کد خبر : 1659562 | 12 دی 1398 ساعت 14:33 | 63.4K بازدید | 0 دیدگاه

ترکمان: باید در دادگاه توضیح بدهید

پاسخ تند خرید سپاهان به اتهام دستکاری در قرارداد

مدافع جدید سپاهان نسبت به اتهاماتی که به خودش در ماجرای فسخ یکطرفه قراردادش با پارس جنوبی وارد شده، واکنش نشان داد.

پاسخ تند خرید سپاهان به اتهام دستکاری در قرارداد

به گزارش "ورزش‌سه"، مهدی ترکمان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در نیم فصل اول بود؛ این مدافع چپ پا به واسطه عملکرد خوبش در پارس جنوبی مشتریان زیادی پیدا کرد و با پایان رقابت های نیم فصل با فسخ یک طرفه قراردادش راهی سپاهان اصفهان شد. در چنین شرایطی مدیران باشگاه پارس جنوبی نسبت به پیوستن ترکمان به سپاهان موضع گرفتند و حتی تهدید به شکایت هم کرده اند. از طرف دیگر برخی در فضای مجازی اتهاماتی را به ترکمان زدند مبنی بر اینکه او خودش با خودکار بند فسخ یک طرفه را در قرارداد گنجانده و این بازیکن را متهم به دستکاری کرده اند.مسائل مطرح شده درباره ترکمان ، این بازیکن را بر آن داشت پاسخ تندی به موضوعات بدهد.


ترکمان در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره فسخ یک طرفه قراردادش عنوان کرد: من مثل اکثر بازیکنان پارس جنوبی بندی در قراردادم وجود داشت مبنی بر اینکه اگر تا نیم فصل 50 درصد از مبلغ قراردادم را نگیرم، می توانم یک طرفه فسخ کنم و جدا شوم. همین اتفاق هم افتاد و قراردادم فسخ شد. من هم با بررسی پیشنهادها تصمیم گرفتم به سپاهان بروم.


وی درباره اعتراض باشگاه پارس جنوبی به قرارداد تاکید کرد: من دلیل این اعتراض ها را نمی دانم و متوجه برخی حرف ها نمی شوم. باید به طور شفاف این مساله را توضیح بدهم. اول فصل مدیران باشگاه اصرار داشتند که بندی در قرارداد باشد مبنی بر اینکه هر زمان از نظر فنی باشگاه یا سرمربی از عملکرد بازیکن راضی نباشند، می توانند یک طرفه و بدون پرداخت هیچ پولی قرارداد را فسخ کنند. از این رو ما طی صحبتی که داشتیم گفتیم اگر قرار است این بند وجود داشته باشد، پس بند فسخ قرارداد یک طرفه در صورت عدم دریافت 50 درصد مطالبات هم اضافه شود. همین اتفاق هم افتاد.


خرید جدید سپاهان ادامه داد: من مثل همه بازیکنان دیگر در ابتدای فصل 30 درصد از پولم را گرفتم و دیگر حدود 5 ماه پولی به حساب مان نیامد. از این رو چند بار به همراه سایر بازیکنان با آقای چراغی سرپرست تیم صحبت کردیم که پول ما را بدهید، منتهی به دلیل مشکلات مالی باشگاه هیچ اتفاقی رخ نداد. حتما شما در جریان هستید که پول چند سفر تیم را آقای چراغی ازهزینه شخصی اش پرداخت کرد. با این حال باشگاه می دانست که چنین بندی در قرارداد ما وجود دارد.


