کد خبر : 1661470 | 22 دی 1398 ساعت 17:04 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

70 درصد اوقات بازی روی دروازه ما خطر ایجاد کردند؛ 

ذوالفقارنسب: کره جنوبی هم هماهنگ‌‍تر بود و هم دونده‌تر

بیژن ذوالفقارنسب مربی تیم ملی ایران در راه جام جهانی 1998 فرانسه معتقد است که کره جنوبی نمایش بهتری نسبت به تیم امید ایران داشته و مستحق پیروزی بوده است.

ذوالفقارنسب: کره جنوبی هم هماهنگ‌‍تر بود و هم دونده‌تر

بیژن ذوالفقارنسب مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با "ورزش سه" در رابطه با شکست شاگردان استیلی برابر کره جنوبی در دومین گام، اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: اگر منصفانه قضاوت کنیم، در این بازی به لحاظ ساختار تیمی و به طور کلی در خط دفاعی، میانی و تهاجمی تیم کره ای برتر از تیم ما بود؛ خیلی هماهنگ تر بودند و میزبان دوندگی آنها هم بیشتر از ما بود. 

 

 

70 درصد اوقات بازی کره روی دروازه ما خطر ایجاد کرد


او ادامه داد: منصفانه نیست که چون ایرانی هستیم، بگوییم بهتر بودیم. کاملا مشهود بود، که آنها از ما آماده تر و منظم تر از ما بودند و به جرات می توانم بگویم 70 درصد اوقات بازی روی دروازه ما ایجاد خطر می کردند. در مجموع می توانم بگویم این بازی را واگذار کردیم، چون حریف برتر از ما بود.

 

 

کاملا مشهود بود بازیکنان کره از ما بهتر هستند


از بیژن ذوالفقارنسب در رابطه با استفاده از بازیکنان در پست های غیرتخصصی توسط استیلی پرسیدیم که او در پاسخ به این سوال اینگونه واکنش نشان داد: به غیر از چند بازیکن که در لیگ بازی می کنند، بازی های زیادی از بازیکنان تیم ملی ندیده بودم. کادر فنی فعلی با آنها زندگی کرده و اینکه برچه مبنایی از آنها استفاده کرده را خودش بهتر از هر فرد دیگری می داند؛ ولی باید توانمندی حریف را هم در نظر گرفت؛ کاملا مشهود بود که بازیکنان کره جنوبی از ما چابک تر بودند و مهارت های فردی بهتری داشتند. معلوم بود که آنها فوتبال را از بازیکنان ما زودتر یاد گرفته اند.

 

1468903

 

بازیکنان ما رشدیافته آکادمی ها نیستند


ذوالفقارنسب سپس با اشاره به مشکلات زیرساختی فوتبال ایران تاکید کرد: این مشکلات ما است. بازیکنان ما رشد یافته آکادمی ها نیستند. مشکلاتی دارند و به همین دلیل خطاهای زیادی داشتیم و بی مورد سرعت زیادی از بازی گرفته می شد. به نظرم باید به بهترین نحو از آنها بازی گرفته می شد. می توانم این را بگویم که در شرایط فعلی فوتبال کره برتر از ما است.

 

 

مربیان ما تجارب بین المللی کافی ندارند


از ذوالفقارنسب در رابطه با کادر فنی تیم امید ایران پرسیدیم. اینکه آیا آنها انتظارات او را به عنوان یک مربی برآورده کرده اند یا خیر که او بیان کرد: بالاخره همه اعضای کادر فنی از فوتبالیست ها و مربیان جوان و خوب کشور هستند. 2، 3 سال ولی کافی نیست برای مربیگری؛ به نظرم مربیان ما تجارب بازی های بین المللی را به اندازه کافی ندارند، البته با تمام شایستگی هایی که دارند. 

 

1468849

 

هنوز شانس صعود داریم 


ذوالفقارنسب در رابطه با این سوال که آیا همچنان به صعود تیم ملی امید امیدوار است، افزود: بله من اعتقاد دارم که تیم ملی ما هنوز شانس دارد. به خصوص به نظرم دو بازیکن ما که در خارج از کشور بازی می کنند، هنوز فوتبال واقعی اشان را ارائه نداده اند و در بازی سوم با اراده قوی تر و هوشمندی بیشتر می توانیم چین را شکست را دهیم و اگر ازبکستان هم به چین ببازد، در بازی آخر شرایط برای ما خیلی خوب می شود.

 

 

محبی بازیکن خوبی است ولی دلیل نمی شود هر کاری بکند


آخرین سوال ما از ذوالفقارنسب در رابطه با تعویض محبی در دقیقه 41 نیمه اول با علی شجاعی بود. مربی سابق تیم پیکان در واکنش به این سوال گفت: خب حتما نتوانسته دستورات و انتظاراتی که مربیان از او خواسته اند را پیاده کند. بهترین فرد در این زمینه مربی است که صلاحیت تصمیم گیری دارد. وظایف بازیکنان قبل از ورود به زمین مشخص است و وقتی بازیکن خودمحوری را شروع کند، تنها راه تعویض بازیکن است. محبی در دو بازی ملی بوده است و گل هم زده ولی دلیل نمی شود هر کاری می خواهد انجام دهد.

دیدگاه‌ها