کد خبر : 1660090 | 15 دی 1398 ساعت 14:31 | 52.7K بازدید | 0 دیدگاه

کاتالونیا زیر پای وو

وو لی علیه مسی؛ جشن ملی میلیاردی در چین (عکس)

در شبی که لیونل مسی بر خلاف گذشته نقش تعیین کننده ای در دربی کاتالونیا نداشت، یک ستاره چینی بود که نامش را در تاریخ این بازی جاودانه کرد.

وو لی علیه مسی؛ جشن ملی میلیاردی در چین (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دربی کاتالونیا تا دقیقه 87 با برتری 2-1 بارسا دنبال می شد که "وو لی"، ستاره چینی اسپانیول که تازه وارد زمین شده بود، با شوت دقیق خود توپ را به کنج دروازه بارسا فرستاد تا حساب کار برابر شود. گلی که برای تیم قعرنشین اسپانیول حکم طلا را داشت و 33 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه کورنیا را غرق در شادی کرد. این گل نه تنها هواداران اسپانیول که همه مردم چین را به وجد آورد.

بارسا که به دلیل اخراج فرانکی دی یونگ ده نفره شده بود، در یک ربع پایانی بازی به شدت تحت فشار میزبان قرار گرفت و به بازی آمدن وو لی نیز کمک کرد تا این فشار مضاعف شود. در حالی که دو دقیقه به اتمام بازی مانده بود و کمتر امیدی برای هواداران اسپانیول تصور می شد، وو لی در سمت راست از یک پاس عمقی نهایت استفاده را برد و توپ را دور از دستان نتو و به زیبایی هر چه تمام تر درون دروازه بلوگرانا قرار داد.

 

 

1466844

 

1466812

 

Image result for wu lei barca

 

 

1466807

 

1466808

 

1466838

 

1466810

 

 

بازتاب گل ووی لی در رسانه های چین فوق العاده بود. هشتگ "#GoldeWuLei" در اپلیکیشن سینا ویبو(معادل توییتر در چین) 220 میلیون بار منتشر شده و در شبکه های اجتماعی کشور چین نیز محور بیشتر صحبت ها در مورد درخشش این بازیکن است. بهترین بازیکن سال 2019 فوتبال چین که در حال حاضر یکی از آماده ترین های اسپانیول است، ناجی تیمش شد تا پس از مدت ها این تیم، امیدوار به ادامه فصل و نجات از قعر جدول شود.

دربی کاتالونیا از شبکه ملی چین به صورت مستقیم پخش شد و با وجود اینکه بازی در ساعات نامناسبی به وقت چین برگزار می شد اما به دلیل حضور وو لی بیننده های بسیاری داشت.

باشگاه اسپانیول به واسطه وو لی سعی کرده تا بیشترین استفاده رسانه ای را در چین داشته باشد و در اختیار گرفتن او به نوعی یک انقلاب اقتصادی را در این باشگاه به همراه داشته است.

 

 

1466841

 

 

 این باشگاه شهر بارسلون نسبت به فصل گذشته شاهد رشد 37 درصدی در بخش تبلیغاتی و تجاری شده است. اسپانیول از این حیث دورانی طلایی را سپری می کند. از زمانی که چن یانشنگ مالکیت اسپانیول را در اختیار گرفت، این باشگاه از یک باشگاه بدهکار تبدیل به یک باشگاه درآمدزا شده است. باشگاهی که هر سال بر بدهی هایش افزوده می شد، حالا روزهای فوق العاده اقتصادی را تجربه می کند.

وو لی به عنوان یک بازیکن با اهمیت تبلیغاتی بالا جذب اسپانیول شد اما به تدریج توانست شایستگی های فنی خود را در این تیم نیز اثبات کند. با این حال تاثیرگذاری وو لی در بخش تبلیغاتی و تجاری اسپانیول غیر قابل کتمان است. این باشگاه رشد 17.7 میلیون یورویی در بخش تبلیغات را در سال گذشته به خود دید که به لطف عقد قرارداد با ال دی اسپورتس و مهم ترین پلاتفرم ارتباطات کشور چین ممکن شد.

اسپانیول رکورد درآمدزایی تاریخ خود را نیز شکست و شاهد رشدی 19.7 درصدی بود. اسپانیول در سال گذشته مالی 131 میلیون یورو درآمدزایی کرد؛ رقمی که از مجموع درآمدهای این تیم از سال 2011 نیز بیشتر است.

 

 

1466940

 

 

وو لی در پایان بازی به خبرنگاران گفت:« از گلی که به ثمر رساندم، بسیار خوشحالم ولی بیشتر از گل، از اینکه توانستم یک امتیاز برای تیمم بگیرم، خوشحال هستم. حالا و با این تساوی، اعتماد به نفس مان چند برابر شده و خوشبین تر از قبل برای فرار از سقوط هستیم. امیدوارم بتوانیم در بازی های بعدی سه امتیازها را جمع کنیم. از همه هواداران ممنونم که تا به اینجا به من اطمینان کرده اند و روحیه می دهند. ما همه، اعضای یک خانواده هستیم.»

 

وولی در شبی که لیونل مسی در گلزنی ناکام ماند، تبدیل به تعیین کننده ترین بازیکن زمین شد. این دومین گل فصل او و اولین گلش به بارسلونا است. گلی که او را در چین جاودانه خواهد کرد.

 

 

1466813

دیدگاه‌ها