کد خبر : 1662875 | 29 دی 1398 ساعت 12:20 | 50.2K بازدید | 0 دیدگاه

خودنمایی ارلینگ هالند در اولین بازی برای  دورتموند

لحظه تولد یک ستاره با هت‌تریک 20دقیقه‌ای

هت‌تریک استثنایی ارلینگ هالند تنها در عرض 20 دقیقه در جریان دیدار دیشب دورتموند و آوگسبورگ بیش از هر چیز منچستریونایتد و سرمربی‌اش اوله گنار سولسشر را حسرت‌زده کرده است.

لحظه تولد یک ستاره با هت‌تریک 20دقیقه‌ای

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند پدیده 19ساله نروژی باشگاه دورتموند دیشب بدون شک ستاره بی چون و چرای زردپوشان وستفالیا و بوندس‌لیگا بود. او که اخیرا از سالزبورگ اتریش به دورتموند منتقل شده قرار بود اولین بازی خود برای این تیم را انجام دهد. درحالیکه دورتموندی‌ها 3-1 از حریف عقب افتاده بودند هالند در نیمه دوم از روی نیمکت وارد زمین شد و در عرض بیست دقیقه هت‌تریک کرد تا هم پیروزی 5-3 تیمش را ممکن کرده و هم همه نگاه‌ها را به خود معطوف کند.

 

1470668

 

اما چرا منچستریونایتد و سرمربی نروژی‌اش اوله گنار سولسشر از دیشب بیشتر از هر کس دیگری به خاطر درخشش هالند حسرت می‌خورند؟ چرا که سولسشر پیش از شروع پنجره نقل و انتقالات ژانویه، جذب هالند از سالزبورگ را به عنوان اولویت اول استراتژی نقل و انتقالاتی خود تعریف کرده بود.

 

نام هالند در فصل جاری و از زمانی مطرح شد که بعد از راه‌یابی تیم اتریشی به لیگ قهرمانان، در رقابتهای این فصل چمپیونزلیگ در مرحله گروهی موفق شد برای تیمش هشت گل به ثمر برساند.

 

1470669

 

سولسشر برای جذب شاگرد سابق نروژی‌اش آنقدر مصمم بود که حتی با پروازی شخصی به سالزبورگ رفت و با او دیدار کرد. اما در نهایت انتقال او به اولدترافورد عملی نشد تا پدیده نروژی تصمیم بگیرد از اتریش به کشور همسایه یعنی آلمان رفته و پیراهن دورتموند را به تن کند. گفته می‌شود علت ناکامی یونایتد در جذب هالند شرطهای عجیب مینو رایولا ایجنت او و پدرش آلف اینگه هالند بوده که می‌خواسته‌اند درصدی از مبلغ انتقالهای آتی او به حساب آنها واریز شود.

 

دورتموند که پیش از جذب هالند یک پدیده جذاب دیگر یعنی جیدون سانچوی انگلیسی را در ترکیب خود می‌دید حالا معتقد است که بهترین باشگاه برای درخشش یک پدیده دیگر یعنی ارلینگ هالند است و او می‌تواند با صیقل دادن مهارت‌ها و استعدادهای خود در دورتموند در نهایت راهی یکی از غولهای فوتبال اروپا شود.

 

1470671

 

هالند دیشب بعد از گذشت 56 دقیقه از بازی و زمانی به میدان وارد شد که تیمش 3-1 از حریف عقب افتاده بود. هالند اما فرصت را به هیچ وجه از دست نداد و سه دقیقه بعد از آنکه برای اولین بار با پیراهن دورتموند پایش به توپ برخورد کرد اولین گل خود را به ثمر رساند. گلی که پاس گلش توسط جیدون سانچو داده شده بود. خود سانچو دو دقیقه بعد از گل هالند گل تساوی دورتموند را به ثمر رساند تا همه چیز مهیای درخشش بیشتر هالند و هت‌تریک او بشود.

 

1470604

 

درحالیکه بیست دقیقه به پایان بازی مانده بود هالند گل دوم خود را زد و 9 دقیقه بعد هت‌تریک رویایی  خود را در شب اول حضورش در ترکیب دورتموند کامل کرد. سه گل در عرض 23 دقیقه نشان می‌دهد که علاقه‌مندان فوتبال در آینده از این پدیده نروژی خبرهای به مراتب بیشتری خواهند شنید.

 

دیدگاه‌ها