کد خبر : 1661876 | 24 دی 1398 ساعت 12:15 | 48K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظی تلخ والورده با بارسا؛ اخراج مربی موفق؟

ارنستو والورده در حالی از بارسلونا اخراج شد که در 95 هفته حضور در این تیم، بارسا با هدایت او 81 هفته صدرنشین لالیگا بود و دو فصل پیاپی قهرمان لیگ اسپانیا شد.

خداحافظی تلخ والورده با بارسا؛ اخراج مربی موفق؟

به گزارش "ورزش سه"، اخراج ارنستو والورده از بارسلونا دیروز در حالی اتفاق افتاد که دست‌کم روی کاغذ و بر اساس آمار به نظر نمی‌رسد او در این تیم بد نتیجه گرفته باشد. البته شکی نیست که شکست‌های تلخ در رم، لیورپول و جده بود که در نهایت به اخراج او انجامید.

 

1468296

 

با صرفنظر کردن از سه شکست تلخی که به آنها اشاره شد ارنستو والورده در بارسلونا به عنوان مربی‌ای که تیمش کمترین فراز و نشیب ها را داشته در یادها خواهد ماند. والورده در حالی بارسا را  ترک می‌کند که تیمش صدرنشین لالیگا است و دو فصل گذشته به صورت پیاپی قهرمان این لیگ شده است. او به مدت دو فصل و نیم در بالاترین نقطه سخت‌ترین لیگ دنیا حضور داشته.

 

در 95 هفته‌ای که والورده سکان هدایت بلوگرانا را به عهده داشت، بارسایی‌ها در 81 هفته صدرنشین لالیگا بودند. از نظر آمار گلزنی هم تیم والورده در این مدت 238 گل به ثمر رسانده و میانگین 2.5 گل در هر بازی را ثبت کرده. آنها در لالیگا هم 88 گل به ثمر رسانده و میانگین 0.92 گل در هر بازی را ثبت کرده‌اند. آمار او در جام حذفی هم اصلا بد نیست. بارسلونا در هر دو فصل حضور او به فینال جام حذفی راه یافته و در سال 2018 در مقابل سویا به پیروزی رسیده و در سال 2019 مقابل والنسیا شکست خورده است.

 

1468013

 

مهمترین نقطه ضعف والورده اما بدون شک لیگ قهرمانان اروپا بوده. شکست‌های تحقیرآمیز او مقابل رم و لیورپول در این رقابت ها بدون شک نقش مهمی در اخراجش داشته. اما ضربه نهایی به والورده در عربستان سعودی وارد آمد، زمانی که تیم او در نیمه‌نهایی سوپرکاپ اسپانیا مقابل اتلتیکو شکست خورد.

 

والورده روی هم‌ رفته در حالی بارسا را ترک می‌کند که در 145 مسابقه سکان هدایت این تیم را در دست داشته و از این تعداد در 97 بازی به پیروزی رسیده، 32 بار به تساوی رضایت داده و 16 باخت به دست آورده است.

 

دیدگاه‌ها