کد خبر : 1665705 | 12 بهمن 1398 ساعت 11:37 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

ستین، شطرنج بازی که سرمربی بارسلونا شد

کیکه ستین سرمربی بارسلونا که چندروز قبل جانشین والورده شد، شطرنج باز قابلی است که دارای ریتینگ جهانی نیز می باشد.

ستین، شطرنج بازی که سرمربی بارسلونا شد

به گزارش "ورزش سه" شاید کمتر کسی بداند انریکه ستین سولار ملقب به کیکه ستین سرمربی امروز بارسلونا یکی از شطرنج بازان نیمه حرفه ای جهان شطرنج می باشد با ریتینگ 2055که سطح دانشش را حتی می توان با بعضی از "استاد فیده ها " در دنیای شطرنج قیاس نمود.


ستین بازیکن سابق راسینگ سانتاندر و آتلتیکو مادرید با سابقه 12سال بازی در راسینگ مربی گری را از سال 2001در تیم محبوب خود راسینگ شروع نمود. لقب کیکه در راسینگ  ال مائسترو"استاد" بود.


او که در 19سال گذشته به ندرت بیکار بوده است از مه2017تا 2019سرمربی رئال بتیس شد و پیروزی بزرگ 4گله بتیس در نیوکمپ یکی از درخشانترین نتایج تاریخ کیکه محسوب می شود. بعد از نتایج ضعیف والورده در سوپر جام اسپانیا در دی ماه گذشته و شکست برابر آتلتیکو مادرید و فشار افکار عمومی ستین از 13ژانویه با قراردادی 2.5ساله هدایت آبی اناری پوشان تا ژوئن 2022به عهده گرفت.

 


شطرنج و ستین 

 


به نوشته "آچمز"، ستین شطرنج باز نیمه حرفه ای در دنیای شطرنج است که سابقه برگزاری سیمولتانه (همزمان با چند نفر)را دارد، ضمن اینکه خود او در بازی سیمولتانه مقابل آناتولی کارپف  قهرمان سابق جهان و رقیب همیشگی کاسپاروف افسانه ای سابقه قرار گرفتن دارد !


ستین که چند مدتی است در دنیای شطرنج کمرنگ شده است آشکارا از تاثیر عمیق شطرنج بر مربیگری اش سخن گفته است.

 

 

1474559

 

ستین در حال برگزاری سیمولتانه در حضور عکاسان

 

 "شطرنج از جنبه های بسیار زیادی برای من مفید بوده و در مربیگری به من کمک کرده است. شطرنج به من آموخت که تا قبل از گرفتن تصمیم دستانم را از عمل باز دارم و تا زمانی که حرکت درست را پیدا نکرده ام کاری انجام ندهم. در دنیای مربیگری هم لازم است گاهی یک ثانیه بیشتر فکر کنی تا مطمئن شوی آیا در آن لحظه بهترین تصمیم را گرفته ای یا خیر."


او در ادامه می گوید: "فوتبال شبیه شطرنج است. اگر بتوانید بر مرکز مسلط شوید شانس بیشتری برای پیروزی خواهید داشت. بازیکنان مانند مهره های شطرنج هستند. اگر به عنوان یک مربی بتوانید آنها را با هم هماهنگ کنید می توانید بین آنها ارتباط برقرارسازید"

 

 

1474560

 

سیتین و بازی با کارپف

 

 

بارها و از سوی مفسرین بزرگ داخلی و خارجی شنیدیم دیدارهای بزرگ ،شطرنج مربیان است و تیمی موفق است که دارای استراتژی و برنامه در زمین باشد و داشته های تاکتیکی حریف آنالیز کرده باشدو در طول 90دقیقه تمامی اتفاقات زمین تحلیل نماید. فوتبال درجهان امروز دیجیتالی شده است و نرم افزارهای مختلف و دیتا بیس نامحدود تمامی امکانات به مربیان برای چینش تفکرات ذهنی خود را می دهد.


مسابقه از لحظه سوت پایان بازی قبلی شروع می شود و تیمی موفق خواهد بود که  بازی با بازیکنان مانند بازی با مهره ها در شطرنج در طول 90دقیقه خوب بلد باشد همانند گفته های کیکه ستین.

 

 

1474561

 

اهدا شماره 10بتیس به نام  کارپف توسط ستین

دیدگاه‌ها