کد خبر : 1664090 | 05 بهمن 1398 ساعت 11:21 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس برای تغییر سبک چقدر آماده است؟

به همین زودی تعطیلات یکماهه نیم فصل لیگ برتر تمام شد و حالا پرسپولیس باید با کادر فنی جدید از هفته هفدهم وارد مسابقات دور برگشت شود.

پرسپولیس برای تغییر سبک چقدر آماده است؟

به گزارش "ورزش سه" ، سؤال اینجاست جدا از مسأله تغییر کادر فنی که شاید موجب تغییراتی در ترکیب و مدل بازی پرسپولیس شود، این تیم برای بازی با حریفی که اواخر نیم فصل اول دوباره اوج گرفت آماده است یا نه؟


البته که به لحاظ روانی شرایط تیم مثبت ارزیابی می‌شود اما مشخص نیست وضعیت بدنی و فنی تیم چگونه است. پرسپولیس بعد از10روز تعطیلی از روز 17 دی تمریناتش را با کریم باقری استارت زد و یک بازی تدارکاتی هم در خلال تمریناتش برگزار کرد تا اینکه یک هفته بعد یعنی 24 دی‌ماه یحیی گل‌محمدی در تمرینات حاضر شد و سکان را در دست گرفت. با این حال کار اصلی گل‌محمدی و کادر فنی تازه‌وارد سرخ‌ها از روز 26 دی‌ماه رسماً شروع شد و با وجود اینکه این کادر نزدیک به ده روز فرصت داشت تا تیمش را مهیای بازی مهم با تراکتور کند اما به نظر می‌رسد در این راه مشکلاتی داشته است.


بعد از چهار جلسه تمرین زیر نظر گل‌محمدی که یکی از آنها در سالن بدنسازی بود برف تهران تمرین یکشنبه سرخ‌ها را کلاً تعطیل کرد. بعد از آن روز دوشنبه بازی دوستانه برگزار شد. تمرین سه شنبه بسیار سبک و در حد ریکاوری بود. از چهارشنبه تا دیروز هم چهار جلسه تمرین برگزار شده که یکی از آنها در سالن وزنه بوده است. جالب اینکه تمرین دیروز هم در زمین چمن مصنوعی برگزار شد. تمرینی که باید مهم‌ترین تمرین تاکتیکی قبل از بازی باشد چرا که امروز تمرین بسیار سبک خواهد بود و در حکم عرق‌گیری است.


در واقع اگر آن یک هفته تمرین بدون کادر فنی جدید را جدی تلقی نکنیم، گل‌محمدی و همکارانش ده روز فرصت داشتند تا تفکرات خود را در تیم پرسپولیس پیاده کنند اما دو سه جلسه تمرین به خاطر شرایط زمین و آب و هوا از دست رفت و با محدود شدن زمان باید دید گل‌محمدی چقدر توانسته خواسته‌های خودش را به بازیکنان بفهماند و بازیکنان چند درصد از خواسته‌های او را درک کرده‌اند.


در عین حال مسأله اجرا هم نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار داد. پرسپولیس در میانه تمرینات فنی و فوتبالی‌اش تمرینات بدنی را هم به صورت توأمان پیش برده اما کادر فنی پرسپولیس فعلاً نکته محکمی درباره شرایط بدنی بازیکنان و کل تیم در اختیار ندارد و با این شرایط پا به مسابقات خواهد گذاشت تا ببیند شرایط چطور پیش خواهد رفت.


طبق آنچه بازیکنان پرسپو‌لیس می‌گویند یحیی به خاطر علاقه زیاد به بازی مالکانه از بازیکنانش حفظ توپ قوی‌تر و بازپس‌گیری سریع‌تر توپ را می‌خواهد که نیاز به پرس شدیدتر در فاز حمله و دوندگی بیشتر در تمام خطوط دارد. بدون شک اجرای این مهم نیازمند شرایط بدنی بالایی است که فعلاً هیچ‌کس نمی‌داند بازیکنان پرسپولیس بعد از سه هفته تمرین کج‌دار و مریز تا چه حد می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

دیدگاه‌ها