کد خبر : 1661112 | 20 دی 1398 ساعت 21:10 | 100.3K بازدید | 0 دیدگاه

خریدهای تازه استقلال تیام و دیاباته می شوند؟

آفریقا؛ دلبستگی تازه استقلال

بعد از سه تجربه موفق استخدام بازیکنان آفریقایی، استقلال در بازار نقل و انتقالات نیم فصل هم علاقه اش به محصولات این قاره را ادامه می دهد.

آفریقا؛ دلبستگی تازه استقلال

به گزارش "ورزش‌سه"، استقلال در دو سال اخیر، بیشتر از هر تیم دیگری به استخدام بازیکنانی از قاره آفریقا علاقه نشان داده است. اگر خرید الحاجی گرو که کاملاً ناموفق بود و همینطور گادوین منشا و ایسمای دو ملیتی که عملکردی متوسط داشتند را فاکتور بگیریم، آبی ها در دو سال اخیر، 3 خرید بسیار موفق از قاره آفریقا داشته اند؛  مامه تیام، آیاندا پاتوسی و شیخ دیاباته. سه بازیکنی که برای محبوبیت روی سکوها خیلی منتظر نماندند و از همان بازی های اول چنان نمایش فوق العاده ای داشتند که خیلی زود به مهره هایی کلیدی برای استقلال تبدیل شدند.

 

نکته جالب اینکه هم تیام و هم پاتوسی فقط نیم فصل در جمع استقلالی ها باقی ماندند و به سرعت جذب تیم هایی از لیگ های کشورهای حاشیه خلیج فارس شدند، اما همان دوران کوتاه برای تیام و پاتوسی کافی بود که توانایی های خود را به عنوان خریدهایی ارزشمند اثبات کنند. استقلال در تاریخ استخدام بازیکنان خارجی اش، در سال های دورتر بازیکنانی نظیر لئونارد کوئیکه، ژاک الونگ الونگ و بوبکر کبه را از قاره آفریقا خریده بود اما یک ارزیابی سرانگشتی نشان می دهد که نسل جدید آفریقایی های استقلال، کیفیت به مراتب بهتری نسبت به خریدهای قبلی دارند.

 


استقلالی ها از یک طرف امیدوارند شیخ دیاباته به سرنوشت تیام و پاتوسی دچار نشود و لااقل یک فصل کامل در جمع آبی ها حضور داشته باشد و از سوی دیگر، در فهرست خریدهای جدیدشان باز هم به سراغ بازیکنانی از همین قاره رفته اند. امروز کامران منزوی در گفت و گو با برنامه «ورزش و مردم» از احتمال خرید یک مدافع کامرونی صحبت کرد. مدافعی که هنوز نام آن فاش نشده اما درباره دیگر خرید احتمالی این تیم، اشاره واضحی به «برنی ایبینی ایسی» داشت. وینگری که به نام ایبینی شناخته می شود و اگرچه اصالتی نیجریه ای دارد اما از کودکی به استرالیا مهاجرت کرده و با ملیت این کشور به میدان می رود.

 


یکی از ویژگی های فوتبالیست های قاره آفریقا، ارزان تر بودن آن ها نسبت به نمونه های مشابه اروپایی و آمریکای جنوبی است و همانطور که در سال های گذشته، تیام، پاتوسی و دیاباته با قیمت های نسبتاً مناسب به لیگ ایران آمدند، استقلالی ها همچنان در بازار نقل و انتقالات به فوتبالیست های این قاره چشم دوخته اند و امیدوارند تجربیات خریدهای موفق قبلی را تکرار کنند.

دیدگاه‌ها