ترکمان درباره اینکه مدیران باشگاه پارس جنوبی اعلام کرده اند او باید تا بعد از دیدار معوقه با پیکان صبر می کرد و بعد برای فسخ اقدام انجام می داد، گفت: طبق اعلام سازمان لیگ پایان نیم فصل اول لیگ برتر بعد از هفته پانزدهم است. من می توانستم بعد از همین بازی یعنی در تاریخ 22 آذرماه قراردادم را فسخ کنم اما با توجه به شرایط حساس تیم بعد از رفتن آقای کمالوند و دیداری که با پرسپولیس داشتیم ترجیح دادم بمانم و کمک کنم و بعد از این مسابقه قراردادم را فسخ کنم. بازی با پیکان یک دیدار معوقه بود و شاید اصلا سازمان لیگ می خواست این بازی را 3 ماه بعد برگزار کند. ربطی به زمان فسخ قرارداد من ندارد. من با یک شرکت بزرگ نقل و انتقالاتی همکاری می کنم که در چند کشور بزرگ دنیا وکلای درجه یکی دارند. وکلایی که با فیفا همکاری دارند و وقتی این وکلا قراردادم را دیدند گفتند هیچ مشکلی برای فسخ قرارداد وجود دارد و می توانم به واسطه بندی که دارم آن را فسخ کنم.


وی درباره بستن حساب بانکی اش تاکید کرد:من بعد از بازی با پرسپولیس هم چند روز صبر کردم تا شاید باشگاه پارس جنوبی 20 درصد دیگر از پولم را بدهد اما وقتی دیدم خبری نیست؛ نیازی به حساب بانک رفاه که باشگاه پارس جنوبی برای من باز کرده بود، نداشتم. پس این حساب را بستم چون دیگر نمی خواستم با آن کار کنم.


خرید جدید سپاهان درباره شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر دستکاری در قرارداد و اضافه شدن بند فسخ با خودکار مطرح شده، گفت: متاسفانه یک سایت منتسب به باشگاه پارس جنوبی که ارتباط نزدیکی با مدیران باشگاه دارد، این مسائل خنده دار را مطرح می کند. اتهام هایی به من زده اند که حق شکایت محفوظ است و طریق وکیل خودم این کار را انجام می دهم. مسئول این رسانه بومی که به باشگاه هم منسوب است باید به دادگاه بیاید و بگوید که چه کسی به آنها خط داده تا چنین چیزهایی را بنویسند.


وی افزود: من یک سوال دارم؛ آیا همه بازیکنانی که بند فسخ قرارداد را کاملا مشابه من در قراردادشان دارند، در قراردادهایشان دست کاری کرده اند؟ این قراردادها در سازمان لیگ اول فصل ثبت شده و در زمان ثبت بند جدایی در آن وجود داشته است؛ این چه حرفی است؟ آیا این شایعات بی احترامی به سازمان لیگ نیست؟ همانطور که گفتم من قطعا از این شایعه سازان که اتهام زده اند، شکایت می کنم.


ترکمان همچنین گفت: به واسطه همین بند قراردادم نه تنها می توانم یک طرفه فسخ کنم که حتی می توانم از باشگاه شکایت و تمام پولم را تا پایان فصل دریافت کنم. اما این کار را به احترام مردم خوب جم و روزهای خوبی که در این شهر داشتم نکرده و نمی کنم.


وی با تشکر از مردم جم تاکید کرد: واقعا از مردم جم تشکر می کنم که در تمام ماه های حضورم در این شهر هیچ موقع از حمایت دست برنداشتند. من خودم را مدیون این مردم می دانم و اگر ناراحت شان کردم، عذرخواهی می کنم. اما این هواداران خوب در شهر جم نیز مرا درک کنند و بدانند که با توجه به وضع مالی ام با باشگاه مجبور به فسخ بودم. امیدوارم این مردم از من ناراحت نباشند؛ من همیشه دوست شان دارم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.


ترکمان در پایان افزود: طی روزهای آینده در تمرینات سپاهان حاضر می شوم و کارم را جلو می برم. هیچ مشکلی در قرارداد من با سپاهان و فسخ قرارداد با پارس جنوبی وجود ندارد. از این پس تمرکزم روی بازی در سپاهان است و امیدوارم بتوانم دوران خوبی را در این تیم سپری کنم. جا دارد از آقای قلعه نویی که به من اعتماد کردند، تشکر کنم. ایشان مربی بزرگی است و امیدوارم بتوانم زیرنظر او بهترین دوران فوتبالم را پشت سر بگذارم. باید از آقای کمالوند هم تشکر کنم که امسال واقعا زحمت کشید و باعث شد در فوتبال ایران چهره شوم.

دیدگاه‌ها