کد خبر : 1662674 | 28 دی 1398 ساعت 14:32 | 171.9K بازدید | 0 دیدگاه

24 ساعت سرنوشت ساز برای فوتبال آسیا

در انتظار پاسخ AFC به تهدید تحریم از سوی ایران

به دنبال اعلام موضع مشترک 4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و تهدید به کناره گیری از این لیگ، کمیته اجرایی AFC فردا تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

در انتظار پاسخ AFC به تهدید تحریم از سوی ایران

به گزارش "ورزش سه"، روز جمعه یک خبر عجیب، فوتبال ایران را تکان داد. خبر سلب حق میزبانی باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا که ابتدا دو خبرنگار عربستانی و کویتی آن را منتشر کردند و ساعاتی بعد، فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه ای رسمی، محتوای آن را تایید کرد. 


براساس نامه ای که «کمیته مسابقات» کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده، این کمیته تصمیم گرفته باشگاه های ایرانی باید بازی های آسیایی خود را در زمین بی طرف و خارج از مرزهای ایران انجام دهند. تصمیمی که با واکنش شدید مدیران فوتبال مواجه شد و هر 4 باشگاه استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان اعلام کردند که در این شرایط حاضر به شرکت در لیگ قهرمانان آسیا نیستند و اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در تصمیم خود تجدیدنظر نکند، از این رقابت ها کنار می کشند. 


در ادامه این ماجرا، صبح امروز (شنبه) مدیران عامل 4 باشگاه ایرانی نشست مشترکی در فدراسیون برگزار کردند و بر موضع خود پافشاری کردند. آن ها اعلام کردند، فقط در صورتی حاضر به شرکت در لیگ قهرمانان آسیا هستند که حق میزبانی به تیم های ایرانی برگردد. 


نکته ای که باید درنظر داشت آن است که کمیته مسابقات AFC به تنهایی مرجع تصمیم گیری در این خصوص نیست و باید مساله میزبانی باشگاه های ایرانی به «کمیته اجرایی» ارجاع شود تا تصمیم نهایی در این کمیته اتخاذ شود. 

 

 

1470354

 

حالا خبر می رسد اعضای کمیته اجرایی فردا (یکشنبه) در جلسه ای با حضور همه اعضا، تصمیم کمیته مسابقات را بررسی می کنند. اگر به سوابق و گذشته رجوع کنیم، این رای احتمالاً در کمیته اجرایی هم تصویب خواهد شد و بعید است کمیته اجرایی، مصوبه ای خلاف نظر کمیته مسابقات داشته باشد. مگر اینکه تا فردا، رایزنی های موثری انجام شود و حق میزبانی به باشگاه های ایرانی برگردد. 


طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا، اگر باشگاهی از حضور در این رقابت ها انصراف دهد، جریمه نقدی و حداکثر تا 2 سال محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان، در انتظار آن باشگاه خواهد بود. ضمن اینکه انصراف دسته جمعی باشگاه ایرانی، می تواند روی تعداد سهمیه ایران در سال های آینده تاثیر منفی داشته باشد. 


با این اوصاف، 24 ساعت سرنوشت ساز در انتظار فوتبال ایران است و تا فردا به طور قطعی مشخص خواهد شد که آیا کنفدراسیون آسیا از تصمیم ناعادلانه خود عدول خواهد کرد و میزبانی را به تیم های ایرانی برمی گرداند یا اینکه همچنان به موضع خود پافشاری می کند و محرومیت را نصیب باشگاه های ما می کند.

 

1470355

 

 

دیدگاه‌ها