کد خبر : 1663303 | 01 بهمن 1398 ساعت 11:33 | 103K بازدید | 0 دیدگاه

۵۶ روز سخت و ۱۱ دوئل سرنوشت‌ساز؛

قرعه سخت برای یحیی ایده‌آل است! (گزارش)

شاگردان یحیی گل محمدی در فاصله ۵۶ روز، ۱۱ بازی سخت و حساس را پیش رو خواهند داشت تا تیم او نیز مثل برانکو و کالدرون، در شروع کار با تیم های مدعی بازی کند.

قرعه سخت برای یحیی ایده‌آل است! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک هفته دیگر تا نخستین بازی رسمی پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی باقی مانده است. سرخپوشان پایتخت که نیم فصل نخست را با صدرنشینی به پایان رساندند، حالا با کادرفنی جدید خود پای به مسابقات لیگ برتر می‌گذارند و کار آسانی برای حفظ این صدرنشینی ندارند. چرا که در چند بازی نخست باید تیم‌های مدعی قرار بگیرند.

 

* استارت یحیی مثل برانکو و کالدرون

 

نکته جالب این که دو مربی قبلی پرسپولیس یعنی برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون، شروع بسیار سختی در استارت کار خود داشتند. برانکو در لیگ پانزدهم با دیدار مقابل پدیده، استقلال خوزستان، فولاد، سپاهان، ذوب آهن، سایپا و تراکتور کار را آغاز کرد. کالدرون در نیم فصل اول ابتدا در مقابل پارس جنوبی، تراکتور، شهرخودرو، صنعت نفت، سپاهان، استقلال و پیکان بازی کرد و حالا یحیی گل محمدی نیز پنج مسابقه بسیار سخت را پیش رو خواهد داشت.

 

* تجربه تلخ گل محمدی از استارت سخت

 

یحیی گل محمدی یک بار چنین قرعه‌ای را تجربه کرد و البته با ناکامی همراه بود. او در لیگ هفدهم تیم محروم از نقل و انتقالات و کم مهره تراکتور را تحویل گرفت و در پنج بازی نخست مقابل استقلال خوزستان، پرسپولیس، استقلال تهران، نفت تهران و سایپا صف آرایی کرد. مسابقاتی که در نیم فصل اول با شش امتیاز و سه شکست متوالی همراه بودند و در نیم فصل دوم منجر به اخراج گل محمدی شدند. او در نیم فصل دوم به پرسپولیس باخت و برابر استقلال به تساوی رسید و استقلال خوزستان را در هم کوبید اما مدیران تراکتور ترجیح دادند که وی را کنار بگذارند!

 

* تقابل های جذاب و خاطره انگیز

 

یحیی گل محمدی کار خود را با دیدار مقابل تراکتور آغاز خواهد کرد. او یک دوره در تیم تراکتور مربیگری کرد و توانست بازیکنان مهمی را به فوتبال ایران عرضه کند؛ از جمله محمد نادریط محمد مسلمی پور، محمدرضا آزادی و... . در لیگ هفدهم، مصاحبه گل‌محمدی پس از بازی با پرسپولیس و تبریک به تیم حریف باعث شد تا تی‌تی‌ها خشمگین شوند و حالا بار دیگر این دو در آزادی به هم رسیده‌اند.

 

تقابل پرسپولیس و استقلال به صورت سنتی اهمیت بسیار زیادی دارد و حساس‌ترین مسابقه فصل گل محمدی هم خواهد بود. خصوصا این که برانکو و کالدرون دو دربی اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشتند و هواداران پرسپولیس انتظار دارند گل محمدی نیز این روند را ادامه دهد. اما به هر حال تقابل او با فرهاد مجیدی سبب شده تا حساسیت بازی بیشتر نیز بشود.

 

در گام چهارم یحیی رو در روی تیم سابقش شهرخودرو قرار خواهد گرفت. در هفته‌های اخیر او کشمکش زیادی با هواداران شهرخودرو و همچنین مالک این تیم داشت و حالا تقابلش با شاگردان سابق، بسیار جذاب خواهد بود.

 

* احتمال تغییر در برنامه

 

تیم پرسپولیس از روز ششم بهمن ماه کار خود را آغاز خواهد کرد و تا هشتم اسفند ماه این روند ادامه خواهد داشت. اما احتمال دارد با انصراف از لیگ قهرمانان آسیا، برنامه دچار تغییر و تحول شده و از فشردگی‌اش کاسته شود. نخستین بازی آسیایی سرخ ها طبق برنامه باید ۲۲ بهمن برگزار شود و دو بازی دیگر هم تا پایان سال برنامه ریزی شده که باید دید چگونه پیش خواهد رفت. همچنین مشخص نیست که دیدار جام حذفی قرمزهای تهرانی چه زمان و در مقابل کدام تیم خواهد بود.

 

 

* چرا این قرعه ایده آل است؟

 

اگر چه امکان دارد پرسپولیس در هفته های آینده به چهار تیم بالای جدول ببازد و از صدر کنار برود، اما این قرعه از یک جنبه شکلی ایده آل به خود دارد. به هر حال یحیی گل محمدی در ابتدای کار به زمان نیاز دارد و حتی ممکن است در مقابل تیم های قعر جدولی هم نتیجه مطلوب را کسب نکند. بنابراین برای پرسپولیسی ها چه بهتر که این گذار در مقابل تیم های قدرتمند باشد و باعث شود، تیم یحیی برای ۱۰ تقابل با تیم های میانه جدولی، آب دیده باشد. البته نکته مهم همان صبر و حمایتی است که هواداران پرسپولیس باید از خود نشان دهند. این اتفاق در دوران کالدرون رخ داد و منجر به نتیجه شد اما در لیگ هفدهم از سوی تراکتوری ها وجود نداشت و به یک ناکامی مطلق رسید.

 

* ده بازی در ۵۶ روز

 

تیم پرسپولیس در فاصله ۵۶ روز از ششم بهمن تا ۲۶ اسفند، برابر ۱۱ تیم باید صف آرایی کند. البته این در شرایطی است که انصراف از لیگ قهرمانان عملی نشود. اگر برنامه جدید آسیا مورد موافقت سرخ ها باشد، آن ها پنج سفر نیز پیش رو دارند و یحیی باید با بحران های مختلفی  دست و پنجه نرم کند.

 

برنامه بازی های پرسپولیس با یحیی گل محمدی:

* ۶ بهمن / پرسپولیس - تراکتور
* ۱۲ بهمن / صنعت نفت - پرسپولیس
* ۱۷ بهمن / پرسپولیس - استقلال
* ۲۲ بهمن / الدحیل - پرسپولیس
* ۲۹ بهمن / الشارجه - پرسپولیس
* ۴ اسفند / سپاهان - پرسپولیس
* ۸ اسفند / پرسپولیس - شهر خودرو
* ۱۲ اسفند / التعاون - پرسپولیس
* ۱۷ اسفند / پرسپولیس - پیکان
* ۲۲ اسفند / پرسپولیس - شاهین
* ۲۶ اسفند / ماشین سازی - پرسپولیس

دیدگاه‌ها