کد خبر : 1661061 | 20 دی 1398 ساعت 17:05 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

امامی‌فر:

باید در مورد تاکتیک بازی با کره‌جنوبی تصمیم بگیریم

علیرضا امامی فر می گوید که بازیکنان تیم ملی امید نشان داده اند که در یادگیری تاکتیک هایی که به آنها گفته شده، فوق العاده هستند.

باید در مورد تاکتیک بازی با کره‌جنوبی تصمیم بگیریم

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا امامی فر مربی تیم ملی امید ایران در تمرین امروز امیدها اینطور حرف هایش را آغاز کرد: ببینید قبل از اینکه در مورد بازی روز گذشته صحبت کنم، باید این را بگویم که ما 5 بازی مهم در این تورنمنت داریم. تیم های گروه ما با آمادگی کامل آمده اند و سال ها است در حال کار کردن هستند. ما یک ماه و نیم تیم را در اختیار داشتیم. ما چالش هایی مثل آمادگی جسمانی داشتیم. چالش هایی مثل اینکه فاصله آخرین مدافع ما با مهاجم ما یک فاصله 40 متری بود. ما یک باکس 40 متری را تعریف کردیم و در سه بازی دوستانه با اندونزی و قطر ایرادهایمان را برطرف کردیم. چون تفاوت هست میان بازی های لیگ ما و فوتبال های بین المللی. به لحاظ نتیجه گیری شرایط متفاوت است. بازیسازی از عقب است و تیم شکل نمی گیرد و این باعث شد تا ما زمانی را برای شکل گرفتن تیممان صرف کنیم. در اردوی قطر و اندونزی سعی کردیم این ایرادات را برطرف کنیم. تا حدودی به نتیجه دلخواهمان رسیدیم.


او با اشاره به بازی روز گذشته بیان کرد: در بازی با ازبکستان همان شکل را ادامه دادیم. می دانستیم بازی به همان شکل پیش خواهد رفت. تقریبا سه تاکتیک اصلی ازبکستان را از کار انداخته بودیم. پاس های قطری، تعویض بازی، پاس به عمق و یا چرخش هافبک های آنها را متوقف کردیم. بچه های تیم ما نشان دادند در یادگیری فوق العاده هستند. اگر کار آموزش در فوتبال ایران از باشگاه ها و تیم های پایه شکل بگیرد، کار برای کادر فنی تیم ملی آسان تر خواهد بود.

 

امامی فر با اشاره به اینکه استیلی خواهان انجام بازی بسته در این مسابقات بوده است، افزود: براساس فسلفه آقای استیلی سعی کردیم بسته بازی کنیم تا در حملات از خلاقیت بازیکنان جلو استفاده کنیم. دیدید که موقعیت های خوبی را هم ایجاد کردیم که متاسفانه گل نشد. اگر شرایط خوب پیش می رفت می توانستیم سه امتیاز را بگیریم.

مربی تیم ملی امید ایران در مورد بازی کره جنوبی برابر ژاپن بیان کرد: ما دیروز بازی کره جنوبی را نگاه کردیم و باید به این نتیجه گیری برسیم که چه تاکتیکی را مقابل این تیم هم در دفاع و هم حمله پیاده کنیم.

 

امامی فر در مورد اشتباهات فردی بازیکنان در دفاع و حمله و اینکه دلیل آن چیست، اضافه کرد: ما تلاش کردیم ذهن بچه ها را آماده کنیم. کنار هم بودن بازیکنان خیلی کمک می کند. ما برای در اختیار داشتن بازیکنان چه از باشگاه های داخلی و چه خارجی ها مشکل داشتیم و این یکی از دلایل اشتباهات فردی ما است. ضمن اینکه بازی اول شرایط خاص خود را دارد. ما با دکتر روزانشناس تیم صحبت کردیم و امیدوارم باری که روی دوش بازیکنان وجود دارد، در بازی های بعدی کمتر شود.

دیدگاه‌ها