کد خبر : 1665750 | 12 بهمن 1398 ساعت 13:49 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

کدام کشور میزبان انتخابی المپیک است؟

لغو میزبانی چین به ضرر کشتی ایران

به نظر می‌رسد سلب میزبانی مسابقات گزینشی کشتی المپیک از چین به ضرر ایران تمام شود.

لغو میزبانی چین به ضرر کشتی ایران

به گزارش "ورزش‌سه" و به نقل از ایران ورزشی، کمتر از دو ماه دیگر به زمان برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی گزینشی المپیک در چین باقی‌مانده اما با وضعیت خطرناکی که در چین به وجود آمده به نظر بعید است که این میزبانی برای چینی‌ها باقی بماند. بیش از ۱۰ هزار نفر به ویروس کورونا مبتلا شدند و بیش از ۲۰۰ نفر هم کشته شدند و حالا همین به یک موضوع نگران کننده برای جامعه جهانی تبدیل شده است.


چند روز دیگر قرار بود که چین میزبان مسابقات بوکس انتخابی المپیک باشد اما از سه هفته پیش اعلام شد که میزبانی این مسابقات به اردن واگذار شده و زمان برگزاری آن هم از بهمن به اسفند تغییر کرده است.


آن موقع هنوز این بیماری به این شدت هم افزایش پیدا نکرده بود ولی کمیته بین‌المللی المپیک اجازه برگزاری این مسابقات را نداد. حالا شرایط به حدی حاد شده که سازمان بهداشت جهانی شرایط اضطراری اعلام کرده و در چنین وضعیتی به نظر باید منتظر ماند تا در روزهای آینده میزبان مسابقات کشتی آزاد و فرنگی تغییر کند.


نناد لالوویچ به طور رسمی اعلام کرده که ممکن است این میزبانی تغییر ‌کند اما اعلام رسمی میزبان جدید را به 15 روز دیگر موکول کرده است. همین اظهارنظر باعث شده تا خیلی‌ها میزبانی چینی‌ها را از دست رفته بدانند و حالا سؤال اصلی این است که کدام شهر می‌تواند میزبان این مسابقات باشد.


حالا کمتر از دو ماه دیگر به شروع این مسابقات باقی‌مانده و قرار است که اتحادیه جهانی 15 روز دیگر تصمیمش را در این خصوص اعلام کند که عملاً در یک و نیم ماه مانده به زمان برگزاری مسابقات بعید است که کشوری بتواند در همان تاریخ قبلی مسابقات را برگزار کند. به همین دلیل علاوه بر تغییر میزبان باید منتظر تغییر زمان مسابقات هم ماند.


اتحادیه جهانی سه کشور را کاندیدای میزیانی مسابقات گزینشی قاره آسیا اعلام کرده که نام کره‌جنوبی، ازبکستان و قزاقستان در آن دیده می‌شود اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کدام کشور شانس بیشتری برای برگزاری این مسابقات را دارد.

 

1419831


کره‌جنوبی به دلیل شیوع زیاد این بیماری در شرق آسیا شاید از شانس کمتری برخوردار باشد و شاید ازبکستان به دلیل نگرفتن میزبانی معتبر در چند سال اخیر و همچنین نفوذ برخی از مسئولان فدراسیون کشتی این کشور در اتحادیه جهانی شاید شانس خوبی برای گرفتن این میزبانی داشته باشد.


در این بین قزاقستان هم به دلیل این‌که معمولاً میزبانی زیادی از مسابقات گزینشی داشته از شانس بیشتری برای گرفتن این میزبانی برخوردار است اما در این بین یک سؤال هم وجود دارد که برگزاری این مسابقات در کدام شهر می‌تواند برای تیم‌های ملی کشتی ایران دردسر کمتری را ایجاد کند؟


وضعیت تیم کشتی چین به نحوی بود که میزبانی این کشور شاید در نتایج تیم ایران خیلی تأثیرگذار نبود. چه در آزاد و چه در فرنگی هیچ‌وقت چینی‌ها با تیم ایران رقابت نداشتند اما حالا که این سه کشور کاندیدا شدند هر سه از رقبای جدی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی هستند و حتماً در راه گرفتن سهمیه‌های المپیک هم در آزاد و هم در فرنگی مدعی هستند و در صورت گرفتن میزبانی می‌توانند برای تیم ایران دردسر درست کنند.


هر کدام از آنها که به عنوان میزبان انتخاب شوند تلاش می‌کنند که با استفاده از امتیاز میزبانی با قدرت بیشتری مقابل تیم ایران قرار بگیرند. حالا این موضوع مهم است که کدام یک از این سه کشور میزبان مسابقات باشند. میزبانی قزاقستان با توجه به نحوه سفر ایران به این کشور بسیار سخت و دشوار است و باید مسیری طولانی برای رسیدن به قزاقستان طی شود.


کره‌جنوبی هم چنین شرایطی را دارد اما ازبکستان در چند وزن خودش مدعی جدی گرفتن سهمیه المپیک است و حریف مستقیم کشتی‌گیران ایران هستند. یعنی باید علاوه بر اینکه مسیر سخت و طولانی سفر به تاشکند را در نظر گرفت و نگران دخالت آنها در داوری‌ها بود، باید از اینکه در برخی از اوزان رقیب مستقیم کشتی‌گیران هم هستند، ترسید. شاید در چنین فضایی بهترین وضعیت این باشد که اگر میزبانی از چین گرفته شد به کره‌ جنوبی برسد. این کشور شاید در یک یا دو وزن مثل 67 کیلوگرم کشتی فرنگی برای تیم‌های ایرانی خطرناک باشد اما بعید است که به لحاظ دخالت در امر داوری دیگر صاحب نفوذ باشند.

دیدگاه‌ها