کد خبر : 1665466 | 11 بهمن 1398 ساعت 13:20 | 60K بازدید | 0 دیدگاه

اعلام وضعیت اضطراری جهانی به خاطر ویروس کرونا

واکنش دنیای ورزش به ویروس مرگبار چینی

سازمان بهداشت جهانی در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد. شیوع این ویروس مرگبار در دنیای فوتبال هم پیامدهای زیادی داشته است.

واکنش دنیای ورزش به ویروس مرگبار چینی

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت چند روز از شیوع ویروس مرگبار کرونا که از مبدا چین به کشورهای دیگر هم سرایت کرده بود، سازمان بهداشت جهانی که ابتدا شرایط را اضطراری نمی‌دانست زمانی که مشخص شد این ویروس به 18 کشور سرایت کرده است امروز در کنفرانسی که در شهر ژنو برگزار شد اعلام کرد که از این لحظه شرایط اضطراری جهانی در سراسر دنیا اعلام شده است. طبق آخرین اخبار در منبع شیوع ویروس یعنی چین تا این لحظه چیزی نزدیک به هشت هزار نفر به آن مبتلا هستند.

 

اما دنیای فوتبال و ورزش هم از تبعات گسترش این ویروس خطرناک در امان نبوده است. در ادامه به برخی از این پیامدها اشاره می‌کنیم.

 

کمک NBA برای مقابله با انتشار ویروس در چین

رسانه‌های چینی اعلام کردند که لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA مبلغ 1.44 میلیون دلار به استان ووهان محل شروع سرایت این ویروس اهدا کرده است. از جمله کمکهای NBA به این شهر یک دستگاه پزشکی مجهز به ارزش 288هزار دلار برای بیمارستان شهر با هدف مبارزه با شیوع ویروس کرونا بوده است. این در حالی است که به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا رابطه NBA و مقامات چینی هم در هفته‌های اخیر پرتنش بوده است.

 

1474289

 

1474286

 

 

تعطیلی همه مسابقات فوتبال در خاک چین

فدراسیون فوتبال چین رسما اعلام کرد که همه مسابقات داخلی فوتبال این کشور (همه لیگها، جام حذفی، سوپرجام و دیگر رقابتها) به تعویق افتاده است. زمان از سر گیری مسابقات فوتبال به شرایط کنترل ویروس کرونا بستگی خواهد داشت. این در حالی است که سوپرلیگ چین طبق برنامه قبلی قرار بود روز 22 فوریه از سر گرفته شود.

 

1474288

 

1474287

 

دردسر کرونا برای تیم ملی فوتبال زنان چین

فدراسیون فوتبال چین اعلام کرد همه اعضای تیم ملی فوتبال زنان چین که برای شرکت در رقابتهای انتخابی المپیک 2020 به استرالیا سفر می‌کنند تست مرتبط با ویروس کرونا را پشت سر گذاشته و پاسخ آزمایش‌شان منفی بوده است. یک اتوبوس ویژه برای انتقال فوتبالیست‌های زن چینی راهی فرودگاه خواهد شد. البته چهار بازیکن این تیم ملی در چین باقی مانده و در قرنطینه به سر می‌برند.

 

1474282

 

1474285

 

 

تغییر محل انتخابی بسکتبال المپیک به دلیل ترس از ویروس

فدراسیون جهانی بسکتبال به دلیل نگرانی از ویروس کرونا تصمیم گرفته محل برگزاری تورنمنت‌های انتخابی رقابتهای بسکتبال زنان المپیک 2020 که قرار بود از تاریخ 6 تا 9 فوریه در شهر فوشان چین برگزار شود را به شهر بلگراد پایتخت صربستان منتقل کند. تیمهای چین، بریتانیا، اسپانیا و کره جنوبی در این رقابتها برای کسب سه سهمیه المپیک رقابت خواهند کرد.

 

1474283

 

کنفرانس خبری پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با ماسک تنفسی

در کنفرانس خبری دیدار دو تیم شانگهای SIPG چین و بورینام یونایتد تایلند در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، سرمربی بورینام، بوژیدار باندوویچ در حالی وارد سالن کنفرانس خبری شد که یک ماسک تنفسی به صورت داشت تا از خود در مقابل احتمال ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند. البته رسانه‌های چینی به او یادآور شدند که ماسکش را درست به صورت نبسته.

 

1474291

 

1474292

 

 

پیام مارچلو لیپی برای مبارزه با ویروس کرونا

مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی سابق تیم ملی چین، برای اولین بار از زمان استعفایش از سرمربی‌گری چین در ماه نوامبر پیامی برای مردم چین صادر کرد. لیپی در این پیام ویدیویی خطاب به مردم چین گفت:" از اینجا در ایتالیا سال نوی چینی را به شما تبریک می‌گویم و برایتان در مبارزه با ویروس کرونا آرزوی موفقیت می‌کنم. من به تجربه و کیفیت پزشکان چینی باور دارم".

 

1474284

 

 

 

 

دیدگاه‌ها