کد خبر : 1660885 | 19 دی 1398 ساعت 12:51 | 117.2K بازدید | 0 دیدگاه

نیمکت تیم ملی در انتظار مربی ایرانی

تماس با قلعه نویی؛ به تیم ملی می آیی؟

سخنگوی فدراسیون فوتبال از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی در ده روز آینده خبر داد و این بدین معناست که مذاکرات با مربیان مد نظر آغاز شده است.

تماس با قلعه نویی؛ به تیم ملی می آیی؟

به گزارش "ورزش سه"، یکی از گزینه های مدنظر اعضای هیات رییسه امیر قلعه نویی مربی سپاهان است. جایگاهی که در سال 85 به این مربی رسید اما باشکست ایران مقابل کره جنوبی و شرایط خاص آن زمان فوتبال ایران پایان کارش رقم خورد. او البته در دوران حضورش در تیم ملی حتی یک شکست را در کارنامه اش ندارد که این مساله نکته قابل توجهی برایش محسوب می شود.

 

بله درست متوجه شده اید. یکی از گزینه های اصلی مربیگری تیم ملی امیر قلعه نویی است. مربی ای که با 5 قهرمانی در لیگ برتر پرافتخارترین مربی در این بازی ها بشمار می رود. یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال از داخل جلسه به امیر قلعه نویی زنگ می زند تا از شرایط کاری اش در تیم سپاهان مطلع شود و اینکه آیا علاقمند است به بهانه تیم ملی، سپاهان را رها کند یا نه؟ خبر رسمی فعلا در این زمینه منتشر نشده است و امیر قلعه نویی هم حرفی نزده و البته این طبیعی است. به این خاطر که اعضای هیات رییسه گزینه های دیگری هم دارند. یحیی گل محمدی و علی دایی. البته همه گزینه ها سعی می کنند ماجرا در سکوت پیش رود تا در صورتی که در این جایگاه قرار نگرفتند مجبور به توضیح نشوند.


در صورتی که امیر قلعه نویی تبدیل به گزینه نهایی فدراسیون فوتبال شود بعید است باشگاه سپاهان مانع از حضور این مربی در تیم ملی شود؛ به خصوص که باشگاه شهر خودرو هم گفته به یحیی تنها در صورت حضور در تیم ملی رضایتنامه می دهد.


هفته هاست که مارک ویلموتس از تیم ملی جدا شده و هنوز سرمربی تیم ملی انتخاب نشده است که این اتفاق می تواند صعود تیم ملی را به جام جهانی به چالش بکشد. شاید به همین خاطر بود که وزیر ورزش و جوانان با تازگی در نشست با اعضای هیات رییسه تاکید کرد که هر چه سریعتر مربی تیم ملی را مشخص کنید. نمی توان اکنون به صراحت در خصوص مربی آینده تیم ملی اظهار نظر کرد اما آنچه که مسلم است مربی بعدی تیم ملی ایرانی است. امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی و یا علی دایی. امیر قلعه نویی جدا از اینکه پرافتخارترین مربی لیگ برتر است در سال های اخیر همواره مربی تیم های بزرگ باشگاهی بوده و همواره با بازیکنان بزرگ کار کرده است.


امیر قلعه نویی با رکورد 5 قهرمانی در لیگ برتر ایران امسال هم با سپاهان در کورس قهرمانی قرار دارد و فعلا تیمش را برای نیم فصل دوم آماده می کند. تماس روزگذشته مسئولان فدراسیون با او از داخل جلسه هیات رئیسه در شرایطی است که این سرمربی باتجربه فوتبال ایران به دنبال ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال ایران است و همچنین مسابقاتش را برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا آماده می کند. از این رو بعد از رد کردن پیشنهاد تیم امید پیشنهاد تیم ملی نیز برای قلعه نویی احتیاج به فکر کردن زیادی دارد چرا که به هرحال به سپاهان و هواداران این تیم تعهد دارد و آدمی نیست که به راحتی زیرتعهدش بزند.


قلعه نویی همواره جدایی اش از تیم ملی را ناحق دانسته و به دنبال فرصتی برای اثبات حقانیت خود در سطحی بالاتر از لیگ برتر فوتبال ایران می گشته و شاید این بار شانس در خانه اش را زده باشد تا با صعود ایران به جام جهانی کارنامه اش را طلایی تر کند.


خیلی ها در گذشته و با انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی گفتند که فدراسیون فوتبال مهره سوزی کرده است. این واژه در مورد علی دایی هم بکار رفت. اما این بار چنین دیدگاهی صادق نخواهد بود چون هم امیر قلعه نویی و علی دایی تبدیل به مربیان باتجربه ای شده اند. و اینبار می توانند بهتر تصمیم بگیرند.

دیدگاه‌ها