کد خبر : 1663073 | 30 دی 1398 ساعت 11:53 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

طباطبایی: ایران امن ترین کشور جهان است 

با دیپلماسی ورزشی می توان میزبانی را برگرداند

امروز مجمع سالانه کمیته ملی المپیک برگزار شد و مساله میزبانی تیم های ایرانی در رقابت های بین المللی یکی از مباحث مهم این مجمع بود.

با دیپلماسی ورزشی می توان میزبانی را برگرداند

به گزارش" ورزش سه" رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در حاشیه این مجمع و درباره مسایل مورد بحث در مجمع گفت:" مجمع عمومی سالانه گزارش عملکرد کمیته را در سال گذشته به تصویب می رساند و در عین حال گزارش مالی و یکسری موارد طبق اساسنامه مطرح خواهد شد."
او افزود:" امسال سال المپیک است و برنامه های مربوط به حضور تیم ها و نیازهای فدراسیون ها مطرح خواهد شد. خوشبختانه تا اینجا کمیته ملی المپیک حمایت خوبی بخصوص از فدراسیون هایی که سهمیه کسب کردند داشتند. ما چند جلسه خیلی خوب با دکتر صالحی امیری و سجادی داشتیم و قرار شد با توجه به نیازهایی که داریم برنامه ها را تنظیم و حمایت مالی و سخت افزاری لازم انجام شود."


او همچنین گفت:" فدراسیون بسکتبال با حمایت وزارت ورزش کارش را انجام می دهد و برنامه ها را پیش می بریم. امیدوارم با حمایت مجمع، کمیته اجرایی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم سال خوبی را رقم بزنیم. باید برای دغدغه هایی که به وجود آمده پیش بینی های لازم را انجام داده و با تمام قوا در المپیک حضور داشته باشیم."


رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از صحبت هایش به ماجرای گرفتن حق میزبانی از تیم های باشگاهی فوتبال ایران پرداخته و گفت:" این موضوع دغدغه ما در بسکتبال هم هست اما با رایزنی هایی که داشتیم توانستیم میزبانی خوبی را انجام بدهیم. به نظرم با دیپلماسی ورزشی می شود این مسایل را به نفع کشور حل کرد. ایران امن ترین کشور جهان است و ما این را به گوش مجامع جهانی می رسانیم که کشورمان می تواند میزبان خوبی باشد. خوشبختانه دوستداران و علاقمندان زیادی به ورزش در ایران داریم و این موضوعی است که FIBA، FIFA و FIVB خیلی روی آن تمرکز دارند. ایران پتانسیل خوبی برای توسعه ورزش دارد و ما می توانیم از این پتانسیل برای میزبانی استفاده کنیم. قطعا آن ها می دانند که در آسیا هیچ کشوری چنین تماشاگری برای فوتبال ندارد."


طباطبایی اضافه کرد:" ما در کنگره فیباآسیا همیشه می بینیم که تعداد علاقمندان ورزش در ایران برای آن ها خیلی اهمیت دارد و به نوعی ملاک توسعه ورزش تعداد زیاد علاقمندان و در نهایت جذابیت ورزش است. فوتبال ما می تواند از این ظرفیت استفاده کند. فوتبال ما وزنه سنگینی در آسیا و جهان است و می تواند میزبانی را دوباره پس بگیرد. برای AFC و FIFA خیلی مهم است که بتواند چنین جمعیتی را جذب کند. برای اسپانسر این موضوع خیلی اهمیت دارد و اینکه صدهزار نفر در ورزشگاه و بیش از 60 میلیون نفر در کل یک مسابقه را ببینند جزو شاخص های عملکرد کشورها به حساب می آید. من معتقدم که با دیپلماسی ورزشی و رایزنی افرادی مثل آقایان صالحی امیری و سلطانی فر می شود میزبانی را برگرداند. ما در تمامی رشته ها این کار را انجام می دهیم و با فیباآسیا صحبت می کنیم که با حل مسایل بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم."

دیدگاه‌ها