کد خبر : 1663870 | 04 بهمن 1398 ساعت 10:56 | 324.9K بازدید | 0 دیدگاه

باسابقه ترین بازیکن فعال آسیا کیست؟

سید مهدی رحمتی؛ رکوردی تازه از آقای رکوردها

بدون شک یکی از نقاط اتکای شهر خودرو در لیگ نوزدهم و فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، سید مهدی رحمتی باتجربه است.

سید مهدی رحمتی؛ رکوردی تازه از آقای رکوردها 

به گزارش "ورزش سه" اگرچه درباره سن واقعی مهدی رحمتی اختلاف نظر جدی وجود دارد اما او یکی از تنها ستارگان باقیمانده از نسل کاپیتان‌های فوتبال ایران ؛ محرم نویدکیا، ایمان مبعلی ،ابراهیم صادقی و ... است  که فعلا  قصد خداحافظی ندارد.

 

سید مهدی رحمتی پس از حواشی آن پنالتی جنجالی در دربی، در انزوا قرار گرفت و حتی بسیاری تصور کردند او به فوتبالش پایان می‌دهد؛ اما تصمیم او چیز دیگری بود. او سختی نیمکت نشینی در ادامه لیگ را به جان خرید و حتی به شنیدن شعارها علیه‌اش تن داد تا لیگ هجدهم پایان یابد و از استقلال برود.تصمیمی که برای او، مانند طلوعی پس از غروب تاریک و سخت بود؛ رحمتی توانست این فصل با نمایش هایی درخشان، ضامن موفقیت های شهر خودرو شود و با کلین شیت های متوالی در زمره دروازه بانهای برتر لیگ تلقی شود و در آستانه چهل سالگی نشان بدهد چقدر آماده است.

 

او  در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم توانست رکورد بیشترین بازی در لیگ برتر را هم بشکند تا آن رکورد دست نیافتنی هم به آلبوم افتخارات و رکوردهای او اضافه شود.همچنین شهر خودرو در آسیا حضور دارد و البته برای رسیدن به مرحله گروهی، باید از دو آوردگاه سخت عبور کند .

 

1472015


با حضور شهر خودرو در لیگ قهرمانان آسیا، حتی اگر در همان مرحله نخست پلی‌آف از گردونه رقابت حذف شود مهدی رحمتی به یک رکورد جدید در فوتبال ایران می‌رسد؛ بازیکنی که از فصل 2004 در لیگ قهرمانان با فرمت جدید حاضر است.رکورد دیگر رحمتی در آسیا که با ثبت بیست و سه کلین شیت به دست آمده است باعث شده تا او بالاتر از چنگ زنگ، هوا یونگ شین و ایگناتی نستروف به عنوان رکورددار کلین شیت لیگ قهرمانان آسیا به شمار برود.

 

رحمتی همچنین در کارنامه خود حضور در جام در جام باشگاه های آسیا با لباس فجر سپاسی را هم دارد؛ او توانسته در فرمت جدید لیگ قهرمانان 58 بار (پلی آف و گروهی) به میدان برود که رکوردی جالب توجه است و با توجه به آمار کلین شیت او، نشان داده که به طور میانگین و تقریبی، رحمتی از هر سه مسابقه یک بار موفق به ثبت کلین شیت شده است!

 

با همه تفاسیر و رکورد های مطرح شده به نام سید مهدی رحمتی در آستانه بر پا شدن جشن تولد او که اندک اندک وارد پنجمین دهه زندگی‌اش می‌شود او این فرصت دارد تا با درخشش در برابر الرفاع و بعد السیلیه، تیمش را  به مرحله گروهی بفرستد و به آمار درخشان خود در این تورنمنت، بیفزاید.

سبحان جهان پناه

دیدگاه‌ها