کد خبر : 1662717 | 28 دی 1398 ساعت 17:14 | 29.7K بازدید | 0 دیدگاه

چرا باز هم به المپیک نرسیدیم؛

دفاعیه استیلی و پیروانی در دادگاه آنتن

سرمربی تیم فوتبال امید ایران امروز همراه با امیرحسین پیروانی و آنالیزور تیمش به دفتر ورزش سه آمد تا در مورد دلیل حذف تیمش توضیحاتی ارائه بدهد.

دفاعیه استیلی و پیروانی در دادگاه آنتن

به گزارش "ورزش سه"، تیم امید ایران با هزار امید و آرزو بار دیگر راهی رقابت های انتخابی المپیک شد ولی اینبار هم سرنوشت متفاوتی نسبت به هشت دوره پیشین نصیب فوتبال ایران نشد. پس از بازی های المپیک تابستانی مونترال که در سال 1976 برگزار شد و تیم فوتبال ایران در آن مسابقات حاضر بود، سال هاست که در حسرت رسیدن به این مسابقات هستیم و این ناکامی حداقل 48 ساله شده است !


چهار سال پیش محمد خاکپور مدافع میانی تیم ملی در جام جهانی 1998 فرانسه، مسئولیت هدایت امیدهای ایران برای رسیدن به المپیک را قبول کرد ولی آن نسل پرستاره نیز اگرچه به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت ولی در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد؛ نتیجه ای که سبب شد دیگر شاهد سرمربیگری خاکپور در فوتبال ایران نباشیم.


چهار سال پس از این حذف، پس از فعل و انفعالاتی عجیب نوبت به استیلی رسید؛ تیم امید ایران برای رسیدن به المپیک تابستانی 2020 توکیو کارش را با زلاتکو کرانچار آغاز کرد که دوران خوشی را با سپاهان پشت سر نگذاشته بود؛ با این حال انتخاب او در کمیته فنی فدراسیون فوتبال مطرح شد و سرانجام برای هدایت امیدهای ایران برگزیده شد.

 

1470389

 


امیدهای ایران با درخواست استیلی با تیمی که قرار بود راهی رقابت های مقدماتی المپیک شود، در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت کردند و سپس پس از اینکه نزدیک به 15 بازی دوستانه پشت سر گذاشتند، به رقابت هایی رسیدند که فرودین ماه سال جاری برگزار شد و تیم امید ایران پس از عراق در گروه خود دوم شد تا قرعه سختی نیز انتظارش را بکشد.


پس از اتمام بازی های دور اول مقدماتی، کرانچار در اتفاقی غیرمنتظره و پیش از اینکه سرمربی آینده تیم امید انتخاب شود، از تیم کنار گذاشته ولی به دلیل اینکه برای انتخاب جانشینش پیش بینی ای نشده بود، دو فیفادی را امیدهای ایران از دست دادند تا در نهایت فرهاد مجیدی پس از اینکه نام های زیادی مطرح شدند، هدایت تیم را برعهده بگیرد.


همکاری فدراسیون و فرهاد مجیدی اما بیشتر از سه اردو طول نکشید و سرمربی فعلی آبی های پایتخت، پس از دو دیدار دوستانه برابر ازبکستان که با دوشکست خاتمه یافت، به دلیل دخالت حمید استیلی و کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مسائل فنی، از هدایت تیم استعفا کرد.


پس از این تغییر و تحولات عجیب، در نهایت کمیته فنی فدراسیون فوتبال رای به حضور حمید استیلی روی نیمکت تیم امید داد و استدلال هم این بود که گزینه مناسب تری از این چهره در آن برهه وجود نداشته است.


حمید استیلی از ابتدای شکل گیری تیم امید به عنوان مدیر اجرایی کنار تیم بود و رفته رفته وظایف او افزایش پیدا کرد. او کم کم در مورد مسائل فنی تیم نیز صحبت می کرد و در نهایت قبول کرد تا تیمی که از ابتدا کنارش بوده و خیلی از تصمیمات با نظر او گرفته شده را خودش به عنوان سرمربی هدایت کند.

 

1470390

 


تیم امید ایران با مربیگری استیلی در بازی های آسیایی شرکت کرد و در گروه سوم مسابقات پس از ازبکستان قرار گرفت که یک گل بیشتر از ایران به چین زد.


چند روز پس از حذف تلخ تیم امید، حمید استیلی به همراه امیرحسین پیروانی که پس از سرمربی شدن او به تیم اضافه شد و همینطور مهدی حسین پور آنالیزورش به دفتر استودیوی آنتن آمد تا هم در مورد دلایل فنی حذف تیمش صحبت کند و هم سایر مسائل حاشیه ای.

 


این مصاحبه هم اکنون از سایت و اپلیکشن آنتن در حال پخش است.

دیدگاه‌ها