کد خبر : 1658962 | 09 دی 1398 ساعت 11:39 | 279K بازدید | 0 دیدگاه

کالدرون با یک رکورد تاریخی به هالیدی رفت؛

این شما و این بهترین تازه وارد تاریخ پرسپولیس!

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در 16 بازی نخست خود با پرسپولیس 34 امتیاز کسب کرد تا بالاتر از تمام مربیان تاریخ لیگ برتری باشگاه، بهترین تازه وارد پرسپولیس لقب گیرد.

این شما و این بهترین تازه وارد تاریخ پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی تصور می‌کرد گابریل کالدرون در شروع کار بتواند تیمی که 4 سال با تفکرات برانکو کار کرده و 7 جام قهرمانی به دست آورده را به سوی موفقیت هدایت کند اما این اتفاق رخ داد و حالا او بهترین شروع را در تاریخ لیگ برتری پرسپولیس ثبت کرده است. کسب 34 امتیاز از 16 مسابقه، صعود به نیمه نهایی جام حذفی، پیروزی در دربی، صدرنشینی در لیگ، کسب بیشترین تعداد برد و... بخشی از آمارهای مثبت کالدرونی هستند که حالا باتوجه به مشکلات مالی، ساختاری و مدیریتی پرسپولیس، در آستانه جدایی قرار دارد.

 

* علی پروین اولین مربی پرسپولیس در لیگ حرفه ای، از 16 بازی ابتدای لیگ 35 امتیاز به دست آورد و در پایان نیز به مقام قهرمانی رسید. اما شاگردان پروین در جام حذفی به نتیجه مورد نظر نرسیدند تا تیم تحت هدایت سلطان، پایین تر از تیم گابریل کالدرون قرار گیرد.

 

* فصل بعد علی پروین با تیم سرخپوش پایتخت در 16 بازی نخست لیگ تنها 26 امتیاز به دست آورد. او در یک مقطع با ثبت تساوی های متوالی، نتایج عجیبی را رقم زد. قرمزها در جام حذفی هم در همان دور نخست حذف شدند. هرچند که اگر امتیاز بیشتری هم می‌گرفت، وی در زمره مربیان جدید نبود.

 

1465243

 

* تیمی که وینکو بگوویچ را در دوره سوم لیگ برتر روی نیمکت داشت هم پس از گذشت 16 هفته، مثل تیم زوبل عمل کرد و 26 به دست آورد. شاگردان بگوویچ در جام حذفی نیز ناکام بودند.

 

* در لیگ چهارم راینر زوبل هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت اما بازهم نتوانست به میانگین قهرمانی برسد؛ 28 امتیاز از 16 بازی. پرسپولیس در جام حذفی دوباره مثل فصول قبلی ناکام بود.

 

* پس از ناکامی در چهارمین دوباره لیگ حرفه ای، مدیران پرسپولیس آری هان را بر مسند سرمربیگری نشاندند اما آمار تیم با این مربی هلندی ضعیف تر هم شد. اگرچه شاگردان آری هان به فینال حذفی صعود کردند اما در لیگ از 16 بازی تنها 21 امتیاز گرفتند و یک شکست تحقیر آمیز چهار گله برابر فجر را هم به ثبت رساندند!

 

* شاگردان مصطفی دنیزلی اگرچه عملکرد بهتری نسبت به تیم آری هان داشتند اما بازهم تیم را به میانگین قهرمانی نرساندند. آن ها 24 امتیاز کسب کردند و البته در جام حذفی به نیمه نهایی رسیدند ولی باخت به سپاهان مانع از صعود به فینال شد.

 

* فصل بعد افشین قطبی به ایران آمد تا سرمربی پرسپولیس شود. تیم او در جام حذفی شکست تلخی را تجربه کرد و خیلی زود حذف شد. بنابراین شاید بهتر باشد عملکرد او را با آمار 19 بازی کالدرون (43 امتیاز) مقایسه کرد. قطبی در مقطع فعلی 39 امتیاز به دست آورد تا جدی ترین رقیب کالدرون برای این عنوان باشد.

 

1465247

 

* در لیگ هشتم پرسپولیس کار را با قطبی شروع کرد، با پیروانی ادامه داد و با وینگادا به پایان رساند. بنابراین یک مربی جدید از ابتدای فصل هدایت این تیم را برعهده نداشت.

 

* در لیگ نهم زلاتکو کرانچار سرمربی پرسپولیس شد. شاگردان کرانچار از 16 بازی نخست خود 26 امتیاز به دست آوردند. در نهایت زلاتکو هفته بیست و یکم اخراج شد و جای خود را به علی دایی داد.

 

* فصلی که پرسپولیس با دایی استارت زد، با قهرمانی جام حذفی به پایان رسید اما در لیگ برتر؟ کسب تنها 27 امتیاز در 16 بازی نخست.

 

1465248

 

* علی دایی جای خود را به دیگر پیشکسوت سرخ ها یعنی حمید استیلی داد تا تیره روزی های تیم قرمزپوش پایتخت ادامه یابد. پرسپولیس در 16 بازی ابتدای لیگ تنها 21 امتیاز کسب کرد! در جام حذفی نیز شاگردان استیلی به استقلال باختند و حذف شدند.

 

* بعد از تیم مشترک استیلی - دنیزلی، نوبت به مانوئل ژوزه رسید. پرسپولیسِ کهکشانیِ ژوزه در 16 بازی، بار دیگر آمار 21 را ثبت کرد تا هواداران پرسپولیس بازهم از قهرمانی ناامید شوند.

 

* در لیگ سیزدهم علی دایی سرمربی پرسپولیس شد و با تیم پرستاره خود شرایط بهتری را رقم زد اما رکورد او نیز از تیم کالدرون در مقطع کنونی بهتر نبود؛ 28 امتیاز. در جام حذفی عملکرد تیم دایی خوب نبود.

 

* فصل بعد دایی کار را با پرسپولیس آغاز کرد و طبیعتا مربی جدیدی بر مسند هدایت نبود.

 

* تیم برانکو که آخرین رقیب کالدرون محسوب می‌شود، در 16 بازی ابتدای لیگ پانزدهم موفق به کسب 26 امتیاز شد. البته باید توجه کرد که برانکو ایوانکوویچ تیم قدرتمندی را تحویل نگرفته بود.

 

1464444

 


* این آمار کار بزرگ کابریل کالدرون را نشان می‌دهد. پرسپولیسی ها که شاید دوران تاریک اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 را از یاد برده اند، حالا به دنبال چیزی فراتر از صدرنشینی هستند و بی دلیل بر کالدرون خرده می‌گیرند اما نباید از یاد ببرند که روزگاری با استیلی، دایی، ژوزه، پیروانی، وینگادا و... آرزو داشتند تا در میان سه تیم بالای جدول باشند!

 

دیدگاه‌ها