کد خبر : 1660143 | 15 دی 1398 ساعت 17:39 | 38.1K بازدید | 0 دیدگاه

کلوپ با یک مشت بچه در دربی مرسی ساید!

فقط 2 ساعت به نبرد لیورپول و اورتون زمان باقی مانده، اولین ملاقات جذاب یورگن کلوپ و کارلو آنچلوتی در لیورپول. این دو نام بزرگ روی نیمکت، دربی مرسی ساید را جذاب تر می کند.

به گزارش "ورزش سه" لیورپول، شکست ناپذیرترین تیم این روزهای اروپا، امروز در دور سوم جام حذفی میزبان اورتون است. یک بازی پر از کُری، حاشیه و حساسیت که خیلی اوقات تبدیل به یک بازی جذاب و به یادماندنی شده. اگر روزگاری بیل شنکلی، مربی اسطوره ای لیورپول به طعنه اورتون را نادیده گرفته بود و گفته بود: «در لیورپول دو تیم قوی وجود دارد: لیورپول و ذخیره های لیورپول» حالا یورگن کلوپ، از کارلو آنچلوتی تمجید می کند. او معتقد است اورتون با آنچلوتی به تیم خطرناک تری تبدیل شده. اما فارغ از تعارف های مرسوم، کلوپ در این بازی با یک مشکل بزرگ مواجه شده و آن هم تعداد بالای مصدومان تیم است.


لیورپول که برنامه فشرده ای در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام باشگاه های جهان داشته، در این بازی نبی کیتا و ژردان شقیری را در اختیار نخواهد داشت. اکسلید چمبرلین، دژان لوورن، جوئل ماتیپ و فابینیو هم همچنان در لیست مصدومان هستند و ناتان کلاین هم کسی یادش نمی آید که آخرین بار کی آماده بازی بوده؟ در واقع کلوپ برای بازی امشب به جز دروازه بان هایش، فقط 12 بازیکن بزرگسال دارد که می تواند از آن ها استفاده کند و با توجه به فشردگی بازی ها، چاره ای نیست که چند جوان تیمش را در ترکیب اصلی قرار دهد. این واقعیتی است که به مذاق لیورپولی های دوآتشه خوش نمی آید اما ظاهراً هیچ راه حل جایگزینی نیست.

 

1467028


جیمی کاراگر مدافع اسبق لیورپول و کارشناس این روزهای فوتبال در این باره می گوید: لیگ برتر خیلی مهم است. تمام بازیکنان لیورپول تقریبا در 100 درصد بازی های فشرده  کریسمس حضور داشتند. دیدار با اورتون باعث می شود که شما احساسی در این مورد نظر بدهید. تصور کنید که در این بازی مصدومیتی برای بازیکنان اصلی اتفاق بیافتد، فقط به خاطر اینکه در مقابل اورتون بازی می کنیم؟ این منطقی نیست.


از جمع بازیکنان جوان لیورپول، گفته می شود فیلیپس در پست دفاع میانی و کیجانی هوور در پست دفاع راست، شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی دارند. اما جالب ترین اتفاق در بازی امشب، حضور احتمالی تاکومی مینامینو در این بازی است. هافبک ژاپنی سابق سالزبورگ که تنها خرید لیورپول تا این لحظه در ژانویه بوده، برای ایرانی ها هم یک چهره آشناست. او همان بازیکنی است که در بازی تلخ نیمه نهایی جام ملت های آسیا، از اعتراض بی دلیل مدافعان تیم ملی استفاده کرده و با تیزهوشی بازی را ادامه داد تا پایه گذار گل اول ژاپن باشد.

 

1467027

 

1467026


لیورپول و اورتون در حالی امشب به آنفیلد قدم می گذارند که اورتون حدود 10 سال است که هیچ بردی نداشته. آخرین باری که اورتون در دربی مرسی ساید به پیروزی رسیده به سال 2010 برمی گردد که تافی ها با گل های تیم کهیل استرالیایی و میکل آرتتا مربی حال حاضر آرسنال، با نتیجه 2-0 بازی را تمام کردند. لیورپول در آن بازی چهره های شاخصی مثل استیون جرارد، فرناندو تورس، پپ رینا، جیمی کاراگر و رایان بابل را در ترکیب تیمش داشت.


کارلو آنچلوتی که امشب برای چهارمین مرتبه روی نیمکت اورتون می نشیند، در سه بازی قبلی برنلی و نیوکاسل را شکست داده اما در رویارویی با پپ گواردیولا با نتیجه 2-1 مغلوب سیتی شده. دیدار امشب لیورپول و اورتون در جام حذفی را می توانید از ساعت 19:30 به وقت تهران از سایت آنتن تماشا کنید.

 

1467025

 

1467041


ترکیب اصلی لیورپول: خبری از مثلث ویرانگر فرمینو، صلاح، مانه نیست. مینامینو اولین بازی با پیراهن لیورپول را تجربه می کند. به ستارگانی مثل فن دایک، الکساندر آرنولد، رابرتسون و هندرسون هم استراحت داده شده

دیدگاه‌ها