کد خبر : 1665833 | 12 بهمن 1398 ساعت 17:40 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه مطبوعاتی مفصل سرمربی نفت

اسکوچیچ: به باشگاه نوشتم که می‌خواهم به خانه برگردم

سرمربی کروات تیم صنعت نفت به تمجید از کیفیت تیم پرسپولیس پرداخت و بار دیگر به مشکلات مالی تیمش اشاره کرد.

اسکوچیچ: به باشگاه نوشتم که می‌خواهم به خانه برگردم

به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ بعد از شکست تیمش مقابل پرسپولیس گفت: تبریک می گویم به تیم پرسپولیس. امروز از ما بهتر بودند. برای بردن مقابل چنین تیم هایی شما باید صد درصد توان بگذارید و بدون اشتباه بازی کنید. تیمی مثل پرسپولیس آنقدر بازیکن باکیفیت دارد که هر زمانی به آنها فضا بدهید، می توانند هر کاری برای تیمشان انجام دهند. ادامه صحبت های اسکو را اینجا می خوانید:

 

اصلا دوست ندارم بازنده باشم

 

نیمه اول پرس خیلی خوبی انجام دادیم و کمی آنها را تحت فشار قرار دادیم. اما بعد از گل پرسپولیس بازی آرام شد. وقتی نیمکت ما را می بینید، متوجه می شوید تعداد نفرات زیادی نداریم که بتوانند کمک کنند. با همه این صحبت ها به پرسپولیس تبریک می گویم. تیم خیلی خوبی هستند. برایم سخت است چون اصلا دوست ندارم بازنده بازی باشم.


آیا رتبه فعلی صنعت نفت در جدول نرمال است؟

 

ما همه فصل را خوب بودیم اما الان بد شده ایم. این فوتبال است. دلایل زیادی وجود دارد. من از شما سوال می کنم؛ به نظر شما جایگاهی که الان صنعت نفت دارد، طبیعی و نرمال است؟ چرا شما فکر می کنید ما تیمی هستیم که باید با پرسپولیس رقابت پایاپای داشته باشیم و نباید به این تیم ببازیم؟


بعد از یک ماه بررسی گفتند پولی نداریم

 

من دیر رسیدم. همه تیم ها در اردو بودند و ما آخرین تیمی بودیم که شروع کردیم. همه تیم ها بازیکنان را گرفتند و ما آخرین بازیکنان را جذب کردیم. یک ماه و 24 ساعت در روز، داشتم بازیکنان خارجی را بررسی می کردم. بعد از یک ماه متوجه شدم که پولی برای جذب بازیکن خارجی نداریم. بعد از 4 ماه قسط اولم را گرفتم. بعد گفتند بازیکنان شما 2 روز بعد پول می گیرند، چون من نمی خواستم پول را بگیرم. بعد از 6 ماه بازیکنان پول گرفتنند.

 

امروز دستیار من را دیدید؟

 

 امروز دستیار اسلوونیایی من را در بازی دیدید؟ بازی گذشته چی؟ چند بازی است که او را ندیده اید؟ ایشان رفتند چون پولشان به موقع پرداخت نشد. حالا بعد از 6 ماه از من می پرسید که چرا فلان بازیکن را نگرفتید؟ چرا آن کار را نکردید و... من از شما می پرسم؛ چرا بازیکن نگرفتیم؟ می دانید چرا؟ به خاطر مسائل مالی.


شما باید کاری کرده باشید تا انتظار ثمره از آن را داشته باشید

 

مقابل پرسپولیس بازی کردیم که در آسیا است. بعضی از شماها در مورد رحیم زهیوی از من بپرسید. در مورد رحیم زهیوی پرسیدید؛ بازیکنی که سه سال است بازی نکرده است. چون پنجره نقل و انتقالات بسته بود، باید مبلغی را به فدراسیون می دادند تا پنجره باز شود. مسائل زیادی هست و شما می پرسید که چرا اینطور یا آنطور شد. شما باید کاری انجام دهید تا انتظار ثمره از آن داشته باشید.


من مثل دیوانه‌ها کار می کنم

 

 در مورد خودم. من مثل دیوانه ها کار می کردم. سه کار را به صورت همزمان انجام می دادم. مربی، مربی بدنساز و آنالیزور. این برای من کافی است یا خیر؟ اوکی الان در این 15،20 روزه، چند باشگاه خواهان من بوده اند؟ یک؟ دو؟ سه؟ چهار؟ پنج؟ برخی از آن باشگاه ها حاضر بودند که پول قرارداد من را بدهند که جدا شوم ولی با این حال ماندم تا باشگاه برای من بازیکن بیاورد.

 

باشگاه به من گفته اگر می خواهی بروی باید کل پول قراردادت را بدهی !

 

15، 20 روز پیش بعضی باشگاه ها به من پول می دادند تا جدا شوم ولی حالا پس از شش هفت ماه، به من می گویند اگر می خواهیم بروی باید کل پول قراردادت را بدهی. من هیچ پولی اینجا به دست نیاورده ام و حالا باید 40 هزار دلار دیگر هم بدهم که از اینجا بروم. شما باید شرایط را درک کنید.

