کد خبر : 1658854 | 08 دی 1398 ساعت 17:26 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

یک پرسش با چند پیچ و خم قانونی

موقعیت پیچیده جانشینی تاج

با استعفای ناگهانی مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، این فدراسیون در موقعیت پیچیده ای قرار گرفته و مشخص نیست چه کسی به طور موقت جانشین تاج خواهد شد.

موقعیت پیچیده جانشینی تاج

به گزارش "ورزش سه" طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال در صورتی که رئیس فدراسیون استعفا دهد، یکی از نایب رئیس های فدراسیون به عنوان «سرپرست ریاست فدراسیون» منصوب می شود و تا زمان تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات، به کار ادامه خواهد داد.


اما در فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان که به عنوان نایب رئیس اول منصوب شده بود، به دلیل بازنشستگی استعفا کرده و محمود اسلامیان در حال حاضر «سرپرست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال» است و مشخص نیست آیا با عنوان سرپرستی می تواند جانشین تاج شود یا نه؟ حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال هم با مانعی به نام بازنشستگی روبرو است و در این مورد خاص هم وضعیت مبهم است که آیا بهاروند می تواند به طور موقت سرپرست فدراسیون شود یا اینکه قانون به او اجازه نخواهد داد.


در این خصوص گفته می شود شاید یک راه سوم هم وجود داشته باشد و آن اینکه از میان اعضای مجمع یک نفر به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال معرفی شود.


قرار است فردا (دوشنبه) جلسه ای اضطراری در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل شود و در خصوص جانشینی مهدی تاج تصمیم گیری شود.

دیدگاه‌ها