کد خبر : 1664207 | 05 بهمن 1398 ساعت 17:42 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین اخطار سازمان لیگ درباره حقوق محتوای فوتبال

سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد کلیه حقوق محتوای فوتبال ایران و برنامه های جانبی اش متعلق به این سازمان است.

آخرین اخطار سازمان لیگ درباره حقوق محتوای فوتبال

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،  کلیه حقوق محتوای فوتبال ایران و برنامه های جانبی اش بر اساس آیین نامه رابط لیگ و باشگاه های فوتبال، متعلق به سازمان لیگ فوتبال ایران است. طبق قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان، انتشار محتوای مذکور از رسانه های محترم بدون مجوز این سازمان(به عنوان صاحب اثر)، سازمان لیگ را متحمل خسارات جدی نموده است. بنابراین لازم است در اسرع وقت نسبت به حذف محتواهای انتشار یافته اقدام نمایند.

 

بدیهی است، پخش مسابقات فوتبال از رسانه های دیگر، مجوزی برای نشر و باز نشر آن در فضای مجازی نبوده و هرگونه انتشار محتوا(زنده و غیر زنده) بدون ریافت مجوز رسمی از این سازمان مجاز نمی باشد. لازم به توضیح است،‌ قراردادهای موجود با سازمان های دیگر هیچگونه وجاهت قانونی برای انتشار محتوای مسابقات فوتبال ایجاد نمی کند.

 

سازمان لیگ در حال بررسی و تعیین میزان خسارت وارده به فوتبال کشور توسط کارشناسان رسمی از محل انتشار محتوای مربوطه در رسانه های آنلاین می باشد؛ لذا انتشار این مطلب به عنوان آخرین اخطار این سازمان تلقی شده و در صورت عدم توجه به حقوق قانونی مذکور توسط رسانه ها ،  تخلفات صورت گرفته از طریق مراجع ذی صلاح به صورت جدی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها