقه در تیم کالدرون نقش آفرینی کرد که اکثر این دقایق نیز در بازی با پارس جنوبی بودند.

 

2. فرشاد احمدزاده
تعداد بازی: 8
گل: 0
پاس گل: 1
تعداد دقایق: 130
کارت ها: 1 قرمز، 1 زرد

 

 

احمدزاده در تابستان با سر و صدای زیاد به پرسپولیس پیوست و در حالی سرخپوش شد که سپاهان و تراکتور نیز به دنبال جذبش بودند. با این حال اوضاع برای فرشاد بر وفق مراد نبود و وینگر شماره 10 نتوانست روزهای خوب گذشته را در لیگ نوزدهم تکرار کند. بی انضباطی، احکام محرومیت، اخراج و... سبب شدند تا او تنها 8 بازی و 130 دقیقه را در کارنامه خود ثبت کند اما ارسال یک پاس گل در بازی با سایپا باعث شد تا احمدزاده نیم فصل را با کامی شیرین به اتمام برساند.

 

3. محمدحسین کنعانی زادگان
تعداد بازی: 14 بازی
گل: 1
پاس گل: 0
تعداد دقایق: 1090
کارت ها: 2 زرد

 

 

محمدحسین کنعانی زادگان پس از حضور در استقلال، مورد غضب هواداران پرسپولیس بود و در لحظه امضای قرارداد نیز کسی در اردوی سرخ ها به این انتقال واکنش مثبت نشان نداد اما کنعانی در تمرین نمایش خوبی ارائه کرد و البته خوش شانس بود که سیدجلال و شجاع نیز اسیر مصدومیت و محرومیت شدند تا او بیشتر بازی کند. کنعانی در این مدت 14 بازی و 1090 دقیقه در لیگ برتر بازی کرد و یک گل زیبا هم به صنعت نفت زد که البته روی اشتباه گلر نفتی ها رقم خورد. مدافع ملی پوش سرخپوشان پایتخت دو کارت زرد هم گرفت که برای یک مدافع آمار قابل قبولی است.

 

4. مهدی عبدی
تعداد بازی: 7 بازی
گل: 1
پاس گل: 0
تعداد دقایق: 110
کارت ها: 1 زرد، 1 قرمز

 

 

مهدی عبدی فصل پیش در لیگ امیدها آقای گل شد و به همین خاطر مورد توجه کادرفنی بزرگسالان قرار گرفت و به پیراهن تیم بزرگسالان رسید. جدایی محمد امین اسدی و ناکامی براندائو باعث شد تا کالدرون به او میدان دهد و عبدی نیز انصافا قابل قبول ظاهر شد. عبدی که در بازی با استقلال گلزنی کرد، در دیگر دربی تهران یعنی بازی با پیکان به شکلی عجیب اخراج شد و دیگر پایش به گلزنی باز نشد. با این حال پرسپولیسی ها امیدوارند در ادامه بیشتر از مهاجم شماره 16 خود بشنوند.

 

5. وحید امیری
تعداد بازی: 15
گل: 3
پاس گل: 1
تعداد دقایق: 1266
کارت ها: 1 زرد

 

 

وحید امیری پس از یک سال بازی در اروپا به پرسپولیس بازگشت. او در ابتدا فرم خوبی نداشت اما حالا که به آمارش نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خبر علاقه ویژه کالدرون به او، کاملا صحت دارد. امیری در پست وینگر چپ، هافبک چپ و مهاجم سایه برای پرسپولیس 15 بازی انجام داد و تنها در یک بازی به میدان نرفت. او سه گل در بازی های لیگ برتری زد که یکی از آن ها با ضربه قیچی برگردان و مقابل سایپا بود. امیری رکورددار دقایق بازی بین خریدهای پرسپولیس است و یک کارت زرد هم در کارنامه دارد.

 

6. براندائو جونیور
تعداد بازی: 5 بازی
گل: 0
پاس گل: 0
تعداد دقایق: 225
کارت ها: 0

 

تنها خرید خارجی پرسپولیس را باید جزو بدترین خریدهای تاریخ این باشگاه بدانیم. او که پس از شروع لیگ به پرسپولیس پیوست، 5 بازی برای این تیم انجام داد و هیچ کنش موثری را از خود به جای نگذاشت. 225 بازی و عدد صفر در مقابل تمام فاکتورها نشان می‌دهد که چرا هواداران پرسپولیس تا این حد از جونیور ناراضی هستند. حالا اگر قرار باشد طرفداران این تیم یک تصویر ویژه از جونیور داشته باشند، آن فریم چیست؟

 

 

دیدگاه‌ها