کد خبر : 1661524 | 22 دی 1398 ساعت 20:01 | 89.8K بازدید | 0 دیدگاه

سامورائی ها برای مرور تاکتیک‌ها به تایلند آمده‌اند؟

امیدهایِ ژاپن، امیدِ تیم‌های آسیایی را برباد داد !

تیم ملی فوتبال ژاپن با دو شکست متوالی از دور رقابت‌های قهرمانی زیر 23 ساله‌های آسیا که مسابقات انتخابی المپیک نیز به شمار می‌رود، کنار رفت.

به گزارش "ورزش سه"، پس از قرعه‌کشی رقابت‌های قهرمانی زیر 23 ساله‌های آسیا، چهار تیم عربستان سعودی، ژاپن، قطر و سوریه در گروه دوم مسابقات قرار گرفتند، تا شاهد نبردهای حساسی میان تیم‌های این گروه باشیم.


با این وجود و با توجه به قدرتی که ژاپنی‌ها در فوتبال آسیا دارند، بسیاری از کارشناسان از این تیم به‌عنوان یکی از چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات یاد می‌کردند؛ اتفاقی که حتی شاید هم‌گروهی‌های این تیم هم رخ دادن آن را دوست داشتند، چرا که با صعود سامورائی‌ها به جمع 4 تیم پایانی، هر 4 تیم با توجه به میزبان بودن ژاپن در المپیک تابستانی، می‌توانستند به بازی‌های تابستانی توکیو صعود کنند.


اما حالا با نتایجی که ژاپنی‌ها کسب کردند، تنها سه تیم از رقابت‌های قهرمانی زیر 23 ساله‌‌های آسیا می‌توانند به المپیک برسند، تا به همراه ژاپن، 4 سهمیه قاره کهن در بازی‌های المپیک را شکل دهند.

 

1468957


سامورائی‌ها که با مربیگری هاجیمه موریاسو بازیکن سرشناس سال‌های گذشته‌شان و همینطور مربی تیم بزرگسالانشان به مسابقات آمده بودند، در بازی اول مقابل عربستان سعودی با نتیجه 2 بر 1 بازنده شدند و بازی دوم را هم به شکل مشابهی واگذار کردند، تا احتمالا این مربی کارکشته که با سامورائی‌ها به فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 هم رسید، به شناخت خوبی از تیم خود در آستانه بازی‌های المپیک تابستانی که در توکیو برگزار می‌شود، برسد و در واقع ژاپنی‌ها از رقابت‌های قهرمانی زیر 23 ساله‌های آسیا از مکانی برای شناخت و آمادگی هر چه بیشتر برای حضور قدرتمندتر در المپیک استفاده کرده‌اند.

 

1468956


ژاپن در هفته سوم رقابت‌ها با قطر بازی خواهد کرد و دو تیم سوریه و عربستان نیز برای تعیین صدرنشین گروه دوم مسابقات به مصاف هم می‌روند.


گفتنی است در دیدار ژاپن و سوریه، ابتدا باراکات در دقیقه 9 دروازه ژاپن را از روی نقطه پنالتی باز کرد ولی در دقیقه 30 "سوما" بازیکن آبی‌پوشان ژاپنی کار را به تساوی کشاند. این نتیجه تا دقایق پایانی بازی حفظ شد ولی در دقیقه 88 "دالی" روی پاس باراکات، گل برتری تیمش را به ثمر رساند.


جالب اینکه سامورائی‌ها در دیدار برابر عربستان سعود هم به همین شکل بازی را واگذار کرده بودند. آنها ابتدا از عربستان گل خوردند و سپس در دقیقه 56 بازی را به تساوی کشاندند ولی در دقیقه 88 با پنالتی عبدالرحمن بازی را با شکست پایان دادند؛ دو نتیجه‌ای که می‌تواند، استراتژی ویژه‌ای برای این تیم برنامه‌محور در مسابقات المپیک به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها