کد خبر : 1662003 | 24 دی 1398 ساعت 18:45 | 35.7K بازدید | 0 دیدگاه

نکونام و کسب و کار الماس!

گزارش:کشف دوباره لاماسیای ایران در اهواز

بیش از ده بازیکن از تیم‌های پایه فولاد در تمرین قرمزهای اهواز حضور دارند و فرصت این را دارند تا با جلب رضایت جواد نکونام خود را به سطح اول فوتبال ایران معرفی کنند.

گزارش:کشف دوباره لاماسیای ایران در اهواز

به گزارش "ورزش سه"، هرگاه فولاد بر بام ایران ایستاده است، بدون شک بازیکنان آکادمی نقش ویژه ای در آن داشته اند. بازیکنانی که در آکادمی فولاد بزرگ شده‌اند و توسط مربیان به تمرینات تیم بزرگسالان اضافه شدند تا خود را بتوانند از همان ابتدای راه فوتبال حرفه‌ای به لیگ برتر برسانند.


پس از اینکه در سال 1379 این آکادمی پیشرفته آغاز به کار کرد تا به امروز، هزاران بازیکن در رده های پایه توسط مربیان مختلفی تربیت داده شده و عده زیادی نیز به لیگ برتر و لیگ‌های دیگر معتبر فوتبال رسیده‌اند. خوزستان معدن فوتبالیست است، همانگونه که مجید جلالی روزگاری گفت زیر این سرزمین نفت است و بالای آن الماس، الماس‌هایی که باید تنها تراشیده شوند.


یادمان نمی‌رود که در لیگ سیزدهم و پس از آنکه مهرداد جماعتی گل قهرمانی را از تبریز به اهواز فرستاد و خواب را از چشم خوزستان گرفت، تعداد زیادی بازیکن هرکدام به دلایلی از تیم رفتند. تیمی که بدون باخت و با قانون گل زده در خانه حریف از آسیا حذف شده بود اما در آستانه نابودی تصور می‌شد. رفتن ستاره‌هایی چون سوشا مکانی ، عبدالله کرمی ، لوسیانو پریرا ، غلامرضا رضایی، ایوب کلانتری، لئاندرو پادوانی، حسن جعفری و ... خللی در کار فولاد ایجاد نکرد.هنوز لیگ چهاردهم شروع نشده دوباره دُمّل چرک کرده عود کرد، بختیار رحمانی، شهاب کرمی و آرش افشین هم از جمعشان به دلیل ابطال کارت پایان خدمت جدا شدند. همه و همه دلیل شد تا فولاد را ضعیف شده بدانند اما نمی دانستند که در باشگاه فولاد ثروتی است نهان به نام لاماسیای وطنی، بازیکنانی با کوهی از انگیزه که فقط می‌خواستند دیده شوند و شدند، فولاد در انتهای آن فصل و با بدشانسی نتوانست سهمیه را کسب کند، با این توجه که احمد عبدالله زاده، سروش رفیعی، سروش سعیدی و ولید مشایی زاده نیز کارتشان باطل شد و رفتند که چه بسا اگر این بازیکنان بودند، با همین سه چهار بازیکن خوزستانی جام دوباره فتح می‌شد.

 

1469550

 

حضور فیکس مجتبی نجاریان در دو دیدار نخست تیم ملی امید در نبرد برای رسیدن به مسابقات المپیک، گواه بر این موضوع است. بازیکنی که توسط نکونام به او بها داده شد و توانست خود را از لیگ برتر به ترکیب اصلی تیم ملی امید تحمیل کند. عارف آقاسی نیز دیگر بازیکنی بود که علی رغم حضور موسی کولیبالی و انس بنی‌یاسین مدافع تیم ملی اردن، در ترکیب تیمش فیکس و زوج ایوب والی در قلب خط دفاعی فولاد شد و در تیم ملی امید نیز به‌طور فیکس مورد استفاده قرار گرفت.

 

1469549


تعداد زیادی بازیکن از رده های‌پایه در تمرینات این روزهای فولاد حاضر هستند و می‌توانند با درخشش در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها فرصت بازی را از نکونام بگیرند و توانایی خود را نشان بدهند، حضور آنها در کنار بازیکنان باتجربه در کنار نیروی جوانی آنها، می‌تواند سرنوشتی به مانند کاوه رضایی، ایمان مبعلی، حسین کعبی، ایوب والی، احمد عبدالله زاده، یوسف وکیا، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، ساسان انصاری، آرش افشین و ... را برایشان رقم بزند البته اگر خودشان بخواهند و عرق بریزند تا به قله برسند.

 

1469547

 

جواد نکونام که تیمش در نیم‌فصل نخست در بخش دفاعی شکل فوق العاده ای گرفته، کم کم قصد تحول در خط حمله اش دارد، حضور آیاندا پاتوسی، فرشاد احمدزاده، زبیر نیک‌نفس و سینا زامهران بازیکن تیم ملی امید در فولاد برای رسیدن به چنین هدفی است. فولاد در شانزده بازی نخست در بخش دفاعی در رده دوم قرار گرفت و در هر بازی با میانگین 2.1 موقعیت به حریف، بهترین تیم از این حیث لقب گرفت.

 

1469548

 

بازیکنان رده‌های پایه تیم فولاد از دروازه‌بان گرفته تا دیگر پست‌ها در  تمرینات تیم فولاد حاضر هستند و هواداران فولاد که به آکادمی‌شان لاماسیای ایران می‌گویند، امیدوارند تا نکونام که خودش تجربه حضور در تیم های ملی پایه و بزرگسال را برای سالیان متمادی دارد، از آکادمی بهترین استفاده را بکند و بازیکنان جوان و تیم‌های پایه روز به روز حرفه‌‌ای تر بشوند تا این ثروت نهان در استان خوزستان، به طور درست و دقیق مورد استفاده قرار بگیرد.

 

سهیل احیایی

 

دیدگاه‌ها