کد خبر : 1663114 | 30 دی 1398 ساعت 14:36 | 51.7K بازدید | 0 دیدگاه

1005 پاس و تنها شش شوت

رادیکال مثل ستین؛ کپی از گواردیولا منطقی یا فریبکاری؟

اولین نمایش بارسای کیکه ستین با برد خفیف برابر گرانادا همراه بود و البته با مالکیت 82.5 درصدی بر بازی. اتفاقی که مورد علاقه همه نیست.

رادیکال مثل ستین؛ کپی از گواردیولا منطقی یا فریبکاری؟

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، کیکه ستین در اولین روز حضورش روی نیمکت بارسا کسی را فریب نداد. آمار بارسا در بازی شب گذشته برابر گرانادا موید این مساله است که ستین به وعده خود مبنی بر تغییر سبک بارسا عمل کرده است.

او زمانی که سرمربی بتیس بود، رکورد مالکیت توپ در یک بازی لالیگا را در فصل گذشته به ثبت رساند. بتیس برابر لگانس 82.5 درصد مالک توپ بود و به برتری 1-0 دست یافت.

 

 

1471016

 

 

شب گذشته بارسا نیز برابر گرانادا مالکیت 82.5 درصدی داشت و در نهایت 1-0 پیروز شد. هرچند گرانادا از دقیقه 69 ده نفره شد و این روی رکورد 82.5 درصد مالکیت توپ بارسا تاثیر مستقیم داشت ولی نمی توان کتمان کرد که برای ستین، حفظ توپ لازمه اصلی است. او به شکلی رادیکال معتقد است که تیم هایش باید مالک توپ در میدان باشند.

 

یکی از اهداف ستین از به کارگیری این سیستم در بارسا و وسواس شدید او به این سبک بازی، برطرف کردن این نقیصه است: کم کردن غافلگیری به هنگام از دست دادن توپ. اتفاقی که در بازی نیمه نهایی سوپرکاپ برابر اتلتیکو به قیمت شکست بارسا تمام شد. آنها دو بار توپ را از دست دادند، هر دو بار ضد حمله خوردند و بازی برده 2-1 را با شکست 2-3 عوض کردند.

 

 

1470913

 

 

ستین معتقد است که هرچقدر بارسا توپ را بیشتر در اختیار داشته باشد، در دفاع نیز مطمئن تر خواهد بود. بارسلونا شب گذشته رکورد 1005 پاس را به ثبت رساند که در این فصل بی سابقه است اما نکته قابل توجه اینکه از این 1005 پاس، تنها 203 پاس رو به جلو و به قصد حمله بود. به عبارتی تنها 20 درصد پاس بازیکنان بارسا در خدمت برنامه های هجومی بود و مابقی پاس ها، عرضی و تنها به قصد حفظ توپ بودند.

بارسا تنها شش بار به سمت دروازه گرانادا شوتزنی کرد که برای مالکیت 82.5 درصدی بسیار اندک جلوه می کند؛ ضمن اینکه گرانادا یک توپ را نیز به تیر زد.

 

 

1470163

 

 

همین قضیه باعث دو دستگی هواداران بتیس در مورد ستین شده بود که در نهایت منجر به اخراج او شد. بتیس همواره برابر حریفانش بیشتر توپ را در اختیار داشت ولی در خلق موقعیت گل و شوتزنی چندان موفق عمل نمی کرد. بتیسی ها سبک بازی تیم شان را خسته کننده می دانستند و در اواخر فصل شعارهایی برای اخراج ستین سر دادند. در بارسا نیز شرایط به همین منوال است. بخشی از نمایش اول بارسای ستین با وجود برد خفیف راضی بودند و بخشی توقعات بیشتری از تیم محبوب شان داشتند. آنها معتقدند بازگشت به سبک بازی گواردیولا و کپی از روی او در سال 2020 توجیه منطقی ندارد. زمان نشان خواهد داد که حق با کدام طرف بوده است.

دیدگاه‌ها