کد خبر : 1661974 | 24 دی 1398 ساعت 16:36 | 110.6K بازدید | 0 دیدگاه

درباره خرید جدید پرسپولیس 

11 نکته از اوساگوآنا؛ مهاجمی که پنالتی نمی‌زند!

کریستین اوساگوآنا که فصل گذشته مدتی در ذوب آهن بازی می کرد، یکی از خریدهای پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل بود. مهاجمی که دوران پرفراز و نشیبی در فوتبالش تجربه کرده است.

11 نکته از اوساگوآنا؛ مهاجمی که پنالتی نمی‌زند! 

به گزارش «ورزش سه» اوساگوآنا 29 ساله که برای تقویت خط حمله سرخ پوشان بار دیگر به لیگ ایران بازگشته، گذشته جالبی دارد که در ادامه پیشینه او را مرور می کنیم: 

 

1- کریستین اوساگوآنا، اهل نیجریه است اما فوتبال حرفه ای خود را از کشور بنین آغاز کرده. او با 194 سانتی متر قد، دقیقاً هم قد شیخ دیاباته مهاجم استقلال است. 


2- کریستین در سال 2015 به تیم راجا کازابلانکا منتقل شد و در این باشگاه مراکشی دوران خوشی را تجربه کرد. یکی از خاطرات خوب این مهاجم، به بازی با کایزر چیفس در جام باشگاه های آفریقا برمی گردد که اوساگوآنا 2 گل برای راجا می زند.


3-  اوساگوآنا در سال های اخیر، مدام تیمش را تغییر داده. یک فصل در میشلن بلژیک، یک فصل و نیم در وسترلو در لیگ 2 بلژیک، نیم فصل در ام صلال قطر، نیم فصل در ذوب آهن، نیم فصل در ججو یونایتد کره و حالا در پرسپولیس.


4-  اوساگوآنا در سال 2014 توسط استفن کشی به تیم ملی نیجریه دعوت شد و در کارنامه او دو بازی ملی دیده می شود. کریستین در اولین بازی ملی اش، در دقیقه 90 جانشین احمد موسی شد و 2دقیقه بازی کرد. در بازی مقابل آفریقای جنوبی هم کمتر از نیم ساعت فرصت بازی پیدا کرد و با همین 30 دقیقه، پرونده بازی های ملی او بسته شد. 

 

1469513


5- او در طول فوتبالش تا به حال هیچ وقت هت تریک نکرده. در دوران فوتبالش هم در لیگ، فقط 2 بار موفق شده که در یک بازی 2 گل بزند. یک بار برای راجا کازابلانکا و یک بار هم در دسته 2 بلژیک برای وسترلو.

 

6-  نکته جالب درباره این مهاجم آن است که هیچ وقت مصدومیتی طولانی مدت نداشته و در طول دوران فوتبالش، هیچ وقت پنالتی نزده است. 


7-  او برای ذوب آهن در لیگ فقط یک گل زد اما سه گل او در لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الکویت، الغرافه قطر و الوصل امارات باعث شد که کره ای ها برای خرید او متقاعد شوند. 

 

1469514


8-  اوساگوآنا در لیگ کره جنوبی، 11 بار به میدان رفت که در 4 بازی از ابتدا در ترکیب اصلی بود. حاصل کار او یک گل برای ججو بود. در مجموع این مهاجم در 6 فصل اخیر 22 گل زده که بهترین عملکردش در لیگ مراکش (6 گل در یک فصل) بوده. 


9- شماره محبوب اوساگوآنا شماره 9 است. او در وسترلو، ام صلال و ججو همین شماره را پوشیده. در ذوب آهن شماره 18، در راجا شماره 33 و در میلشن شماره 12 برتن کرده. حالا که شماره 9 در اختیار مهدی ترابی است، این مهاجم شماره 99 را انتخاب کرده. 


10-  بیشترین ارزشی که اوساگوآنا داشته، 400 هزار یورو بوده و سایت ترانسفرمارکت در حال حاضر ارزش او را 350 هزار یورو برآورد کرده. 


11- اوساگوآنا به خاطر سبک فوتبالش، معمولاً زیاد کارت زرد می گیرد اما در این سال ها کمتر اخراج شده.

 

1469511

دیدگاه‌ها