کد خبر : 1661418 | 22 دی 1398 ساعت 12:40 | 20.4K بازدید | 0 دیدگاه

چگینی: قرار بود فیزیوتراپی کند و به تیم برگردد

ماجرای آخرین مصدومیت کیمیا علیزاده چه بود؟

مدیرعامل باشگاه لوازم خانگی کن که با کیمیا علیزاده قرارداد داشت، از پروسه مصدومیت و درمان او قبل از خروج از ایران می‌گوید.

ماجرای آخرین مصدومیت کیمیا علیزاده چه بود؟

به گزارش "ورزش‌سه"، مهاجرت کیمیا علیزاده در روزهای اخیر حاشیه های زیادی را برای تکواندوی ایران به همراه داشته است. با اینکه مسئولان فدراسیون تکواندو، مصدومیت را دلیل عدم حضور این دختر تکواندوکار در اردوی تیم ملی می‌دانستند، به یک باره خبر حضور کیمیا در تمرین یک تیم خارجی همه را به شوک فرو برد.


مصدومیتی که این روزها مورد بحث قرار گرفته، در جریان لیگ برتر تکواندو رخ داد. کیمیا علیزاده در جریان هفته اول لیگ برتر در ترکیب تیم لوازم خانگی کن دچار آسیب دیدگی شد و دیگر در هیچ مسابقه‌ای دیده نشد.


برای اطلاع دقیق‌تر از این ماجرا با مدیرعامل باشگاه لوازم خانگی کن تماس گرفتیم. کیومرث چگینی در این باره به "ورزش‌سه" گفت: کیمیا علیزاده هفتمین سالی بود با ما در لیگ برتر همکاری داشت. کیمیا با وجود  پیشنهادات چشمگیری که از بقیه تیم‌ها داشت، مثل سال های قبل با ما قرارداد سفید امضا کرد. در این چند سال هیچ وقت با علیزاده دچار مشکل نشدیم چون این‌طور نبود که او قیمتی برای قراردادش تعیین کند و قرارداد بین ما قلبی امضا می‌شد. هیچ وقت با کیمیا وارد بحث‌های مالی نشدیم.


وی افزود: ما دائما با کیمیا در تماس بودیم و از طریق کمرانی، سرمربی تیم ملی هم از حال او جویا می شدیم. قبل از شروع این فصل هم کیمیا خودش تماس گرفت و گفت که برای مبارزه آماده است. هفته اول از کیمیا در ترکیب تیم استفاده کردیم که بازی خودش را مقابل تیم مرکزی برد، اما بعد از مبارزه از ناحیه زانو مصدوم شد. عکس‌های این اتفاق هم موجود است و مشخص بود که او بار دیگر دچار مصدومیتی شده است.


مدیرعامل باشگاه لوازم خانگی کن عنوان کرد: با توجه به اینکه اهمیت حضور کیمیا علیزاده در رقابت های بین المللی از نظر ما بالا بود و باید از او مراقبت می‌شد، با هماهنگی باشگاه، خود علیزاده و مسئولان فدراسیون تصمیم بر این شد که کیمیا به فیزیوتراپی بپردازد. قرار بر این بود کیمیا علیزاده تا زمانی که به شرایط عادی و نرمال برگردد، فیزیوتراپی را ادامه دهد و در لیگ شرکت نکند.


وی در پاسخ به این سوال که در ماه‌های اخیر کیمیا علیزاده شرایط تمرین کردن داشت یا خیر، گفت: نمی‌توانیم بگوییم الان کیمیا شرایط تمرین کردن ندارد. او چند ماه استراحت کرد و به درمان پرداخت. حتی قرار بود در مرحله دوم لیگ برتر تیم ما را همراهی کند.


چگینی درباره اینکه چه زمانی از سفر کیمیا علیزاده با خبر شد، افزود: من از سفر او باخبر بودم، اما در چند سال اخیر که علیزاده ازدواج کرده بود، به خاطر ریکاوری ذهنی و بدنی او بارها به سفر رفته بود. فکر می کردیم این بار هم سفر او مثل همیشه تفریحی باشد.


وی در پایان گفت: اگر در ایران هزینه‌ای برای کیمیا شده، او هم با تلاش و سختی توانست برای ایران مدال آوری کند. کاهش وزن های وحشتناک کیمیا علیزاده بعد از المپیک ریو خودش را نشان داد که باعث آسیب‌دیدگی‌هایش شد. به هر حال او هم مثل خیلی دیگر از نخبه‌های ایرانی در عرصه‌های دیگر تصمیم گرفته خارج از ایران به کارش ادامه دهد، اما من معتقدم او همچنان فرزند ایران است.

دیدگاه‌ها