کد خبر : 1662969 | 29 دی 1398 ساعت 18:32 | 50.1K بازدید | 0 دیدگاه

دفاع از حیثیت ورزش ایران در اولویت

گزارش ویژه سلطانی فر به لاریجانی بعد از رای AFC

وزیر ورزش و جوانان در جلسه‌ای با علی لاریجانی رییس مجلس گزارشی در مورد رای جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.

به گزارش "ورزش ‌سه"،  دکتر مسعود سلطانی فر  به رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای محرومیت تیم های باشگاهی ایران از حق میزبانی خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: ورزش ما تحت فشار لابی های آمریکایی، رژیم صهیونیستی و سعودی هاست و هر لحظه دنبال فرصتی هستند تا ضربه ای بر پیکره کشور و ورزش ایران وارد کنند. به شیخ سلمان گفتم فوتبال آسیا زمانی معنا و مفهوم پیدا می کند که تماشاگران چند ده هزار نفری به ورزشگاه ها بیایند و تنها کشور آسیا که توانایی این مهم را دارد ایران است. کشورهایی در اطراف ایران داریم که به لحاظ امنیتی قابل قیاس با ایران نیستند. ایران امنیت با ثبات و پایداری دارد و بهانه ها واهی است.


وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تمامی اظهار نظرهای مسئولان، ورزشی ها و نمایندگان مجلس در جهت همراهی و حمایت از موضع ۴ باشگاه ایرانی بوده است تا تصمیمی گرفته شود که هم غرور ملی و هم عزت و آبروی مردم و کشور حفظ شود. فشارها و جو سازی های زیادی به بهانه های مختلف بر ما وارد می کنند و ما هم تلاش می‌کنیم با دیپلماسی فعال، تعامل و آگاه سازی مردم از حیثیت کشور دفاع کنیم. همه اقدامات فدراسیون فوتبال، باشگاه ها و کمیته ملی المپیک در جهت حفاظت از حاکمیت، اعتبار و عزت کشور بوده و ما هم وظیفه ای غیر از این نداریم.

 

1470789


سلطانی فر تاکید کرد: در حالی ای اف سی این تصمیم کاملاً سیاسی و ناعادلانه را گرفته است که در  برخی کشورهای اطراف ایران هر روز عملیاتهای تروریستی، جنگی و حمله کشورها به یکدیگر صورت می گیرد ولی تجمعات اخیر ایران همه در جهت حمایت از نظام و کشور بوده است. اگر قرار بود ناآرامی‌ها باعث اتخاذ تصمیمات این چنینی در ورزش شود حدود یک سال است که اعتراضات فرانسه را شاهد هستیم و در خود آمریکا نیز اعتراضات و تجمعات زیادی صورت می‌گیرد، همچنین تعدی نظامی عربستان به یمن را شاهد هستیم. کشورهایی در اطراف ایران داریم که به لحاظ امنیتی قابل قیاس با ایران نیستند. ایران امنیت با ثبات و پایداری دارد و بهانه ها واهی است.

 

1470788


وزیر ورزش در پایان گفت: در یک ماه آینده ۷ رویداد بین المللی ورزشی با حضور تعداد زیادی از کشورهای دنیا در ایران برگزار می‌شود که این مهم نشان از امنیت ایران دارد. ما این موضوع را با همه توان و با دقت دنبال می‌کنیم و تمام رسانه های کشور هم از  حق قانونی و مسلم ورزش و مردم دفاع کردند و همه به این اجماع رسیده اند که از حیثیت ورزش کشور دفاع کنند.

دیدگاه‌ها