 

اینکه می گویند مشکل قلبی دارم دروغ است

 

 اینکه در مورد قلب من صحبت شده که من مشکلی قلبی دارم دروغ است. من یک سری مشکلات دارم. دنبال درمانم بوده ام. کسی ولی کمکم نکرده و باید برای درمانم به کشورم برگردم. این ساده است. شما از من می پرسید که چند شانس در بازی داشتیم ولی من می گویم ما هفت ماه عالی بازی کردیم.

 

 

به هیچ باشگاه دیگری در ایران نمی روم

 

شما درباره قرارداد صحبت کردید. من یک آدم حرفه ای هستم. اما چیزهایی بسیار بزرگ تر از قرارداد وجود دارد. دیروز یک خبرنگار یا هوادار گفت که من می خواهم به سپاهان بروم. اما من به باشگاه گفتم که می خواهم به خانه بروم. برای شما هم می نویسم که به هیچ باشگاه دیگری در ایران نمی روم.


چرا مرا اینجا نگه داشته اید؟


من با تمام آنچه در توان داشتم، جنگیدم. چرا به این تیم کمکی نمی شود؟ چرا مرا نگه داشته اید؟ من هم می خواهم ببرم، می خواهم به آسیا بروم. 20 روز پیش مشکلی برای ماندن در اینجا نداشتم. اما آنچه می خواهم به من بدهید. بازیکن خوب به من بدهید. چرا باشگاه‌های دیگر می توانند بازیکن بگیرند و بازیکن خارجی بخرند؟ نفت مسجد سلیمان شش هفته بازیکن گرفته است. ما چطور؟ من ماه اول اینجا اصلا نخوابیدم. چون بیش از حدی که نیاز بود، کار و تلاش کردم. حالا باید به این مشکل بر بخورم. نمی شود از چیزی که نرمال نیست، توقع داشته باشید. اهداف باید نرمال باشد. ولی ما تلاش کردیم که بهترین باشیم. باید یک حد نرمالی برای آن بگذاریم.


فکر می کنید من از بازی خوب خوشم نمی آید؟

شما از تاکتیک حرف می زنید و فکر می کنید من از بازی خوب خوشم نمی آید؟ ما 6 ماه بدون دفاع وسط روی نیمکت سپری کردیم. اگر قریشی، کعبی یا اهل شاخه مصدوم می شدند چه کسی می خواست در دفاع بازی کند؟ اینها جدی است. اگر اشتباه مربی است، او را عوض کنید و به آسیا بروید. من مشکلی ندارم.


شاید چون همه کار کردم، حالا باید پول هم بدهم!

 

نمی دانم دلیلش چیست که چرا کسی به این باشگاه کمک نمی کند، ولی ما تمام راه ها را مثل دیوانه ها انجام دادیم تا شاید به جایی برسیم. شاید به خاطر این است که باید پولی بدهیم.

 

در خونه به خونه پول خودم را به دستیارانم دادم

 

خبرنگاری در این لحظه به میان آمد و از اسکوچیچ در مورد میزبان مطالباتش از باشگاه خونه به خونه پرسید. پس از این سوال همهمه ای در کنفرانس ایجاد شد ولی سرمربی کروات با تاکید بر اینکه سوال بسیار خوبی پرسیده شده است، پاسخ داد و گفت: ممنونم به خاطر این سوال. خونه به خونه نه به من پول داد و نه به دستیارانم. من پول خودم را به دستیارانم دادم. الان باید به فیفا شکایت کنم. حالا بگویید چرا این سوال را از من می پرسید؟

 

من نمی خواهم تصادفی نتیجه بگیرم

 

خبرنگاری پاسخ داد برای این سوال را پرسیدم که اسکوچیچ فوتبال ایران و مشکلاتش را می شناخت و به همین دلیل نباید اعتراض کند. اسکوچیچ برای پاسخ به این سوال بیان کرد: ببینید اگر بخواهیم نتایج را تصادفی به دست بیاورید، خیلی چیزها ممکن است به دست بیاورید. می توانید بازی را ببرید، چون از لحاظ بدنی شرایط بهتری دارید، تاکتیکی بهتر هستید و بازیکنان بهتری دارید یا می توانید بازی را به صورت تصادفی ببرید. من نمی خواهم مثل شما بازی ها را تصادفی ببرم.

 

هر چه می خواستید را توضیح دادم

 

خبرنگار گفت" صنعت نفت بازی هایش را تصادفی نبرده و به خاطر دانش شما بوده که تیم برنده شده است. اسکوچیچ در این زمینه بیان کرد: هر چه را می خواستید به شما توضیح دادم. آنها بهترین بازیکنان ایران را دارند.

 

سلامتی ما مهم است یا نه؟

 

اگر شرایطی که من دارم مهمتر از قرارداد است که دیگر نمی دانم چه بگویم. یکسری چیزها در زندگی است که بیش از فوتبال این قوانین ارزش دارد. مگر اکنون در روم باستان هستیم؟ مهم این است که باید در سلامتی باشیم یا خیر؟

 

 

دیدگاه‌ها